Mind ei huvita, mida sa homme teed!

Tänane jutt tuleb rubriigist “Kas teised on imelikud või ma ise olen.” Ma olen sel teemal juba mõnda aega mõelnud, aga vastuseid on vähevõitu. Juttu tuleb liigsest avameelsusest. Minu arust liigsest. Sellisest, kus mind kallatakse üle suure hulga infoga, millega mul midagi teha pole ja huvitav pole ka mitte üks gramm.

Ma räägin hetkest, kui keegi mulle terve oma päevaplaani ette loeb. Või mitme päeva. Mina isiklikult ei armasta kellelegi rääkida, mida ma näiteks homme teha plaanin. Ma kohe selgitan täpsemalt, mida ma silmas pean. Et otsustage teie – kas mina olen imelik või teised. Ja kas teile meeldib ka üldsust oma plaanidest informeerida.

Näiteks viimati juhtus selline lugu mul ühe kliendiga. Ta on sedatüüpi klient, keda ma näen umbes poolteist korda aastas – siis kui tal on vaja kuskile esitada bilansilaadseid tooteid või äriregistrile aastaaruannet. Meie töösuhe algas 2013. aastal ja ma oma klientidega üldjuhul niisama ei sõbrusta. Vastupidi ka – ma ei armasta ka sõpradele raha eest raamatupidamisteenust müüa. No jah, igatahes just praegu me teeme selle kliendiga aastaaruandeid ja siis on vaja kokku leppida, et millal ma valmis jõuan ja millal ta allkirja annab jne. Loogiline, et ütled kuupäeva ja kella-aja ja kõik. Kuid ei. Tema ei ole kunagi nii igav. Ta räägib alati, et esmaspäeval ta ei saa, sest peab maakodus muru niitma ja teisipäeval on tal mingi kliendiga vaja katuse tõrvamist arutada. Noh umbes selles stiilis, mitte et ma teile ta päevaplaani koopia esitaksin. Ma siis naeratan ta jutu peale ja nendin, et ohh kui huvitav, et kas tõesti. Ma ju ei suuda suud pidada, kui midagi on väga imelik ja iroonia on mul kogu aeg tagumises taskus ootel. Irooniaga on see kena lugu, et kõigil vastuvõtuaparatuuri ka pole või on sel mõni kanal rikkis ja nii ta arvab, et ma tõepoolest imetlen tema päevaplaani. Aga ma ei imetle, ma imestan, et miks ta seda mulle räägib.

Ja teine näide on suvalised sõbrad-tuttavad. Tahad temaga näiteks telefonis kokku leppida, et millal võiks kokku saada ja siis ta hakkab oma tulevikuplaane ajaliselt ette lugema.  Aga ma ju ei küsinud millal ta EI saa minuga kokku saada ja mind kohe üldse ei huvita, et mida ta teeb selle asemel, et minu meeldivas seltskonnas aega surnuks lüüa. Aga tema ikka räägib, et see kell ta läheb trenni ja siis koristab oma räpast kööki ja lõpuks läheb teise sõbraga tantsima. Oleks, et ta räägib selleks, et ma välja valiks millises tegevuses ma oleksin valmis osalema. Ei, ta niisama räägib. Ei taha, et ma kuskile kolmandaks trügiks või koristada aitaks.

Miks inimesed nii teevad? Ja kui keegi mu lugejatest ise ka armastab oma päevaplaane kõva häälega teistele rääkida, siis ärge tehke seda. Loll harjumus. Lõpetage ära! Või olen mina imelik ja kõiki teisi sügavalt huvitab millal keegi teine oma kööki koristab selle asemel, et minuga olla?

pilt

Ma ei oskanud siia jutu kõrvale sobivat pilti leida ja kuna ma eelmisel nädalal tegin endast mõned selfid, vaadake seda. Fotošoppimist ei teinud, ainult kroppisin foto servad ära.

14 thoughts on “Mind ei huvita, mida sa homme teed!

  1. Mallu 6. oktoober 2016, 16:22

    Mis täna teed ;)?

    Like

    • Manjana 6. oktoober 2016, 16:25

      homme ma blogin sellest😀

      Like

  2. vanaiinlane 6. oktoober 2016, 18:45

    Bilansilaadsed tooted ja tequila sidruniga,
    need on märgid, et jõuludeni on veel 79 päeva…
    Break your routine before your routine breaks you.

    Like

  3. Kaur 6. oktoober 2016, 23:28

    Sina oled normaalne ja need teised ei ole.

    Kui ma oma emale helistan, et mida talle poest tuua, siis ta käitub samamoodi.
    “Saia mul on, seda pole vaja.. ja tomateid ma eelmisel nädalal just ostsin… Ja õunu, õunu on mul mitut sorti, neid kindlasti pole vaja, jäta kohe hästi meelde…”

    Ja ma lähen poodi ja mäletan vaid “… õunu õunu, neist oli juttu ja ta suisa rõhutas neid, huvitav kas tuleb osta punaseid või kollaseid, ah igaks juhuks võtan mõlemat”.

    Tegelt su klient ja mu ema ei räägi meiega, vaid mõtlevad meiega ja ilmselt tahaks, et me kaasa mõtleks. AGA MA EI TAHA MÕTELDA!!! MA TAHAN TEADA, MIDA POEST TUUA või millal kokku saada!!!!

    Like

    • Manjana 6. oktoober 2016, 23:32

      su kommentaar kõlas täitsa lõbusalt! jah, ilmselt nad mõtlevad kõvasti ja mõnikord vastust ei saagi.

      Liked by 1 person

  4. FIXX 7. oktoober 2016, 00:28

    Inimene tahab, et sa mõtleksid tema eest, aga paku ise aeg välja, siis ei pea seda jama tavaliselt kuulma. Ega inimene arvagi, et sa tahad tema plaane teada, see on vastuolu 🙂.

    Like

  5. Karmen 7. oktoober 2016, 12:09

    Selline “aruandlus” väga ei segagi, las lobiseb. Kuigi on vahest veits tüütu. Hullem on see ema komme mult aru pärida, mida ma tegin nt eile (vahel nõuab kõvasti pingutamist, et meeles hoida) ja siis kallatakse mind üle üksikasjalise ülevaatega enda eilsest päevast. Ma isegi ei küsi seda mõttetut infot. Olen korduvalt maininud, kuidas selline inimese käitumine mind tüütab, aga ta ilmselt arvab, et see ei kehti tema kohta🙂. Aga oma ema, mis teha.Ja ma vist isegi aiman, kust see komme tulnud on, ta enda ema kirjutas lausa kirju, kus oli täiuslik nädalaülevaade🙂. Nüüd siis antakse mulle samamoodi aru. Tuleb lihtsalt leppida sellise harjumusega.

    Like

    • Manjana 7. oktoober 2016, 13:11

      mu ema on harjunud, et ma talle omadest tegevustest ei räägi ja siis ta väga ei huvitu ka, aga mulle annab oma tegevustest täpse ülevaate. kuna see on oluline oma emaga suhtlemise osa, siis ma kuulan alati ilusti ära, kuigi tal ei juhtu midagi põnevat. peaasi, et ta ei hakkaks rääkima kuidas teistel nimestel läheb, siis ma katkestan teda ja teatan, et ma ei taha teada kuidas neil veel läheb.

      oma lapsega ma tean, et parem on mitte pärida, kui ta ise ei taha rääkida. kui tahab, siis räägib. tavaliselt on see kohe, kui midagi on juhtunud, mitte palju hiljem. mulle ju ka ei meeldi alati enda asju alati rääkida ja kui tahan rääkida, siis ta ikka natuke kuulab.

      Like

  6. Mad 7. oktoober 2016, 13:47

    Aga selline oma tegevusplaanide rääkimine on ju täpselt seesama mis blogimine:))

    Ja sama mis esinemine võistlustel või televiisoris või poliitikas või äris.
    Tugevamad tegutsevad, nõrgemad räägivad tegutsemisest aga mõlemil on sama eesmärk – tühjuse tõrjumine ning isikliku jätkuvuse kindlustamine.

    Inimesed vajavad kõige enam jätkuvustunnet. Vajavad tunnet, et:
    1. nad on olemas
    2. nende olemasolu kestab

    Esimese kinnituse annab auditooriumi olemasolu. Sina oled osa oma ema ja oma klientide auditooriumist. Sinu blogi lugejad aga on osa sinu enda auditooriumist. Fännid on artistide auditoorium ja rahvas poliitikute-ärimeeste auditoorium. Kellel on kuulajad ja imetlejad – see on olemas, ta eksisteerib. (Pole tähtis, et sa neid tegelikult ei imetle, keda oled kuulama sunnitud. Neil endil on tunne, et sa tahad kuulata ja üksnes see on nende jaoks tähtis.)

    Teise kinnituse – kontrollitud jätkuvus – saab oma plaanide üleslugemisest, sest kui on plaanid, siis järelikult on kontroll. Sinu isiklik aeg kestab edasi, sina kestad edasi. Näiteks paljudel inimesel on plaanid isegi selleks, mis toimub pärast nende surma – mida neile kirstu selga peab panema, kellele mida pärandama jne. See annab kindlustunde, et isegi pärast surma kestavad nad edasi.

    Kirjutamine-rääkimine rahustab inimest ning annab talle kindlustunde, et Hirmuäratavat Tühjust ei ole olemas ja et inimene ise kontrollib oma eksistentsi. Võib öelda, et kirjutamine-rääkimine tekitab inimese ümber justkui kaitsva mulli, millesse Hirmuäratav Tühjus sisse ei pääse.

    :))

    Like

    • Manjana 7. oktoober 2016, 14:36

      ohh, nagu kooliõpiku jutt kohe! aga pooled blogid ei kirjuta oma päevaplaanidest ju, nad arutlevad erinevatel teemadel. on ju nii? kuigi, jah, ma olen aru saanud, et inimestele meeldib blogidest lihtsalt tavapärasest elust lugeda ja ka piltidena selfid on täiesti okei. ma ei tea, kas see ongi siis Hirmutava Tühjuse täitmine?

      ma oma tegemistest blogin siis, kui ma arvan, et seda võiks olla kellelgi huvitav või kasulik lugeda. kui ma sõpradele oma juhtumustest räägin, siis tavaliselt ka sama ideega, sest ma näen kui inimene kuulab, aga ei kuule ja nii mulle ei meeldi rääkida. ei meeldi neile rääkida, keda tavaliselt ei huvita teiste jutud. need on tavaliselt samad inimesed, kes ise oma tegevusest annavad üksikasjalise ülevaate hoolimata kas sa tahad või ei taha kuulata.

      mõnikord on vajadus midagi kellelegi lähedasemale omi asju ära rääkida. vot siis on kurb kui selle jaoks inimest polegi. aga see inimene ei saa olla mu klient või keegi tuttav, kes pole piisavalt lähedane, et su suvakaid jutte kuulata tahaks. nii nagu mina ei taha nende igavaid asju teada.

      ja siis on veel jutud, mida ei saagi kellelegi ei rääkida ega ka blogida. eile just tuli ühe tuttavaga jutuks, et on inimesi, kellel see filter puudub. sotsiopaadid ei teegi vahet, mida tohib teistele rääkida ja mida mitte ja tihtipeale naudivad isegi kui saavad rääkida-kirjutada seda mida normaalsed inimesed ei räägiks.

      et see kõik võib ju sinna auditooriumi-tühjuse juttu mahtuda, aga ma mõtlesin pigem seda, et on erinevad jutud erinevatele inimestele.

      Like

  7. Nell 7. oktoober 2016, 19:00

    See päevaplaani ette vuristamine võib ka olla auditiivsete inimeste tunnus. Mõned ei oska nii, et mõtlevad peas oma vastuse välja ja siis ütlevad. Nende aju töötabki nii, et nad alustavad oma nädalaplaani algusest ning lõpuks jõuavad sinna sulle vajaliku kohani. Sinul, minul ja väga paljudel käib mõttetöö pea sees aga paraku paljud nii ei oska. Ehk siis häiriv värk aga ühe inimtüübi eripära.

    Liked by 1 person

  8. Paula 7. oktoober 2016, 20:42

    Minu arust on see lihtsalt valjusti mõtlemine, mitte sinu informeerimine oma tegemistest. Võib olla, et tal ei ole kõik kirjas ja valjusti välja ütlemine lihtsalt korrastab ta plaane. Või siis ta näitab, et tal on tõesti midagi muud ees ja ta ei jäta sind kuhugi hiljemaks laiskusest. Miks sellest nii suurt numbrit teha?

    Like

    • Manjana 7. oktoober 2016, 21:02

      Sest mul on rumal harjumus kuulata mida mulle räägitakse.

      Like

      • Paula 7. oktoober 2016, 22:31

        🙂

        Like

Kommenteerimine on suletud.

