Sa kannad toppi või särki? Ving ja hala pesu teemadel

Mul tekkis tahtmine pisut eesti keele kadumise pärast nutta. Põhimõtteliselt ma tean küll, et ega meile seda oma keele luksust eriti kauaks enam antud pole, aga vahest ikka tahaks, et kõik oleks nii nagu nõuka ajal. Korras. Korrektne eesti keel avalikus ruumis. Ei mingit segamist teiste keeltega. Nõuka ajal polnud poes särgi kohta eestikeelset silti “maika”, oli “särk” või “alussärk”. Nüüd müüakse igal pool ainult toppe ja särgi ette sigines juba ammu täiesti ebavajalik t-täht. See t-tähega särk on tegelikult pluus. Spordipluus. Vot!

Igatahes algas juba paar nädalat tagasi sügis ja nädalavahetusel toimus ka eriti vahva sügistormilaane tuulemoodustis. Kuna ilmad kisuvad nüüd ainult jahedamaks, tekkis mul vajadus endale alussärk osta. Pluusi all kandmiseks, et soe oleks. Ja viisakam ka.

Muideks, mu vähemuses olevad meeslugejad, kas te teate, et triiksärgi all kannavad täiskasvanud meesterahvad alati alussärki? Sest nii on viisakas, siis ei paista nööpide vahel ihu välja. Rinnakarvad jäävad ka peitu. Triiksärk on nööpide ja kraega pluus ja  peale pesu vajab triikimist. No kui sul on triikimata, siis ei pea sa ka alussärgi pärast muretsema, sest sind ei huvita su välimus. Millegipärast jube paljusid eesti mehi ei huvita nende välimus ja nad arvavad, et rinnakarvad on seksikad ja ka väljaspool magamistuba on okei sedaviisi seksikas olla. Ma ei tea miks nad on nii paadialuse ellusuhtumisega. Äkki neil on kõigil stress?

Nojah. Igatahes otsustasin mina laupäeval jalutada Ülemistesse, et endale natuke alussärke soetada. Kohe esimese asjana läksin New Yorkerisse, kuna seal on lihtsad asjad ja lihtsad hinnad. Ja seal müüdigi kaupa, mida mul vaja nime all “naiste top” ja hinnaga 1 euro. Suvekaupade odav väljamüük. Alussärgiks saab tänapäeval osta õlapaeltega pluusi. Sobib ka niisama suvel ringi jooksmiseks. Ostsin kaks tükki. Erinevad. Kuna 2 eurot on pisike raha, siis ma neid selga proovida ei viitsinudki.

Et keegi ei arvaks, nagu ma ostaksin ainult üliodavaid riideid, kuna ma olen ülivaene, siis päris nii see pole. Ma käisin pärast paaris päriselt aluspesule spetsialiseerunud poes ka, aga see on õudne, mida seal müüakse! Enamus kaubast moodustavad sünteetilisest materjalist rinnahoidjad. Ma ei kanna rinnahoidjat. Ma tahtsin lapsele ja endale uusi aluspükse osta. New Yorkeris nagu ei olnud sobivaid. Aga teistes poodides polnud ammugi mitte. Vähemalt ma ei leidnud, jälle ainult mingid odavalt kokkuõmmeldud ülehinnatud sünteetilise pitsi ribad. Ma võin neid ise ka kokku õmmelda. Ma tahaks puuvillast ja ilusat!

Ma saan alati šoki kui ma pükse otsides satun poes pekke korrigeeriva pesu juurde. See on nii kole! Kuidas küll nii, et inimene on oma keha täiesti käest lasknud, et endal on vastik peeglist vaadata ja siis ta läheb ja ostab veel eriti koleda pesu, et voldid kokku tõmmata. Kahekordne õudus ju! Rikub üleni tuju ära! Kas tõesti need ülekaalulised naised veel ei tea, kui paljudele meestele just ülekaalulised naised meeldivadki? Oleks aeg ka endale meeldima hakata ja neid võluvaid kurvisid kena pesuga ehtida. Mitte et meil seda kena suure numbriga pesu müüdaks. Meil on kõik naised kas prostituudid ja kannavad odavaid stringe või häbenevad kurve ja peidavad neid õuduse alla. Nii võiks oletada kui lähtuda poes müügilolevast pesuvalikust. Õnneks laste letist leiab viisakat puuvillast pesu ka, kui pepu väga suureks pole kasvada lastud.

This slideshow requires JavaScript.

Igatahes avastasin ma koju jõudes, et üks ostetud särkidest oli liiga pikk. Väga pikk. Ja ma otsustasin ta pooleks lõigata ja ringi õmmelda. Üleval piltidel on näha, kuidas ma kõigepealt kaalusin ühte pitsi, aga pärast õmblesin hoopis teise pitsi oma uue poolekslõigatud särgi allserva. Lõplikult väljavalitud pits oli liiga lai ja nõudis samuti pooleks lõikamist. Nüüd on mul materjali veel nii palju järgi, et saaksin ühed püksid juurde õmmelda, aga ma alles mõtlen lõike peale.

Lisaks on piltidel näha minu pitsiostmis-sõltuvuse käigus varutud tagavara. Polegi kõige suurem hunnik ju.

Tagged: ,

12 thoughts on “Sa kannad toppi või särki? Ving ja hala pesu teemadel

  1. Maia 3. oktoober 2016, 14:00

    Leidsin just Selveri laadapäevade reklaamist, et seal müüakse küll alussärke 3 eurot tk. Päris normaalne hind minu meelest. Aluspükse pakutakse 2 eurot paar. Neid peaks minema vaatama. Olen varem ostnud Selveri laadapäevadelt päris normaalseid puuvillaseid, mis ei ole ei stringid ega figuuri korrigeerivad. Mulle samuti kummadki ei meeldi. Kahjuks laste omad enam minu kumeruste ümber ei mahu.
    Toppe mina ei kanna. Mul on alussärgid, spordisärgid, džemprid, pulloverid, pluusid ( need on kindlasti nööpidega). Aga ega see sõna eesti keelest sellepärast veel ära ei kao.
    Õnneks pole ma enam kuulnud, et keegi kannaks maikasid ja trussikuid.

    Like

    • Manjana 3. oktoober 2016, 16:41

      vot ma ka selveri laadapäevadelt vahest leian pükse, tavapäevadel on neil imelik valik.

      Like

  2. Nell 3. oktoober 2016, 14:43

    Lindexis on vahel ilusat puuvillast pesu ja nt Magaziinist võib leida odavat, päris OK välimusega puuvillast või bambuskiust pesu.
    Korrigeeriv pesu on nii ja naa teema. Ilmselge, et suurt naist see väiksemaks ei tee aga näiteks kui inimesel on lõtv nahk siis korrigeeriv aluskleit teeb üldpildi ilusamaks. Volte ei silu aga riided istuvad paremini kui selline pesutükk vahel on. On nähtav vahe, kas kleidi all on tavaline pesu või näiteks korrigeeriv aluskleit/body.

    Like

    • Manjana 3. oktoober 2016, 17:03

      see meil müüdav korrigeeriv pesu on ainult kole helebeez, et “ärge pange tähele, ma olen kole ja nahavärvi”. Netist võib leida väga seksikaid korsette, meie naistele neid poodides ei müüda. või pole ma näinud.
      kuigi ma ei kannaks ka väga seksikat korsetti, kui mul vöökohal rullid laiutaksid, ma ei taha, et pesu pigistab, seepärast mulle rinnahoidjad ka ei meeldi.

      Like

  3. nodsu 3. oktoober 2016, 16:54

    Ma tahtsin samuti just Lindexi soovitada.

    Teine koht, kust ma viimati asjalikke puuvillaseid aluspükse sain, oli Change – pood, mis muidu spetsialiseerub rinnahoidjatele, aga neil oli parajasti odavalt selliseid minimalistlikke aluspükse – lihtsad puuvillased, ilma pitside ja värgendustet ja hästi vähe esiletükkivate õmblustega, aga mitut eri värvi. Minu jaoks tähendab kena sile ilusat värvi puuvillane materjal juba iseenesest ilusat. a kui tahta, et oleks puuvillane koos pitsiga, siis, jah Lindex. Ja Linette kaubamärgi all on kah üht-teist, isegi tavalistes suuremates toidupoodides, nt Konsumis (aga Lindexi omad on mugavamad).

    Like

    • Manjana 3. oktoober 2016, 17:05

      ma pole harjunud lindexis käima, peab plaani võtma ja maržuute muutma.

      Like

  4. w 3. oktoober 2016, 18:16

    See sinu ostuvalik ja sügis e külm minu jaoks ei haaku.

    Selle PÄRIS sooja pesu saab jahi- ja kalameeste või militaarpoodidest, st tõepoolest nn termopesu (vajadusel ka pika… randmeni ja pahkluuni), millega hulka kampsuneid ja puhvaikasid ei ole vaja selga ajada.

    Like

    • Manjana 3. oktoober 2016, 21:19

      no tegelt ma väga külma või muidu kahtlase ilmaga lihtsalt õue ei lähe ja ma eelistan välja minna kui päike paistab. seepärast ma ka usun, et eestis on imekena kliima ja suved on päikesepaistelised. aga jahedama ilmaga on paljukihilisus hea ning et kubujussiks kätte ei läheks, võiks kihid hästi õhukesed olla.

      Like

  5. väga väga naine 3. oktoober 2016, 22:14

    Mul on 2/3 aluspükstest seppälast. Sest puuvill + kummiks pits on mulle ideaalne – lihtsalt vahel harva olen ka teistest poodidest püksikuid ostnud, kui vaja. Aga seppäla omad on mu lemmikud =)

    Like

    • Manjana 3. oktoober 2016, 22:22

      sama siin🙂 roosad südametega ja punased täppidega näiteks

      Like

  6. Mir. 3. oktoober 2016, 23:55

    Muidu hea jutt, aga korrigeerivat pesu kannavad pigem saledad, sest neid asju paksudele ei tehtagi. (Ma tean, see kõlab sama üllatavalt kui fakt, et spordiriideid paksudele ei tehta.) Kõik kuulsused ja modellid kannavad punase vaiba kleitide all neid, sest kangas langeb niimoodi paremini ja ei paista ka ülipeenikesel kehal olevaid väikseid, poosist olenevaid volte. Muidu siid ja selline õhtukleidi kraam näitaks ka nabaaugu lohu ja muud sellised kumerused ka ära.

    Liked by 1 person

    • Manjana 4. oktoober 2016, 00:21

      kõlab loogiliselt küll. õhukese liibuva pluusiga on ka nabaauk ju näha, seepärast ma ka särki kannan. kuigi ma arvasin, et korralik kleit õmmeldakse kohe sellise voodriga, et probleeme ei tekiks.

      Like

Kommenteerimine on suletud.

