Käpardid ei peaks köögis olema

Tänase päeva blogiteema on lemmiksöögid. Mulle meenus, et ma olen sel teemal varem kirjutanud. Ühe korra kindlasti. Panin otsingusse “peedisupp” ja leidsingi kuus aastat tagasi tehtud korraliku kirjelduse, mida ma lapsepõlves, ehk nõuka ajal, süüa armastasin. Jutu lõpus on lause “Söömine on kõhu täitmine, mitte igapäevane edevuslaat ja ajaraisk,” millega ma ainult osaliselt veel nõus olen. Aja raiskamise poolega.

Õnneks olen ma suhteliselt kärme naine. Pikalt köögis venitamine pole minu stiil ja minu söökide eelistused toetavad kiiret toidutegemist. Praegusel ajal ei oska ma enam konkreetseid lemmiktoite nimetada, sest see ei olegi oluline. Ma oskan palju paremini süüa teha kui kuus aastat tagasi ja ei pea enam söömist vaid kõhu täitmiseks. Ma tahan, et söök oleks nauditav. Kuid see, kas toit on nauditav, sõltub ainult kokast. On ju inimesi, kes ei oska isegi retsepti järgi maitsvat toitu teha, seega retsept ei loe, loeb tunnetus, kogemus ja teadmised. Käpardid on käpardid mitmel alal korraga.

Minu kokatud toitude headusel ja minu enesetundel on väga sügav seos ja ma arvan, et sama kehtib kõikide inimeste ja kunsti kohta. Söögitegemine on kokakunst. Iga inimene ei suuda kunsti teha, ei oska ilusat pilti joonistada ja paljud ei soovigi, sest see ei eruta neid. Läbinisti ratsionaalsed inimesed tahavad tegeleda igapäevaste vajalike ja põnevust tekitavate asjadega, mitte ei vaja enda väljendamist läbi kunsti. Neile meeldib süüa teiste tehtud toitu.

Mina olen pigem ratsionaalne inimene, aga ma üritan pidevalt arendada oma loomingulist poolt. Ka blogi kirjutamine kuulub loomingu alla. Ma tean, et mõnikord on mul loominguline soon rohkem avatud, mõnikord vähem. Alati ei ole tahtmist end väljendada, mõnikord on tahtmine, aga ei tule hästi välja ja mõnikord tahaks kohe palju erinevaid kunstivärke ära teha. Vot, kui ma teen süüa loomingulistel kõrghetkedel, siis tuleb ka toit paremini välja. Mitte sellepärast, et ma keeran kokku aineid, mida varem pole koos kasutatud ja sünnitan gulinaariaimesid, vaid lihtsalt kõik õnnestub ülihästi, mida ette võtan, sest tunnetus töötab. Ma saan end ka niimoodi kontrollida – kui toidutegu ei õnnestu, siis mutrid logisevad.

Ma ei tea, kas eelmine jutt sai kirja piisavalt selgelt, aga ma olen selle ise välja mõelnud ja mu arust kehtib see ka teiste inimeste puhul. Ratsionaalsemad inimesed teevad halvemini süüa kui loominguinimesed. Loomulikult on vaja ka kogemust, sest peab teadma, mis millega kokku käib ja kuidas erinevaid aineid töödeldakse, aga kujutavat kunsti peab ju samuti eelnevalt õppima.

1muffin

Välimus on toidu puhul ka oluline, aga sisu peab ka olema. Need muffinid on lisaks veel hoolega pildistatud.

4 thoughts on “Käpardid ei peaks köögis olema

  1. Klari 26. oktoober 2016, 13:26 Reply

    a kust see käpard siis süüa saab?

    Like

    • Manjana 26. oktoober 2016, 14:10 Reply

      a) on rahul sellega mis on
      b) sööb valmistoite ja restoranis
      c) leiab kellegi mittekäpardi

      Like

  2. L 26. oktoober 2016, 14:31 Reply

    Mh, need muffinid ei ole ju sinu tehtud?

    Like

    • Manjana 27. oktoober 2016, 14:53 Reply

      on ikka minu tehtud, vist tegin lapsele sünnaks vms

      Like

Soovin lisada:

