Pilves Elver Loho küsib blogijatelt tasuta artikleid

Kui ma pühapäeva hommikul arvuti avasin, leidsin postkastist omapärase koostööpakkumise. Omapärase nii mitmeski mõttes. Ma ei taipa, kuidas mind nende imelike pakkumistega ikka õnnistatakse?! Võimalik, et Mallukas saab neid ka, aga kuna talle tuleb normaalseid pakkumisi piisavas koguses, siis ta kummalistele lihtsalt ei reageeri. Ma olen lihtne ja viisakas inimene – vastan kõikidele telefonikõnedele ja kirjadele. Kuigi neile kirjadele ikka ei vasta, kus palutakse kohe raha saata või surnud vanaisa miljoneid vahendada. See pühapäevane pakkumine kandub pigem selle viimase kilda.

Nagu mu blogilugejad teavad, siis septembri alguses ma kirjutasin, et ma ei poolda kanepi legaliseerimist. Peamiselt kirjeldasin omi kogemusi, eriti peensustesse ei langenud. Samal päeval levitati sotsiaalmeedias ühes vanakooli blogis Memokraat ilmunud artiklit, mis rääkis kui tore asi on ravikanep ja kuidas Eesti vajab hädasti kanepituru riiklikku reguleerimist. Ka selles artiklis kirjutas mees omadest kogemustest. Pika sõnavahu alt koorus välja üks konkreetne uba – kuna temal on ajuvähk, siis kanep aitab tal magama jääda, tabletid meeldivad talle vähem kui kanep.

Kuid see kiri, mille ma pühapäeval avasin, oli teele saadetud laupäeva öösel pool viis ja saatjaks oli Elver Loho. Tundub, et Elver küll kanepit parema une saamiseks ei kasuta, või see ei mõju talle niiviisi. Kes teab. Kuid Elveri esimene kiri oli täiesti tüüpiline netiturundaja jutt pealkirjaga “Koostööettepanek blogi teemal.” Kuid kuskil polnud kirjas, mida mina sellest koostööst saan. Tavaliselt ikka pakutakse kasvõi oma toodetki ja siis mõned naiivsemad blogijad kirjutavad huulepulga eest maad ja ilmad kokku. Ma arvasin, et Elver luges mu blogist, et ma ei poolda kanepit ja seepärast ei tahtnud mulle kanepit pakkuda, aga selgus, et polnud üldse midagi lugenud. Kuid mina googeldasin Elver Lohot ja sain teada, mis jama ta kanepi teemadel koos räigete roppustega on kirjutanud. Mulle ta õnneks (või kahjuks) roppuseid ei saatnud.

Ma siis toon välja, millised trikid mind kõige rohkem Elver Loho kanepisõjas häirivad.

Nad väänavad sõnu ja hämavad. Ei ole olemas sellist asja nagu Ravikanep, tegemist on täiesti tavalise kanepiga. Kanepi nimetamine ravikanepiks on lihtsalt propagandatrikk. Hämamine. Elver ise ka kirjutas netis, et kui rääkida kanepi legaliseerimisest, on inimesed vastu, aga kui öelda “ravikanep”, on 76 protsenti küsitletutest kohe nõus. Ja nii ongi! Ma tean ka mitut inimest, kes kanepi kasutamist ei poolda, ise nad seda tarvitada ei taha, aga nad arvavad, et haigetele oleks ravikanepit vaja. See, et kanepil on erinevaid liike, kõik teavad. Kuid keegi pole aretanud välja mingit spets ravikanepit. Jutt kuidas ravikanepit kasutatakse väiksemates kogustes on ka pigem jama. Tavalist kanepit kasutatakse samuti väikestes kogustes. Need, kes pidevalt tarvitavad, peavad kaifi saamiseks rohkem võtma. Mulle piisab ühest mahvist, et katus sõitma hakkaks, kaks mahvi ajavad juba südame pahaks. Tekstidest võib välja lugeda, et ravikanep on lihtsalt rohkem kontrollitud sisuga. Kuid miks peaks diiler oma klientidele jama müüma? See, et Elver kunagi kanepi pähe salveid ostis, on tema isiklik “tragöödia”.

Ja teine ravikanepi sõprade probleem, on turu reguleerimine. Ei ole olemas sellist asja nagu kanepiturg. See on narkoturg ja narkoturgu kontrollib igal pool kuritegelik maailm. Seega küsimused teemal, kuidas mina arvan, et peaks kuritegelikku maailma reguleerima, on esitatud valele inimesele. Mina oma nina sinna ei topi, aga ma arvan, et Elver on toppinud ja palju õnne talle. Ta kirjutas mulle kuidas ta läheb Riigikogusse komisjoni, mille nime ta ei maininud ja siis läheb värk suurde saali ja hoplaa! No kuidas saab nii suur mees nii naiivne poliitikate läbiviimise koha pealt olla? Tema läheb, tema teeb, aga presidendivalimised on igavad. Jajah! Päriselt ka ta kirjutas mulle, et presidendivalimised on tüütu teema. Ära siis roni poliitikasse, kui see on tüütu!

See tekst hakkab jälle natuke liiga pikaks venima. Elver Loho saatis mulle kirja, et ma aitaksin ühiskonnas kanepiteemalist disskussiooni arendada. Kuna mulle tundub, et ravikanepi pooldajate hulk on liiga suureks läinud, siis ma otsustasin blogisse jutu kirjutada, aga kuna Elver ei pakkunud mulle kirjutamise eest mingit tasu, siis diskussiooni ei järgne. Ma panen selle jutu kommentaarid kinni.

1794772t100h0714

Ma ei kirjutanud siin jutus ühtegi konkreetset põhjust, miks ma kanepi legaliseerimist ei poolda. Ma olen varem sellest kirjutanud ja kuna ma olen mitu korda kanepit suitsetanud ja eelmise laupäeva öösel pakuti mulle kolme erineva inimese poolt, et kas ma sooviksin veel, siis ma arvan, et nii suur turg reguleerib end ka ilma selleta, et riik peaks narkoparunitega midagi kokku leppima. Ja Elver on vaid kummaline tööriist ei tea kelle kätes.

