Mul on sellised teejoomisriistad, aga teil?

Täna on teine kohvivaba päev. Suvisest kohvipausist saab lugeda siit. Ma pausijärgsest kogemusest vist ei kirjutanud, kui sain ühest cappuccinotassist eriliselt kõva energialaksu? Igatahes tasub kohvijoomisesse pause teha. Muidugi kui sõltuvus on nii kaugele arenenud, et ärajäämanähud talumatuks osutuvad, siis ei tasu pausitamine ära. Kuid ma joon nüüd asenduseks teed ja kuna triangel kirjutas oma teejoomise harjumustest, mõtlesin, et panen enda omad ka kirja.

Eestlased ju pole erilised teejoodikud? Meil pole kultuuriliselt väljakujunenud ühtseid teejoomisrituaale nagu venelastel, inglastel, idamaades. Just seepärast ongi huvitav teada, kuidas me oma kodudes teed joome.

Kuna minu teejoomine on väga kaootiline, siis mõned aastad tagasi jõin ma üldse ainult pakikestes teed, kui teejoomiseks läks. Ex jättis kunagi kohvijoomise päriselt maha ja tema hakkas kohvi asemel mate teed jooma. Ma ei tea mida ta nüüd joob, aga mate tee vastu mul huvi ei tekkinud. Kuid aastatega olen jõudnud arusaamale, et ka pakikeses tee on ikka väga labane värk. Pole teada mida need välismaalased oma pakikestesse topivad, aga ei ole see ei siga ega kägu.

Mina sain teada mis loom on päris tee, kui sain ühelt oma hiinlasest kliendilt jõuludeks kingituseks päris hiina rohelise tee. All pildil on näha roheline karp. Mul on seda veel natuke järgi, aga nüüd ma tean kuidas teest on võimalik veel kõvem energialaks saada kui kohvist. Tuleb ainult natuke rohkem puru panna, erilist värvivahet ei teki, aga silmad võtab tiirlema. See tee näeb kuivatatuna teistsugune välja kui ma varem rohelist teed näinud olin. Lehtedest on saanud imepeenikesed sentimeetripikkused nõelamoodi tükid. Kuumas vees nad muutuvad uuesti suurteks, aga doseerimine on keeruline. Hiinlased on üliosavad kuivatajad.

tee

Siin pildil on näha, mida ma täna hommikul teejoomiseks kasutasin ja lisaks veel mu teekann. Triangel kirjutas ka oma teekannudest. Seda pildil troonivat teekannu teavad ilmselt paljud lugejad, kuna neil on nõuka ajast samasugune kodus olemas. Ma tõin selle toreda teekannu emalt endale, et vajadusel külalistele teed teha. Ema mul üldse teed ei joo, ainult kohvi ja sööb vererõhutablette.

Kuid enda tarbeks ma kannu ei kasuta. Liiga suur ju. Mul on lisaks üks väike roheline kannuke ka, aga selle tila avas pole augukesi ja nii tuleb lisaks kasutada veel eraldi sõela. Lihtsalt tore keraamiline tila ja kaanega kruus, võiks öelda. Kuigi juua temast ju ka ei kõlba. Teekannul peab ikka süsteem olema, et sodi koos teega tassi ei voolaks.

Mina kasutan oma tee tegemiseks suurt kruusi ja esiplaanil laiutavat sõela, mis tuleb hoolikalt kruusiavasse sättida, kuna ta on väiksem kui ava. Kuna roheline tee üksinda on lihtsalt mõru, siis ma panen juurde piparmündilehti. Ema ja tädi käest saan, nad maal ise kasvatavad ja korjavad mulle. See sodi keset fotot ongi piparmünt. Lisaks on mul sahvris veel erinevaid kuivatatud taimi, mida ma eri aegadel rohelisele teele maitseks juurde panen: raudrohi, naistepuna, saialill. Alates kevadest, kui ma kaloried lugesin, hakkasin teed magustajateta jooma. Sidrunit võiks ju panna, aga ma unustan teda poest osta. Vot nii joon mina tavaliselt teed. Avalikus kohas või külas võin teed juua suvalisel kujul, kuna ma pole teegurmaan ja ei pirtsuta.

PS! Palju õnne eestlastele ka. Nüüd oleme jõudnud tagasi ajastusse, kus Ülemnõukogu valis ühe kandidaadi vahel, kes riiki juhtima hakkab ja rahvas plaksutas püüdlikult. Kümme aastat hiljem mõned rääkisid, et nad plaksutasid vaid sisemise õõnestamise eesmärgil.

11 thoughts on “Mul on sellised teejoomisriistad, aga teil?

  1. Jaanika 4. oktoober 2016, 12:58

    Teejoomine tuleb mul erinevate aastaaegadega seoses. Või siis pigem ilmadega. Mida külmem, udusem, vihmasem ja tatisem, seda rohkem tarbin. Praegu teeme nii, et peale õhtusööki lähevad lapsed telekat vaatama, teeme mehega kannutäie teed, süütame laual ja akna taga laternas küünlad ning puhume juttu, samal ajal kui pliidi all praksub tuli. Hetkel joongi teed. Tulime koeraga metsast, kus korjasin kastaneid ja hingasin magusat sügisest õhku. Imeline. Üritan kuldset sügist nautida nii palju kui võimalik, sest novembris läheb siin halliks, et see viib tavaliselt kogu mu energia. Eelistan isetegijate taimseid teid, kui hetkel käravad poe omad ka.

    Liked by 1 person

    • Manjana 4. oktoober 2016, 13:51

      ohh, nii armas kirjeldus! teeks järgi, aga mees on pildilt puudu.

      Like

      • Jaanika 4. oktoober 2016, 14:51

        Sobib ka arvuti ja blogid. No ja teinekord veidi jäätist.😛

        Like

  2. Klari 4. oktoober 2016, 13:26

    Meil on tööl ka hiinlastest jäänud igasugu imeasju kööginurka, aga keegi ei julge neid juua, sest et… ma ei tea, ma ka ei julge juua mingit asja, mille kohta mul pole õrna aimugi, mis see olla võiks, sest kogu tekst igal pool on sulaselges hiina keeles.

    Muidu ma tööl joon suvalisi teesid (teid?), mida sekretär hangib. Kodus ma teed ei joo, pole vajadust, ma joon teed sooja saamise eesmärgil. Nii et temperatuur on oluline, ei muu. Kohvi joon ka endiselt palju, aga see miskipärast absoluutselt sooja ei anna. Muidu mulle meeldivad igasugused taimeteed ja naturaalsed segud väga, aga neid on kontoritingimustes tüütu valmistada ja selgita siis uudishimulikele, mis roheline taimepuru sul seal täpsemalt on.

    Tegelikult vahel ma joon kodus teed valuvaigistaval eesmärgil ka, nimelt on mul tihti tugevad peavalud ja hästi kange ja hästi magus must tee aitab selle vastu. Kohv ja Coca-Cola näiteks mitte, ehkki paljud migreenikud leevendavad oma valusid just Coca-Colaga.

    Like

    • Manjana 4. oktoober 2016, 13:50

      ma küll su asemel prooviks kõiki neid asju, mis kööginurgas hiinlastest vedelevad, nii põnev ju! ma proovin õues ka, kui mõnda huvitavat marja näen, väike eestis kasvav mari ei saa mind ju tappa ja hallukad elab üle, aga uudishimu saab rahuldatud😛

      Like

      • Klari 4. oktoober 2016, 14:00

        ei, mul sellealane uudishimu täiesti puudub🙂 lisaks on ebaviisakas võõrast teed juua, mis siis, et need hiinlased ammu juba Hiinas tagasi on.

        Like

  3. ritsik 4. oktoober 2016, 15:20

    Hull peast, Eestis on vägagi mürgiseid marju, näiteks maikellukese, leselehe, ussilaka, jugapuu marjad.
    Mina joon nurmenuku- ja piparmünditeed, vahel ka rohelist, aga seda peab jube täpselt doseerima, et liiga mõru ei tuleks.

    Like

    • Manjana 4. oktoober 2016, 15:54

      maikellukese kohta ma tean ja ussilaka kohta ka. aga peaks ikka proovima ära, natukene noh😛

      Like

  4. Nell 4. oktoober 2016, 19:25

    Mina joon ka teed üsna ohtralt, enamasti kas kanget musta või siis piparmünditeed. Piparmünt on oma aiast ja seda ma ei kuivata paid panen suvel karpidega sügavkülma ning teed teen sügavkülmutatud lehtedest. Ma ei tea kas see on loogiline aga see külmutamine teeb piparmündi maitse intensiivsemaks ja mõnusamaks. Must tee on mul kas puruna (teen sõelaga tassi või kannu) või siis on mul Inglismaalt toodud teekotikesed (mõnus kange kraam ja hea maitse). Minu jaoks on teejoomine selline mõnus aja maha võtmise hetk. Näiteks peale hommikusööki võtan ajalehe või läpaka, kõrvale tass kuuma teega ja naudin hetke omaette. Või näiteks täna tuulisest õues tulles tegin pliidi alla tule, tegin tassikese teed, keerasin selja sooja pliidi poole ja soojenesin mõnuga.

    Liked by 1 person

    • Manjana 4. oktoober 2016, 20:00

      külmutamise idee on kül uudne ja huvitav. peaks ka proovima.

      ma, tegelikult, ei kirjutanudki millal ja kuidas ma teed joon.
      ma joon teed umbes nagu kohvigi. hommikul (umbes kell 11-12) teen tee valmis, siis tassin tassi arvuti kõrvale elutuppa ja uurin mis internetis toimub, kõrvale lonksan teed. mõnikord näksin võileiba ka. täna polnud võileivaisu. täna ma teist korda teed joonud polegi. mõnikord joon siis teist korda, kui on millegipärast jahe hakanud. või õhtul tekib tahtmine võileiba teha ja kõrvale juua. kõik minu söömised ja joomised toimuvad elutoas diivanil.

      Like

  5. külli 5. oktoober 2016, 10:29

    Jugapuu marjal on muide mürgine ainult seeme, mitte viljaliha. Aga suht mittemidagiütlev toode on (me mullu ämmaga proovisime uudishimust ära :))

    Liked by 1 person

Kommenteerimine on suletud.

