Nohikust ja kruvikeerajast

Mul läks köögikombain katki. No mitte lõplikult katki, aga ma ei saa seda kasutada, sest kaane küljest tuli tükk ära ja läks masina sisse. Tükk tuli ära selle jubina küljest, mis ühendab masina tööle. See tükk on varem ka katki olnud, aga tagasiliimituna tegi ta oma tööd korralikult. Umbes 20 aastat. Moulinex. Valmistatud Prantsusmaal. Mul oli noorena selle firma poole tõmme ja enamus mu köögimasinatest on samalt firmalt. Väga hästi peavad vastu. Aga nüüd siis selline jama.

Kuna ma just olin punkkontserdil tutvunud tüübiga, kes jumaldab ise asjade ehitamist ja kel on kodus igasuguseid masinaid, kirjutasin talle: “Sul on igasuguseid tööriistu, kas sul on kruvikeerajat, mis on otsast kuue asjaga, nagu ristpea on neljaga?”

No tüüp arvas kohe ära, mis imeviguriga on tegemist, aga küsis pilti ka. Tegin pildi:kruvi

Ja siis ta väitis, et see on super torx ja et tal peaks sellist kruvikeerajat olema küll.

Mina hoidsin kogu aeg FB vestlust üleval ja temalt laekus umbes üks vastus päevas. Jube tüütu! Mul oleks ikka kohe kruvikeerajat vaja. Isegi liimi ostsin juba Selverist ära, millega tükki tagasi liimida. No ja siis me jõudsime vestlusega sinnamaale, et kuidas ma temalt selle kruvikeeraja kätte saaks ja sinna see jutt jäigi. Mina olin kõigeks valmis: “kuidas sulle oleks kõige sobivam, et seda mulle anda? mulle sobivad kõik ajad ja variandid: ma võin ise järgi tulla, sa tood mulle, suva kohas jne.

Muidugi ma olin kõigeks valmis, sest mul on seda kruvikat hädasti vaja. Aga see tüüp lihtsalt enam ei vastanud. Ma ei saanudki aru, mis juhtus. Kui me tutvusime, oli kõik hästi, meil jutt klappis ja rääkisime ehete tegemisest ja muudest meeste ja naiste käsitöödest ja taaskasutusest. Normaalne inimene noh. Ta ütles, et tal pole FB-s oma nimi, aga mis nimi tal on, ta ei öelnud.

Aga FB on kaval koht. Ei mingeid saladusi. Ma nägin juba järgmisel päeval ta profillipildi järgi, et ta on mind stalkimas käinud, aga sõbrakutset ei saatnud. FB pakub neid, keda sa stalgid või kes sind stalgivad, sulle kohe sõpradeks. No ja saingi teada, mis tema varjunimi on ja saatsin ise sõbrakutse. Ta varjunime tähenduse selgitas mulle mu it-nohikute saladusi teadev tütar – kultusfilmi ühe osa pealkiri😀. Nimi oli feik, aga profiil on täis avalikke selfisid.

Ma tean, et tal on nutitelefon ja ta on kogu aeg internetis. Aga mu sõbrakutse võttis ta vastu alles järgmisel päeval. Ma juba kahtustasin, et see on mingi teismeliste värk. No tüüp on natuke alla 30 ja väga nohik. Küsisin lapselt järgi, et mis värk FB-s nende sõbrakutsete saatmise ja vastuvõtmisega on. Laps ütles, et jah, kohe ei tohi ei saata, ega vastu võtta, et siis jätad liiga meeleheitel mulje. Hahaa😀

Täiega hea nali ikka! Võimalik, et kui ma oleksin sellesse noormehesse kohe esimesel kohtumisel kõrvuni ära armunud, et ma siis poleks nii lampi kohe sõbrakutset saatnud. Aga muarust ta oli lihtsalt tore inimene, kellega hea vestelda. Ei mingeid liblikaid. Et kus see loogika siin? Kui ma mõne laheda naisega tutvun, siis on ju täiesti okei kohe sõbrakutse saata ja vastu võtta. Nojah, igatahes ei tunne ma inimesi ja kruvikat ka ei saanud.

Kirjutasin hoopis eksile, et kuule, mul siukest kruvikat vaja. Eks vastas ka midagi umbmäärast ja ma läksin ise ehituspoodi ja ostsin endale Torx-20 kruvika. Mis osutus liiga väikeseks, aga ma ostsin vastavaid kruvisid ka ja sain vähemalt oma seinalambi korralikult seina külge kinni kruvitud.

Lõpuks tuli eks ka oma kruvikate komplektiga ja siis selgus tõsiasi, et see kuradi torx-kruvikas peaks olema seest auguga. No nagu ka ülevaloleval pildil. Aga sellist kruvikat mu eksil ei ole. Ja ma ei tea, kas sellel nohikul on, sest ta pole mu sõnumitele kohtumise kohta vastanud, sest ma käitusin teismeliste reeglitele mittesobivalt ja juu ta arvab, et ma olen mingi hull jälitaja, kes talle kruvikeerajat makku tahab suruda või midagi veel hullemat.

Et kui kellelgi on sellist auguga torxi, mis on number 20-st veits suurem, ma tahaksin seda 15 minutiks laenata. Ma olen täiesti ohutu. Minuga kohtumisega ei kaasne mitte midagi ebatavalist. Me võime kruvikeeraja ülendmise täielikus saladuses organiseerida. Et sa peidad selle kuskile, ma leian ülesse ja pärast peidan tagasi. Nii ei pea isegi kohtuma. Ma tahaks seda kruvikat! Võimalik, et sellist kruvikat polegi olemas.

18 thoughts on “Nohikust ja kruvikeerajast

  1. Klari 26. august 2016, 15:27

    Nii palju jama mingi kruvikeeraja pärast.

    Kui ma hakkasin oma arvutile mälu juurde panema, siis ma teadsin kohe, et mul ei ole Phillips 0 kruvikat ja mul polnud vähimatki kavatsust seda ka osta selleks, et neli kruvi lahti ja kinni keerata. Ma olin surmveendunud, et saab hakkama ka ilma kruvikeerajata, sest et alati on ju saanud ja ma olen nõukogude naine, mingi kruvikeeraja mind juba ei takista.

    Ütleme siis nii, et mälu sain vahetatud, aga see oli SELLINE PEIN, et oleks ma seda ette teadnud, ma poleks seda tegema hakanudki, sest need faking kruvid olid nii pisikesed, et isegi taskunoa tera ots oli nende jaoks liiga suur. Aga no tehtud ma selle nalja sain, metsiku ajakulu ja ohtrate vandesõnade saatel.

    Pärast ma muidugi tulin ise ka selle peale, et ma töötan ju ometigi elektroonikatehases ja võibolla oleks meil selline kruvikeeraja isegi olemas olnud. Tagantjärele tarkuses olen ma üldse väga kõva käsi.

    Aga muide, on olemas tööriistalaenutusi – isegi Pärnus on, kindlasti on Tallinnas ka. Kui sealt muud ei saa, siis saad vähemalt nalja. Või saavad seal hängivad mehed nalja (nagu juhtus siis, kui ma läksin sinna tagasi viima pinnasepuuri ja seisin seal nagu viimane loll järjekorras, kontsakingad jalas, pikk hõljuv seelik seljas, pooleteisemeetrine ja 15 kg kaaluv metalljurakas käes…)

    Like

    • Manjana 26. august 2016, 16:15

      Vaatasin mingit rendikoha lehekülge. Rentimise idee on vist, et kallis masin ja siis päevaks rendid nii alates 8 eurtsi eest. Mu mittesobiv kruvikas maksis 3,50. Sellist renti vist pole, kus haruldasi kruvikeerajaid renditakse. Vaatan, äkki ikka mõni lugeja-tuttav leiab oma sahtlist ja laenab mulle.

      Like

  2. Aivo 26. august 2016, 17:47

    Aastaid tagasi ostsin selliste kaitstud torx kruvide keeramiseks mõeldud komplekti K-Rauta poest. Googeldades selgus, et seda müüakse seal siiani (seal on terve hulk otsi igasuguste kaitsega kruvide keeramiseks – saab avada triikrauda, pliiti, pesumasinaid jm seadmeid, mille puhul mingi hiina insener on otsustanud, et kasutaja ei pea neid mitte avada saama):
    https://www.k-rauta.ee/ehituspood/kruvikeeraja-otsikute-komplekt%28erinevad-t%C3%BC%C3%BCbid%29-meister-41-osaline
    Keskmise küla sepa riistakastis seda kruvikeerajat pole, ma olen enda komplekti laenanud mitukümmend korda aja jooksul erinevatele inimestele. Kahjuks asub see Tartus🙂
    Aliexpressist, Ebay-st ja Amazonist saab muidugi ka ja märksa odavamalt …

    Like

    • Manjana 26. august 2016, 18:26

      siis on lootust, et äkki kellelgi on tallinnas ka. mulle endale sellist komplekti päriseks küll vaja ei lähe.

      Like

  3. FIXX 26. august 2016, 23:39

    Oohoo ma isegi täiesti juhuslikult avastasin, et mul on selliste seest tühjade torxide komplekt ja ma poleks teadnudki et mul sellised on olemas 🙂

    Like

    • Manjana 27. august 2016, 16:01

      ma kirjutasin sulle

      Like

  4. Kristo 27. august 2016, 12:46

    Selle otsiku nimi on tegelikult Secure Torx või Torx TR ja see on üsna haruldane, kuna kogu standardi eesmärk on hoida kasutajaid oma seadmeid ise kodus lahti kruvimast🙂

    Aga osta saab neid näiteks Oomipoest, maksavad nõks alla 4 euro.

    Like

  5. vanaiinlane 27. august 2016, 17:49

    Enamus su tekstist on minu jaoks hiina keel:
    FB, profiilipilt, stalkima, sõbrakutse, varjunimi…
    kas seda kõike peab teadma ühe kruvika pärast?!

    Aga torx on mulle tuttav!
    Ostsin vastavad otsikud alles paar nädalat tagasi
    kohalikust Konsumi toidupoest. Mu vana elukaaslane,
    oleme juba üle 7 aasta sõbralikult koos toimetanud,
    Whirlpool nimeks, hakkas äkki heastpeast märgama…
    mitte nüüd otse põrandale, aga vesi ei püsinud sees.
    Tuli kruvima hakata😀

    Kui sa juba Selveris liimi🙂 järgi käisid, siis
    oleksid võinud torxide 10..30mm komplekti ka võtta.
    Need on autopedede riiulis tavaliselt olemas.

    Moulinex, muuseas, oli ka meil eelmises elus tegija🙂

    Like

  6. FIXX 28. august 2016, 00:20

    Elan Tallinnas ja vabalt võin seda komplekti sulle kasutada anda.🙂 Aga, logistika jaoks on vaja kohta ja aega.

    Like

    • Manjana 28. august 2016, 00:33

      jee! mulle sobivad kõik ajad ja kohad. kirjuta mulle, millal ja kus sulle sobib: peib@hot.ee

      Like

  7. FIXX 28. august 2016, 01:29

    nonii ma olen ka muiodu suht piiranguvaba hetkel piirab 1,5 õlut ja see hoiab mind Välja 8 piirkonnas kinni.

    Like

  8. FIXX 28. august 2016, 13:16

    Tegelt, kui, siis vali mingi parkla sulle sobiv koht koht kus autoga vabalt ligi pääseb Krsiines või Mustamäel.

    Like

    • Manjana 28. august 2016, 13:29

      kirjuta, palun, emailile vastus, ma avalikult ei tahaks kohtumist arutada. pärast tulevad kõik mu lugejad kohale ja siis on väga suurt parklat vaja. peib@hot.ee

      Like

  9. vanaiinlane 28. august 2016, 17:13

    See on maailmavaate küsimus, definitely,
    kas omada või laenata,
    selles on küsimus.

    Võtame torxi näiteks.

    Laenates tekib meeletu suhtevõrgustik,
    alates küsimuse püstitamisest ja lõpetades
    lõputu suhtlusega teemal: a kus mu torx on,
    sa ju lubasid, okei, homme parklas näeme, sa
    seapoeg, kus sa jäid, sa ju lubasid, jne. jne😀

    Ostes oled sa anonüümne omanik, keegi ei tea,
    et sul torx on, veel üks mõttetu vidin kodus,
    kui sa just blogis oma uuest asjast juttu ei tee.
    Aga, asjaliku naise kotis on palju mõttetuid vidinaid,
    ja alati võid Kelmis kelmikalt küsida: “Torxi tahad?”
    Kui kulmud kerkivad, siis täpsustad: “Mul on auguga torx”.

    Like

    • Manjana 28. august 2016, 18:10

      ma ei saa aru omamise headest külgedest.
      ma ei ole ka armukade samal põhjusel.
      ma elan üürikas ja üritan võimalikult vähe omada,
      et omandus mul olemist ei segaks.
      mulle ei meeldi ka käekotid seepärast,
      et mul pole neid vaja.

      Like

      • vanaiinlane 28. august 2016, 18:50

        Sa ei ole täna oma tavalises teravas headuses,
        see on ka arusaadav – suve nukker lõpp on käes…
        Hommikud kisuvad silma veele ja üldse kõik…
        Lohuta end sellega, et see on üleüldine.
        Käekotte pean silmas😀

        Like

        • Manjana 28. august 2016, 18:56

          aga sa kommid küll imetabasel kiirusel, kvaliteedil ja koguses
          kõik oma fännide lõbuks
          ma juba mõtlesin et peaks su ära bännima
          kuna sa ei viitsi peale pealkirja midagi lugeda
          aga ma ei saa ju sinu fänne ka kuivale jätta, valgehiinlane

          Like

  10. vanaiinlane 28. august 2016, 19:11

    Su armulikkusel ei ole piire,
    su mõistlikuses ei ole kaheldud,
    olgu hea riis su laual alati olemas.

    Like

Kommenteerimine on suletud.

