Kas natuke suurem puur on natuke vähem vangla? Veganitest ka.

Kuna Ebapärlikarbi blogi paistab silma selle poolest, et ta armastab teha postitusi sellest, kui rumalalt keegi, tema arvates, käitub, siis tahaksin täna kirjutada tema enda viimasest postitusest, mis ajab korraga naerma ja nutma. Temast ju võib, kuna tema teeb ka teistele. Ja ta isegi ei põe.

Ebapärlikarp on varem oma blogis kirjutanud, et tema üritab mitte liha süüa ja toitub umbes nagu vegan taimetoitlane, sest veganlus on tema blondiiniajule liiga keeruline? Et süda läheb liha peale pahaks ja blaa-blaa. Juhuslikult kirjutas ka Eveliis täna veganlusest väga kummalise külje pealt ja ma saan mitu teemat kohe korraga hinge pealt ära. Esiteks seda, et mina pole vegan, aga ma pooldan veganeid. Mul on veel halbu iseloomujooni peale lihasöömise, aga mulle lihtsalt maitseb liha. Ma tunnistan endale, et ma söön laipu ja jätkan metslase eluviisi. Aga ma tunnistan omi nõrkuseid. Nagu ma juba ütlesin – mul on muidki puuduseid.

Eveliis kirjutab ka ausalt, et ka tema ei ole vegan. Aga selle asemel, et rääkida, et vere lõhn võtab tal ila jooksma, ajab tema mingit jama stiilis, et taimed paistavad taldrikul igavad ja pruunid, aga liha näeb taldrikul imekena välja. Ma ei tea milline liha see küpsetatuna värvilisem on kui taimed, aga see selleks. Veganlus on eluviis, mitte peen toitumisteadus, kuigi söögitegemist võiksid kõik osata, nii omnivoorid kui veganid. Punkt. Veganiks ei peaks hakkama sellepärast, et see on popp, vaid selle pärast, et sa ei taha põhjustada teistele elusolenditele piinu. Et sina ja su nälg pole väärt, et kedagi teist tapetaks ja piinataks. Normaalne vegan ei kanna ka loomset päritolu materjalidest riideid, ei käi imetlemas loomade tsirkust, ega pea ka ise puuriloomi.

Ebapärlikarp kirjutab kuidas ta käib poes vaatamas deegusid ja leiab, et neil on seal ikka nii paha. Ja siis kirjutab, kuidas ta ei saa oma tulevastele deegudele osta puuri, sest see on nii üüratu, et ei mahu talle autosse. Osta endale normaalne auto, man! Deegu normaalne elukeskond on ju ainult pisut suurem puur, eksole! Iga looduses ringikalpsav deegu ainult sellest unistabki, kuidas vahetada Tšiili mägedes omasugustega karjaelu toreda puuri vastu Kalamajas. Normaalse hinnaga. Nummi perenaise pilgu alla. Mhmh. Kuna ta on vegan taimetoitlane, siis tal ei käi vähemalt neelud deegu järele😀 Või mis see point oli, et tema kodus puuris on deegudel parem kui poes puuris.

deegu

Laps ja deegu tšintšilja

See tsilntšilja elas tuttava juures puuris. Ja neil olid veel ka kaks deegut, teises puuris. Kaks deegut pole kari.

PS! Ma ei ole kodus puuris peetavate loomade vastu, aga ma ei ole ka vegan. Ma söön suvalise looma liha hea meelega, kui see on hästi valmistatud. Ma ei ürita parem näida kui ma olen.

PPS! Mulle ei meeldi inimesed, kes vegan-eluviisi põlglikult suhtuvad ja tapmist kiidavad. Kui ma oleksin parem inimene, ma oleksin küll vegan.

26 thoughts on “Kas natuke suurem puur on natuke vähem vangla? Veganitest ka.

  1. Katriina 22. august 2016, 18:46

    Sellel pildil on küll rohkem tšintšilja kui deegu🙂

    Like

    • Manjana 22. august 2016, 18:49

      ee, kui ma nüüd järgi mõtlen, siis vist oli jah😀. Neil oli palju puuriloomi. Nüüd meenub jah, et deegud olid suht rumalad, et tšintšilja oli mõistlik ja seepärast sai rohkem puurist välja ja sülle.

      Like

  2. ebapärlikarp 22. august 2016, 18:50

    Sirje, mina ei ole vegan ega ole mitte kunagi olnud vegan. See lause tegelikult lükkabki kogu su postituse ümber, sest see ju põhines eeldusel, et ma olen vegan. Minu veganiks nimetamine on vegani mõnitamine😀

    Aga nagu näha, pole sul väga halli aimu ka, kes on vegan. Või siis teine variant, kes olen mina. Ma söön muna ja juustu ja vahel harva väikseid mereande. Loomade ja lindude ja kalade liha ma mitte ei ürita suhu panna, vaid ei suuda seda enam mingil põhjusel teha. Ja kui veganid tõesti jagunevad kaheks, ühed kelle meelest on lemmikloomade pidamine ok, kui nad on kuskilt päästetud vms, ja teiste meelest ei ole ok, siis isegi see lahterdus ei puutu kuidagi minusse, sest ma ei ole vegan.

    Mis puudutab deegusid, siis jah – ma arvan, et nendel pildil olevatel deegudel oleks minu juures kindlasti parem elu, neil oleks kõvasti suurem puur ja selles puuris tegevust ja neid lastaks iga päev ka puurist välja, sest nad tahavad ka joosta🙂 Deegud muide seltsivad täitsa hästi inimesega🙂

    Minu soovitused, kui tahad sellist posti kirjutada :D:
    1) Vii end kurssi teated terminitega, mida kasutad.
    2) Vii end kurssi faktidega, mis puudutab toda inimest, kellest kirjutad.
    Aga kokkuvõttes hea esimene üritus, eks esimene pidigi aia taha minema😉

    Like

    • ebapärlikarp 22. august 2016, 18:51

      Kuna kommentaaridest on näha, et sa tegelikult peale selle, et ei tea, kes olen mina ja kes on vegan, ei tea ka, kes on deegud, siis noh…😀

      Like

      • Manjana 22. august 2016, 18:53

        aga ära siis haletse neid poedeegusid, kui sa neid samuti puuris hakkad pidama. miks sinu puur parem on kui poe puur?
        räägime nende välja laskmisest peale seda kui nad on sul mõned kuud kodus olnud.

        Like

        • ebapärlikarp 22. august 2016, 18:59

          Suurem puur on parem, sest sinna mahuksid igasugused oksad, kus nad saaksid ronida ja mida närida, mänguasjad, millega tegeleda ja mina laseksin neid iga päev ka välja. Deegud ei ole nagu liivahiired või hamstrid, et sellised veits totud vaid seltsivad inimesega ja tunnevad teda ka häälest ära. Nad ei ole rumalad loomad🙂

          Sama lugu, kui ma loomaaias jääkaru puuri vaatan. See on lihtsalt niiiiiiii mannetu. Eriti just see jääkarude puur. TÄIESTI kindlalt oleks neil suuremas ja nende jaoks täiuslikumas spetsiaalselt jääkarule ehitatud puuris (see jääkarude maja ehitamine on minu meelest pooleli) parem! Ma ei pea olema selleks, et nii arvata, ei vegan ega keegi muu🙂

          Like

    • Manjana 22. august 2016, 18:59

      parandasin teksti täpsemaks, et probleeme ei oleks🙂

      Like

  3. Manjana 22. august 2016, 19:05

    jääkaru puuri suhtes nõus, ma karude pärast pole mitu aastat loomaias käinud, sest see on jube.

    loomaaed on natuke teine asi, kui loomade kodus pidamine. loomaaedu peetakse ka näiteks liigi säilimise pärast. on olemas reeglid, millele loomaiad peavad alluma.
    samas ma ei poolda, et iga mats endale mingi loomaaialaadse asja teeb ja seal raha eest loomi näitab.

    mul pole kodus loomi, sest ma ei ole kindel, et ma suudaksin neid täiuslikult hooldada, kuigi ma ei käi tööl ja veedan enamuse ajast kodus.

    Like

    • miiu 22. august 2016, 20:23

      karude pärast, kes polaariumi ehitamist ootavad, just ehk võikski loomaaias piletiraha maksmas käia, ei?😛

      Like

  4. Mari Leinakask 22. august 2016, 20:38

    12 punkti postituse eest! Super, aitäh!

    Like

    • Manjana 22. august 2016, 20:54

      piletiraha on loomaaias ju imeväike, selle eest ei saa suurt miskit. juuredeehitusi nad teevad linna-. riigi- ja projektirahadega.

      Like

  5. Elli 22. august 2016, 22:24

    Soovitan pigem jääkarudele annetada siis juba: http://www.tlss.ee/jaakaru-uus-kodu. Kui enamus kes siin loevad annaks kasvõi 5 eur, siis juba sammukene lähemal. Ise ma loomaaias ei käi, pean seda loomade piinamiseks, aga annetan ikka, et oleks vähemalt veidikenegi elamisväärsemad tingimused. Loomadega tsirkused keelustaks samuti päeva pealt.

    Like

  6. www.minajamuud.blogspot.fi 22. august 2016, 22:40

    Peaks ka hakkama postitusi tegema selle kohta, mida teised kirjutavad. Saab kohe rohkem elu ja kino😀

    Liked by 1 person

    • Manjana 22. august 2016, 22:50

      vanasti oli väga okei, et blogijad kirjutavad samadel teemadel ja lingivad üksteist. uus põlvkond blogijaid seda enam eriti ei tee.

      aga selline postitus, nagu siin, kus kellestki halvasti kirjutada, see ei ole kena komme. Ma tegin seda ainult seepärast, et ebapärlikarp teeb kogu aeg teisi halvustavaid postitusi ja on ka minu postitusest mingi imeliku postituse teinud. ja kui ma talle kommentaarides mainisin, et ta kirjutab inimestest halvasti ja nii pole kena, siis ta arvas, et nii on okei. kuna ta teiste tunnetest ei hooli, miks peaks tema tunnetest hoolima? ilmselt tal polegi teiste vastu mingeid tundeid, kui ta ei saa aru, et ta postituses on suured vastuolud seoses loomadest hoolimisega.

      Like

      • Helena 22. august 2016, 23:57

        Ebapärlikarp on korduvalt tõestanud, et tal on lihtsalt puudulik empaatiavõime. Ta oskab hoolida (või saab ratsionaalselt aru, miks seda teha) vaid oma lähedaste tunnetest. Nii ei mõista ta nt, miks peaks totaalse ämbriga hakkama saanud ettevõtte esindaja ühe pettunud kliendi ees vabandama. Nagu, mille eest… ega see konkreetne töötaja ise ju midagi valesti teinud!? Või et miks solvub üks nooruke õmbleja, kes oli heas usus ja püüdes anda endast parimat teinud pikalt tööd, vastavalt kokkuleppele, millest teine osapool otsustas viimasel hetkel siiski loobuda, jättes ta oodatud tasuta ja teadmatusse. “Õmbleja oli solvunud😀 Mis selle õmbleja probleem on???? Dsiises!” naerab ja imestab Ebapärlikarp.

        Aga. Inimesel on väga tundliku meelega laps, kes ehk ajaga õpetab talle nii mõndagi.

        Liked by 1 person

        • Manjana 23. august 2016, 00:03

          kõik lapsed on sündides tundlikud, ma arvan. täiskasvanud enam alati pole … üldjuhul jääb süü vanematele.

          Like

  7. estonianwithabackpack 23. august 2016, 08:17

    Mina ei kirjutanud, et liha näeb ilusam välja kui juurikad, vaid et minu tehtud taimetoidud ei ole ilma tuuninguta kenad, samas kui segatoitu oskan ma nö kaubanduslikult presenteerida ilma suurema pingutuseta;)

    Liked by 1 person

  8. Pets 23. august 2016, 09:39

    Mis selle postituse mõte on? Reaalselt mingite teemade üle diskuteerida või lihtsalt püüd “ära panna”? Selleks, et suure suuga mingeid hinnanguid lahmida, võiks ennast enne teemadega kurssi viia ja .. no ma ei tea.. suuta eristada tšintšiljat ja deegut? Või teada, mis on veganlus? See on enamat kui lihtne taimetoitlus by the way..

    Sa ütled, et karudele kuluks küll suurem puur ära, kuna see oleks neile parem vangla kui see praegune väike puur. Samas deegude puhul sa sellega nõus ei ole. Imelik vastuolu, kas pole? Nii loomaaia asukate kui ka koduloomade puhul võime nende kodu (isegi kui see pole puur) nimetada vanglaks, kuid see on ju ilmselge, et mida suurem on looma territoorium ja mida enam see on tema vajadustele vastavaks kohandatud, seda mugavamalt ta ennast seal tunneb. Või pole see nii? Kas kassil on parem elu 1-toalises korteris või maamajas, kus tal on võimalik päeval õues käia ja näiteks hiiri püüda? Kas koeral on parem elu käekotis või oma ajaga majas?

    Like

    • Manjana 23. august 2016, 11:56

      mis selle kommentaari mõte oli? avalikult tunnistada, et loed küll, aga aru ei saa? Või tahad teemadel arutada? Kas sa tunneks end paremini käekotis või aiaga majas? PMS sul ju olla ei saa, sest sa oled mees, äkki sa oled psaiko ja seepärast läks see naljapostitus hinge?

      Like

  9. Pets 23. august 2016, 12:48

    Kommentaari mõte oli pöörata Sinu tähelepanu mõningatele vasturääkivustele selles “kurjas” blogipostituses ja ehk ka tõesti veidi arutleda. Samas saan aru, et erinevate maailmavaadete või arvamuste üle Sinuga arutada või arutleda ei saa, sest et esiteks Sa ei näe enda mätta tagant välja ja teiseks lajatad argumentide lõppemise korral koheselt mingi suvalise PMS diagnoosi. Väga täiskasvanulik.

    Arutleda on tõesti väga keeruline, kui esmalt ütled, et sa tahad nö tagasi teha, nüüd väidad, et tegelikult oli see kõik üks suur naljapostitus hoopis. What? Kas järgmisena väidad, et tegelikult sööd tšintšiljasid hommikusöögiks?

    Like

    • Manjana 23. august 2016, 12:57

      kuna ma olen lugejate heaks kõigeks valmis, siis olen nõus tšintšillat sööma küll (nagu ma ka postituses kirjutasin, et söön igasuguste loomade liha).

      selge, sa oled mu fänn kaugetest aegadest. jah, mind ei huvita maailmavaateline “vestlus” inimestega, kes omavad minu omadele vastupidiseid seisukohti. see on huvitav ainult juhul, kui eesmärk on proovida, kumb kummale ära teeb ja sealjuures head kaklust nautida. ma olen sellest east üle kasvanud. et kui end kommunistiks tunnistad, võin sinuga arutleda küll🙂

      Like

  10. vanaiinlane 23. august 2016, 22:42

    Huvitav, kuidas kõik mõistlikud inimesed ühtäkki,
    nagu mingi kollektiivne aju, väitlemise pahaks ja
    arutelu heaks kiidavad: väitlemine väsitavat vaimu,
    arutelu aga arendavat aju ja ei solva kedagi kunagi.

    Liked by 1 person

  11. F 24. august 2016, 13:25

    Ma saan aru, et ebapärlikaro ei ole Su lemmik, aga ärapanemiseks võiks tugevama teema ja postituse ikka kirjutada. Lasteaialaps saab ka aru, et loomapoe tingimused versus kodused tingimused loomadele ei ole võrreldavad, Loomulikult on suurem ja mitmetasandiline puur deegudele parem, lisaks igapäevane jalutusvõimalus väljaspool puuri.
    Samuti on nonsens vihjata taimetoitluse ja koduloomade seosele.
    Kui teinekord tuju paha, siis proovi seda teistmoodi parandada või tee tõeliselt hea kriitikapostitus.

    Like

    • Manjana 24. august 2016, 14:29

      miks peaks võõras inimene kohe lemmik olema? ma suhtun temasse neutraalselt, ma pole temaga päriselus suhelnud, ma ju ei tunnegi teda.

      lasteiaialaps loeb samal tasemel mis sina, F. ebapärlikarp ei osta suurt puuri, see ei mahu talle autosse. ta ostab normaalse hinnaga. jessas, miks ma pean kõik asjad 100 x üle kordama, sest eestlased ei oska eesti keeles lugeda!

      Like

  12. Ragnar K 24. august 2016, 15:59

    Kusjuures ei ole absoluutselt nosens viidata koduloomade ja taimetoidu seosele. Eriti antud kontekstis. Tõsi, kui eksponeerida olukorda sellest vaatevinklist, et loom on vaja päästa paremasse keskkonda. Samas – tehes selle toimingu hääletad sa konkreetselt taolise deegutamise poolt hetkel suurima jumala – raha abiga. On selge, et me keegi pole täiuslikud, kuid mõtlemisvõimet omav inimene võiks kaks asja siiski kokku viia – kasvõi teiste abiga, kui muidu ei kliki ära.
    Mind personaalselt näiteks häirib see, milline triljoni äri on kõikvõimalikud tõuloomad. Leian, et inimene, kes katsub olla loomade vastu vähegi hooliv, ei toeta säärast loomade tootmise tööstust. See pole sisuliselt parem kui karusloomafarm. Väliselt on see muidugi parem🙂 Sest enamasti pannakse neile pisikestele selga riided ja kaela rihmad ning nendega tegeletakse hoole ja armastusega. Samas! Elame me Eestis, kus tänavale visatakse tuhandeid loomi. Ja MINU personaalse kompassi arvates on idiootne ajal, mil tänavad on nälgivaid kasse-koeri täis – hoogustada üleilmset loomatööstust, kes kuskil laboris sobiva kõrva pikkuse saavutamise nimel lõputul arvul loomi lihtsalt eostab ja siis tapab. Muidugi kui “sina” selle lõpptoote ostad ja selle eest 5000 euri välja käid, tundub maailm ilus ja õiglane koht, sest koer sobitub Su iseloomu, kasuka, diivani, autoga – aga sarnaselt deegu-ostjale – hääletad “sa” otseselt loomatööstuse poolt ning hoolitsed selle eest, et järgmisel kuul oleks turul ka kolme sabaga piitsu, keda siis “terevisioonis” ilmarahvale näidatakse.
    Ehk siis lühidalt – JAH – loomale on parem olla stressivaesemas keskkonnas ja suuremas puuris. SAMAS – iga taolise ostuga kindlustad Sa taoliste äride edu ja võidukäiku ning teed endast oleneva, et see deegu ei jää kunagi viimaseks piinatavaks.
    Tõuloomadega sama teema – mõistan, et paljude jaoks on see silmailu, sport, mood, maitse ja mis iganes veel. Fakt aga jääb, eestis on hetkel tuhandeid loomi, kes vajaks kodu ja hoolitsust ning irooniline on see, et mõne sülekutsa eurode eest saaks mõni varjupaik olenevalt suurusest hoolitseda saja või enama looma eest rohkem kui päeva-kaks. Aga ma mõistan – samamoodi saaks miljonäri auto eest pool vaestemaja renoveeritud jne😀 Ega seda kõike ei peagi juhtuma, ise oleme sellise süsteemi endile valinud. Lihtsalt oleks tore, kui inimesed laseks korra oma kurdude vahelt läbi mõne taolise mõttekese🙂
    Ja peamine – kuigi kõlab targutamisena, siis ma tegelikult ei taha targutada. Igal oma elu ja õigustada saab kõike ja kõiki….lihtsalt veidi hoolivust ümbritseva suhtes ei teeks vahest paha🙂

    Like

  13. Ragnar K 24. august 2016, 16:05

    Ja juhul, kui mõne jaoks jäi arusaamatuks deegu ja taimetoitluse seose loogilisus, siis lühidalt – inimene, kes sööb taimset ja teeb seda sihilikult, omab suuremal või väikemal määral empaatiat loomade suunal. Ja kuigi üldistamine pole v-o ilus, on siililegi selge, et enamus taimetoitlasi hoolib loomadest. Inimene, kes hoolib loomadest ei toeta lihatööstust -ei selle verisel ega ka karvasel rindel…jah ja kuni lemmikloomadeni välja. Ei piirdu keskmine taimetoitlane ainult kasuka ja steigi jälestamisega😀
    Nii arvan mina!😀
    Vaielda pole midagi😀
    (söön endiselt liha, aga tõuloomi ja puurideegusid ei osta)

    Like

Kommenteerimine on suletud.

%d bloggers like this: