Laisa inimese maitsev õhtusöök

Ma pakun, et kõigil, kes kodus regulaarselt süüa teevad, on olemas mõni toit, mida nad teevad siis, kui üldse köögis möllamise tuju ei ole. Mul küll on, kuigi aja jooksul on need road muutunud.

Vanasti ma ostsin poest pooltooteid. Vahel harva ostan nüüdki valmisküpsetatud kotlette või tavalisi viinereid, aga kunagi ostsin ikka tihti. Tundus, nagu kellegi poolt varem valmistehtud toitu oleks lihtsam ja kiirem valmistada. Nüüd ma enam nii ei arva. See kiirus on vaid illusoorne ja need toidud ei ole alati maitsvad. Nende sisse topitakse kahtlaseid aineid, mida ma ise ei kasutaks. Näiteks tehases maitsestatud toorest kana või teisi lihasid ma enam üldse ei osta, sest ma tahan ise maitsestada. See kulutab vaid hetke, ega nõua erilisi oskuseid. Ma ei osta ka maitseaineid nimega “lihamaitse”, “kanamaitse”, “kartulimaitse”. Ma oskan ise ka maitseaineid kokkusegada. Idamaiseid alati ei oska ise teha ja näiteks currit ostan poest.

Aga täna ma valmistasin oma praegust lemmik kiirrooga ja keset söömist tuli mõte, et sellest peaks kirjutama. Äkki keegi tahaks veel oma köögielu kergendada ja teistel on vast midagi samaväärset vastu pakkuda.

Toitu valmistamiseks on vaja ühte suurt potti.

Ained:
kanajalad
peakapsas
porgand
riis
sibul, küüslauk
sool, suhkur, pipar jm maitseaineid.

Kogused ei ole olulised ja kõik nad lähevad kokku ühte potti vette keema. Mõnikord on mul ainult kapsast või ainult porgandit ja siis panen ainult seda. Kapsa ma lõikan ribadeks, porgandid koorin ja lõikan pooleks. Laps mul keeduporgandit ei armasta ja kui on suured tükid, siis on tal neid lihtsam vältida. Kogu värk keeb potis nii kaua kuni liha tuleb kondi küljest ära ja siis võib ka kondid toidust välja korjata. Laps mul kanakonte ka ei armasta.

kanatoit

Välja näeb see toit päris suvaline, aga maitseb hästi ja on tervislikult tasakaalustatud, kuna sisaldab võrdselt liha, taime ja lisandit. Kanarbik pildil on lihtsalt värvi pärast. Muarust moodustab kapsas, kana ja riis meeldiva maitsekoosluse. Ja see kõik kokku on ka päris odav, kui kana soodukaga saab, kapsas on enamuse ajast poes odav ja porgand ka.

Jagage ka oma lihtsaid ja maitsvaid laisa inimese õhtusööke.

8 thoughts on “Laisa inimese maitsev õhtusöök

  1. w 15. september 2016, 22:10

    Meil on sarnane laiskus, va see, et kana ja kokatud kapsast ma koos ei söö.

    A mul on malmpott, ja sinna võib koorida-tükeldada kartuli, porgandi (kaalikat võib ka kui kapis on) ja ühe mugulsibula tervelt visata, soola-piraga läbi segada, panna vett juurikate piirini ja natuke soolaga maitsestatud kanakoivad või tiivad peale visata ja ahju toppida, kuni kõik on pehme või üleliia pehme ja kana ka meeldivalt päevitunud.

    Kapsast neljajalgse liha ja riisiga söön küll, jällegi malmpott ja ajal mil hakkliha pruunistub, saab hakkida kapsa ja siis poti taas koos riisi, kapsa ja hakklihaga (piirini kaetud) ahju toppida.

    Seda, et peale soola ja pipra ei ole miskit vaja, teavad normaalsed inimesed vast niigi?

    E ma elatun malmpotist ja ahjust, khm, kui need ära võtta … eks siis näis, hakkan usinamaks?!

    No ja munaroogasid oskan ma ka kõigest kättejäävast teha – andke ükskõikmida, leiba, eilseid makarone, avatuna külmikus seisvaid konserve, ühepajatoite, sügavkülmajääke ja lisaks mõni muna ja natuke juustu…

    /Einoh, muidu olen ma normaalne./

    Like

    • Manjana 15. september 2016, 22:17

      mul ei ole, millegipärast, malmpotti. ma ise ka ei tea miks, kunagi nagu oli. ma olen plaaninud uut osta, aga ta raip on raske.

      Like

  2. Merele 17. september 2016, 10:17

    Kuna meile peres keegi, sh mina, ei armasta kokatud porgandit (ükskõik mis kujul), siis ma just meelega riivin seda nt hakkliha kastmesse või kapsahautisse, et keegi ei saaks tükke välja korjata. Siis hajub see ebameeldiv maitse ka ära ja kannatab täitsa süüa.

    Like

    • Manjana 17. september 2016, 14:13

      ma riivitult panen ka kotletti ja kastmesse, aga mulle endale maitseb keedetud porgand ja selle maitse, seepärast ma keedan vahest suurte tükkidena, saab kõik ise ära süüa🙂

      Like

  3. Mari Leinakask 17. september 2016, 19:15

    Laste lemmiktoit suht sarnane. Kapsa ja porgandi asendan ainult ananassi tükkidega, millised lisan lõpus. Natuke teistmoodi, kuid päris maitsev🙂

    Like

    • Manjana 18. september 2016, 00:42

      ananass on hea mõte!

      Like

  4. kristallkuul 19. september 2016, 14:49

    Kuna sa selle teise postituse alla kommentseid ei luba, siis kirjutan siia. Ma juba 2 päeva järjest kõkutan seda Loho-postituse pealkirja ja ikka veel ajab naerma😀

    Like

    • Manjana 19. september 2016, 18:23

      ma natuke kartsin ka sellist pealkirja panna, kuna Elver on kergelt erutuv, aga ta pole mulle rohkem kirjutanud

      Like

Kommenteerimine on suletud.

