Teil on juba minevik tabelisse ülesse kirjutatud?

Mu tänane päevateema pakub, et ma võiks reisimisest kirjutada, aga ma pole ammu kuskile reisinud. Välismaal käisin viimati 2014. aasta suvel Berliinis. Muideks, ma võiksin kõikidest oma reisidest kuupäevatäpsusega kirjutada, sest ma olen peast raamatupidaja ja juba mu ema oli raamatupidaja. Vanaema ei olnud, tema oli postiljon. Hobusevankriga vedas posti mööda külasid laiali, aga mina ei tea sellest midagi, sest ta tuli töölt ära ja hakkas mind hoidma, kui ma olin pisike.

Milline on peast raamatupidaja? Ükskord küsis ema mu käest, et kas ma polegi kirja pannud, kus ma reisinud olen. Mina pidin häbenedes tunnistama, et jah, see tabel on tegemata. Peast raamatupidaja parim sõber on ekseli tabel. Mu ema on vanakooli raamatupidaja, tema tabelid käivad ruudulisel paberil, kuigi ta oskab küll arvutit kasutada. Igatahes võtsin ma ema märkust kuulda ja nüüd mul on olemas tabel, kus on kirjas kõik mu reisid, mis ulatusid üle Eesti piiri. Teoreetiliselt oleksin ma eriti raamatupidaja, kui võiksin praegu tabeli avada ja öelda mitu korda kokku ma välismaal olen käinud ja kaua selleks on aega kulunud, aga sedatüüpi statistikat sealt tabelist ei saa. See tabel teenib hoopis minu astroloogiahuve.

Nimelt leidsin ma peale reiside tabelisse märkimist, et ma võiksin samasse tabelisse ka erinevaid elusündmuseid kirja panna. Reisimine on ju inimese elus olulise tähtsusega, kui just liiga palju ei reisita (ja iga suvi samasse randa sõitmisel vist ka vahet ei ole), aga elus on veel erinevaid sündmuseid, mis tagasi vaadates meelde tulevad ja on olulised: töö- ja elukohtade vahetused, tutvused inimestega, kes su elu muudavad, erinevad saavutused, mida on hea või halb meenutada, raskemad haigused, surmad ja ebaõnnestumised. Korralik raamatupidaja paneb kõik need sündmused kronoloogiliselt tabelisse kirja ja märgib sarnased asjad ära ühesuguse värviga. Ning kui kõik kirjas, lisasin tabelisse juurde, milline oli tol hetkel tähtede seis.

Kui teid tähed ei huvita, siis pole neid vaja kirja panna, aga oma möödunud elust lihtsa kokkuvõtte tegemine võiks olla igas vanuses inimestele huvitav. Teismelistel tuleb tabel päris lühike, aga samas on seda huvitav 20 aasta pärast vaadata, et mis siis elus oluline tundus. Mina ei suutnud palju hiljem enam kooli ajal tehtud Läti ja Leningradi reise meelde tuletada. Jama on see, et mul oli kunagi Väike Must Märkmik, mille ma üks hetk ära viskasin, sest sõbrants arvas, et sellise andmestiku omamine pole mulle kasulik. Mul olid seal peamiselt nimed ja kuupäevad.

Võimalik, et ma tahan neid tähtede seisu ja elusündmuste vahelisi seoseid ise väga näha ja seepärast leiangi seoseid kuidas paljud elusündmused on seotud astroloogiaga. Kui nüüd reisimise juurde tagasi tulla, siis 12 aastat tagasi oli mu jupiter positiivses seisus ja jupiter on seotud reisimise, kõrghariduse, filosoofia jms. 2004. aastal käisin ma seitse ja 2005. aastal kaheksa korda välismaareisil ja 2005. aastal sain ma kätte oma esimese kõrghariduse. Karta on, et nüüd ma sama tulemust enam kuidagi korrata ei suuda, kuigi mul on tekkinud kohutav tung kuskile soojale maale reisida, aga miski hoiab tagasi ja ma ei ole piletite ostmiseni jõudnud. Ma ei tea, milline tähtede seis mind tagasi hoiab, aga ma ise tahan küll uskuda, et just alanud aasta (sünnipäevast-sünnipäevani) pakub mulle sama palju põnevat, nagu ta pakkus 12 ja 24 aastat tagasi. Ilmselt ma ka blogin, kui sõiduks läheb, kuigi mulle reisipostitused tavaliselt ei meeldi.

Ennustame riigi tulevikku?

Tallinna äär lennuki aknast

Tagged:

4 thoughts on “Teil on juba minevik tabelisse ülesse kirjutatud?

  1. Klari 19. oktoober 2016, 14:47 Reply

    reisinud olen ma vähe ja neid ma mäletan niisama (kuigi muidugi mitte seda, mitu korda ma Helsinkis olen käinud, sest neis komandeeringutes olen ma käinud oksendamiseni), küll on aga mul exceli tabel sellest, mis bände ma olen mis aastatel laivis näinud. sellist asja enam niisama meeles ei pea, selleks on aruandlust vaja.

    minu vanaema muide pani kirja absoluutselt kõik asjad. millal pesumasin osteti ja palju maksis, mis aastal mis kuupäeval kartul maha pandi, ühesõnaga selline logiraamat oli tal kogu aeg. ta oli ka kolhoosis raamatupidaja olnud.

    Like

    • Manjana 19. oktoober 2016, 16:00 Reply

      seda ma kahtlustasin, et sa tead oma muusikalist ajalugu liiga hästi😀

      aga mu emal on ka korralikum kodune raamatupidamine kuhu ta, muteada, kirjutab kartuli mahapanekuid ja ilmateateid jms.

      mul ostmise kohta on eraldi tabel, millega ma alustasin siis, kui lapsega kahekesi elama hakkasime. ma võin ka kuupäeva täpsusega viimase 4 aasta kohta öelda, millal mingi asja ostsin ja palju maksis. toidu-joogi kohta on aint kuupäevad ja summad, nimetusi pole kirjas.

      Like

  2. vanaiinlane 19. oktoober 2016, 20:20 Reply

    Kas selle reisimisega ei ole mitte see sama asi nagu
    huumorimeele, iroonia, sarkasmi, ja muidu kiiksuga?
    Turg saab aru, et midagi on puudu, aga nõudlus on.
    Turu all mõtlen neid õnnetuid, kellel telekas on.

    Kui sul ei ole mokaotsast viimaseid reisi puistata,
    siis oled viimane luuser, aga kui julged ikka pärida,
    et kuidas siis oli – ahh, sittagi, antibiootikumi kuuril…

    Selleks kõigeks on vaja aastaringselt lehti riisuda ja reis
    bronnida, et põhiliselt sugulaste ja lugejate kadedust toita.
    Ma saan aru meie rahva laululembusest ja igasugu kooridest,
    see oli ainus võimalus NLs reisida ja välismaalt nänni tuua.
    (see on ka põhjus, miks koorilaulmine tänapäeval kiratseb).
    Aga uhkeldada sellega tänapäeval on juba veidi imelik…

    Mul on nii ägedad päevikud, et põletan aastakäike
    juba rituaalselt igal kevadel,sest elu on eespool,
    samas on igapäevaselt kirjas KÕIK minu elust,
    alates ilmast, poearvetest ja lõpetades wc-ga.
    Ma olen ka hingelt raamatupidaja,
    ehkki sissetulek voogab ITK-st.

    Like

  3. […] 01 – Blogi nime tähendus Päev 02 – Mis vahe on mõnitamisel, iroonial ja manipuleerimisel Päev 03 – Reisimisest Päev 04 – Mida ma eile tegin Päev 05 – Autoriteedid ja võim Päev 06 – Ennustamine Päev […]

    Like

Soovin lisada:

