Mina ja sarjad – ebareaalne!

Paar päeva tagasi sattusin lugema Katre postitust seebisoovitusest ja kolm korda võite arvata, mida ma peale magamise veel viimasetel päevadel teinud olen. Jah, ma olen vaadanud seepi “Unreal“, sest see on ebareaalselt hea. Suured tänud Katrele, et ta postituse just sel ajal tegi, kui ma endale uut seepi otsisin!

Paar aastat tagasi ei vaadanud ma muud seepi kui Troonide Mängu, aga siis tutvustas üks tüüp, kellesse ma parasjagu tol ajal armunud olin, seriaali “Californication.” Ja sealt see sõltuvus alguse saigi. Varem ma tõmbasin endale ikka auhinnatud Euroopa filme ja USA-s toodetud friigivärki ning sain endast kui sügavamõttelisest ja erudeeritud naisterahvast mõelda, nüüd läks lappama. Ma ju võin leida vabandusi, et enamus sarju, mida ma vaatan, on samuti auhinnatud ja et tänapäeval tehakse sarju peaaegu sama hoolega kui filme, aga tegelikult see ikka nii pole. Kui on vaja üheks hooajaks toota kümme korda 40-60 minutit, siis seda ei saa teha sama hoolega kui 1,5 tundi filmirulli, eksole. Seep siiski. Loodud müüma. Massidele.

Minu viimase poole aasta listis oli näiteks “Penny Dreadful“. Üks tuttav neiu, kelle vaimsetest võimetest ma vaimustunud olen, aga keda ma eriti ei tunne, soovitas. Alguses ma natuke kahtlesin, õudukad pole minu rida, aga võtsin julguse kokku ja asusin vaatama. Nii hea! Ülihea! Minu maitse – ilusad inimesed ja siivutud armulood. Ja peale seda filmtrippi olen ma võimeline õudukaid nautima. Vanasti ajasid nad mind peamiselt naerma.

Vahepeale vaatasin naiste vanglaseriaali “Orange is the new black“. Naistevanglat ekraanil olen ma varemgi nautinud. Meil ka telekas miskit jooksis, mille nime ma ei mäleta. Orange oli suht sama, pisut vähem jõhker, aga ma vaatasin kõik hooajad kenasti ära. Nad vikis väidavad, et komöödia, aga naljakat seal küll midagi polnud. Mind ei aja inimeste mõnitamine naerma.

Eelviimati vaatasin aga päriselt head ja naljakat seriaali “My crazy ex-girlfriend“, kus lisaks selle, et näidatakse naiste suhteprobleeme, esitatakse väga heal tasemel lauluparoodiaid erinevatest tuntud ameerika lauludest, millest ma kõiki küll ei suutnud ära tunda.

Kuid viimati ma astusin ämbrisse, sest ma otsisin seepi valest kohast. Ma võtsin Californicationsi tegija ja vaatasin, mida ta veel on teinud ja see oli ämber. “Lucifer” läks juba mõne osaga nii igavaks, et mul kadus igasugune huvi. Ilus peaosaline mees, lubati pikantseid armulugusid, aga mees muutus saatanast mökuks nii lihtsalt, et iiiiigav.

unreal-adam

Aga miks mulle Unreal meeldib? Pildil on kaks esimese osa peategelast, kes ka teineteisesse “armuvad”. Mulle meeldib Unreal, sest seal on kõik tegelased mainipulaatorid ja neid kujutatakse üliehedalt. Nagu päriselust välja astunud. Aeg-ajalt süüdistab mõni tegelane teist manipuleerimises ja siis teevad nad kõik seda sama suure innuga edasi. Sest raha ja võim. Kaks asja, mida manipulaatorid armastavad. Ja “armastus” kirjutan ma jutumärkidesse, kuna seal filmis on imekenasti näha, et sotsiopaadi jaoks on armastus vaid võimu küsimus, mitte altruistlik tunne, nagu normaalsele inimesele. Ja seksiküsimus ka, seks kui võimuga mängimise abivahend on vana ja tuntud trikk.

Kui kedagi huvitab sotsiopaatide teema, siis aga palun, vaadake. Seep räägib, kuidas toodetakse reaalitišõud “Everlasting“. Reaalitiseep, kus hunnik naisi võitleb ühe rikka ja ilusa mehel nimel, meil Eestis ka kunagi toodeti seda. Kuid lisaks sellele, et seal valetatakse ja mängitakse kõigi osalejatega, käib samasugune manipuleerimine ka töötajatel omavahel nii töö kui “armastuse” teemadel. Pildil vasakul on naine, kes mängib oma osa ikka kuratlikult hästi. Ta suudab kõigile, kaasaarvatud endale, väga usutavalt valetada. Ta suudab mehi endasse armuma panna, ta arvab, et on ise armunud ja kõigub pidevalt piiril, et hullarisse sattuda. Ja hullarisse ta satubki, sest kui ikka ema on arst, hulluarst, siis pärineb ka lapse keeruline iseloom juba lapsepõlvest. Klassika. Otse elust. Mul on veel kolm osa teisest hooajast vaatamata.

Tagged:

9 thoughts on “Mina ja sarjad – ebareaalne!

  1. Pipi 31. august 2016, 10:57

    Soovitan veel selliseid sarju nagu ‘Mad Men’, ‘Breaking Bad’, ‘Boardwalk Empire’, ‘The Wire’ (tõesti supersari), ‘Southland’. Olen ka suht sarjasõltlane, aga mulle meeldib vaadata neid, mis on juba lõppenud. Uut hooaega oodata on nõme.

    Like

  2. Pipi 31. august 2016, 10:57

    Ja ‘Sons of Anarchy’ on ka väga hea sari!

    Like

  3. kaisa 31. august 2016, 11:05

    + veel dexter, how to get away with murder, whitechapel

    Like

    • Manjana 31. august 2016, 11:52

      mulle krimi eriti ei meeldi. dexterit olen vist telekast mõni kord sattunud vaatama.

      Like

  4. www.minajamuud.blogspot.fi 31. august 2016, 12:12

    Californacation on jaaa hea🙂 mulle meeldib veel “Mistresses” ka😀

    Like

  5. A 31. august 2016, 16:02

    “Penny Dreadful” on jah hea, kahju, et otsa sai. St kolmas hooaeg jäi viimaseks.

    Like

    • Manjana 31. august 2016, 16:27

      ma ikka loodan, et kuna kõik on ülikurvad, et nad rohkem ei tee …. siis nad ikka teevad veel ühe hooaja.

      Like

  6. Mia 31. august 2016, 20:38

    Vaadates sarju, mis sa siin oled kirjeldanud, siis ma soovitaks sulle You’re the worst. See on natuke samas stiilis nagu My crazy ex-girlfriend, kaks düsfunktsionaalset inimest leiavad üksteist ja nende toimetamisi näitab läbi mõnusa (musta) huumoriprisma😀

    Like

    • Manjana 31. august 2016, 21:00

      tänud, panin tulema🙂

      Like

Kommenteerimine on suletud.

