Kaerahelbe-õunakook

Ma olen selline maiasmokk, kes oma vajaduste rahuldamiseks ise kõhu jahuseks teeb. Kuna tänapäeval on pea iga inimese põhiline mure tema kehakaal, siis on küpsetamiseks vabandusi vaja. Tänaseks süüdlaseks said 1. september, tarkusepäev ja lapse viimase gümnaasiumiklassi algus.

Poekoogid on mind juba ammu ära tüüdanud ja ka uute retseptide netist leidmine on vaevaline töö, kui magusaisu silmanägemist varjutab. Seega tuleb ise retsepte leiutada. Ega mul polnudki plaanis tänasest koogist blogipostitust teha, aga kuna pilt läks instagrammi ja seal inimesed tundis huvi retsepti vastu, otsustasin blogida.

Tänase õunakoogi inspiratsioon tuli õunakrõpsikust, mida ma eelmisel nädalal tegin ja ka oma FB-lehel retsepti jagasin. Idee on kasutada kaerahelbeid, mis annavad koogile purukoogi imago. Seekord kasutasin päris kaerahelbeid, mitte kiirkaerakaid. Mina küpsetan kooke ümmarguse silikoonist vormiga. Tänane kook on taldrikule meelega tagupidi pandud. Ehk kõigepealt läheb vormi karahelbevärk, siis õunad ja lõpuks peale biksviitpõhi. Tavaliselt jääb biskviit õunakoogi peale, aga kuna kaerahelbeasi on väga purune, jääb biskviit alla, et ta natukegi koos püsiks. Ja pärast on kõik tagurpidi.

Koostisosad

Põhjaks on kahe muna biskviittaigen:
2 muna
2 teelusikat suhkrut
2 teelusikatäit nisujahu

Vahele:
3 õuna. Õuna asemel või koos õuntega võid kasutada ka ploome, siis kaneeli pole vaja.
kaneeli

Kaerahelbevärk
tassitäis nisujahu
tassitäis kaerahelbeid
veerand teelusikat soola
4 supilusikatäit suhkrut
pool pakki võid

Valmistamine

Koostisosad on visuaalselt õigetpidi, valmistame tagurpidi. Kõigepealt võtad külmkapist või välja ja ise lähed internetti blogisid lugema. Kui või on toas pehmeks läinud, võtad jahu, kaerahelbed, suhkru ja soola ja segad need omavahel ära. Siis lisad sinna tükkidena või ja hakkad kätega seda segu niikaua näperdama, kuni kõik on ära segunenud. Kui tundub, et on segunenud, surud selle segu korralikult vormipõhja ühtlaseks.

Siis tükeldad õunad suhteliselt peenikeseks ja laotad kaerahelbevärgile otsa. Sinna peale raputad jahvatatud kaneeli.

Biskviitpõhjaks eraldad munavalged munakollastest ja vahustad valged kõvaks vahuks. Teises nõus segad omavahel munakollased ja suhkru. Vahustad. Lisad jahu. Segad. Lisad vahustatud munavalged, segad ühtlaseks. Kallad kogu värgi õuntele otsa ja lükkad lusikaga ühtlaseks.

Torkad vormi koos sisuga ahju. Kuna mul on ilma kraadiklaasita gaasiahi, siis ma arvan, et umbes 200 kraadi juures tuleks kogu kooki umbes 30-40 minutit küpsetada. Mina küpsetasin ainult alttulega, sest peamine biksviit on suhtleiselt õhuke ja saab kergemine valmis kui alumine kaerahelbeasi. Pruuniks läksid ainult servad natuke.

Tagurpidi saab koogi nii, et lõikad, igaks juhuks, noaga servad vormist lahti, paned taldriku vormi peale ja keerad elegantse liigutusega kogu kooginduse ümber, paned taldriku lauale ja eemaldad ettevaatlikult vormi.

kook

Nagu näha, siis minu kook tuli suhteliselt hele ja purukoogine. Õunaasi keskel on selline niiskemapoolne. Praeguseks õhtuseks kellaajaks on see kook meie pere kahe naisliikme poolt juba ammu hävitatud.

Head isu!

8 thoughts on “Kaerahelbe-õunakook

  1. Jaanika 2. september 2016, 12:43

    Kas põhjabiskviiti läheb ainult teelusikatäiega koostisosasid?

    Tundus kuidagi vähe, võrreldes seda, et viimases kihis oli karmauhti pool pakki võid.😀

    Like

    • Manjana 2. september 2016, 14:09

      ma tegin selle biskviidiosa jah suht väikese. Võib suurema ka teha. vanasti oli mingi reegel, et biskviit koosneb kõiki ühepalju: mune ja teelusikatäisi.

      Like

      • Helena 4. september 2016, 17:03

        See reegel pole pmst kuhugi kadunud, klassikaline biskviidiretsept on ikka selline, et mune-jahu-suhkrut tuleb võtta proportsionaalselt ühepalju aga seal on ette nähtud supilusikatäied!🙂

        Like

        • Manjana 4. september 2016, 17:05

          mulle tundus, et siis tuleb liiga magus. jätan järgmiseks korraks meelde. tegelt olid mul suht väikesed munad ka😛

          Like

      • Jaanika 6. september 2016, 10:22

        Ma unustasin munavalge ja kollase eraldi kloppida ja lisasin ülejäänud kogused sl kaupa. Kaneeli asendasin vürtsiseguga ja kaerahelbeid kuhjasin hoolega. Igatahes väga väga hea tuli – kahjuks küll ainult mulle meeldis. Ma ei tea, mis värk ülejäänud perel ploomidega on.. pirtsutavad.🙂 Aitäh retsepti eest!

        Like

        • Manjana 6. september 2016, 11:15

          aitäh tagasisideme eest! Mulle küll ploomid maitsevad, aga kahjuks pole mul ühtegi tuttavat ploomipuud ja poe omad ei tõmba😦

          Like

  2. Kail 3. september 2016, 13:26

    Aga miks see kook üldse tagurpidi on vaja panna? Biskviikate on ju pehmem kui see kaerahelbeasi ja lusikas tahaks ikka pehmemast kõvamasse pinda liikuda mu arust. Et ma jätakski nii, nagu ta ahjust tuleb: biskviitkate ikka peale.

    Like

  3. Kail 3. september 2016, 13:28

    nojah, ma ei viitsind väga hoolega lugeda, sa oled juba seletanud seda.

    Like

Kommenteerimine on suletud.

