Naised oskavad kodu kaunistada, mehed sokke vedelema jätta

Pakun, et pealkirjast leiab levinumad tegevused, mida meeste ja naiste eristamiseks (peale suguelundide vahtimise) kasutatakse. Mina kuulun ka nende hulka, kes peavad naisi ja mehi erinevateks ja just seepärast leian, et on vaja radikaalset feminismi, kuna muidu jääb nõrgem pool kaitsetuks. Väga tihti on nõrgemaks pooleks just mehed. Teate küll kuulsat väidet, et mehed on väga õrnad olevused, kuna istuvad terve elu munadel. Ei teadnud? No mul läks ka midagi vist segamini, ega ma ei peagi suutma kogu konservatiivide möla sõnasõnalt mäletada!

Igatahes loksub mul juba mitu nädalat meeltes, et peaks naiste ja meeste erinevustest kirjutama. Tundub, et hetkel on õige aeg, kuna isegi Mallukas kirjutas sooneutraalsest lastekasvatamisest ja Marca leidis et konservatiivsed feministid võiksid kaaluda maailmavaate muutmist. Kuid mina jätkan blondiinilainel ja palun alustuseks vaadata ühte (18-minutilist) dokumentaalfilmi, kus naine elab eksperimendi korras mingi aeg mehena, et kirjutada oma kogemusest raamat Self made man.

PS! Dokumentaalfilmi vaatamine ei tapa! Ma kontrollisin, et eelmist egoistide dokut ei julgenud keegi vaadata.

Erinevates nalja- ja muidu filmides on 100 korda sama trikki tehtud. Ma seda raamatut pole lugenud, aga filmis pani mind imestama, et isegi nii mehelikul naisel oli raske tõepärast meest etendada. Minu arvates on naistel väga laiad võimalused kasutada erinevaid tavapäraselt meestele kuuluvaid lisandeid võrreldes meestega. Kui naine käib avalikus kohas pikkade pükstega, siis ei arva keegi, et naine on imelikult riides. Kui mees paneb selga seeliku, siis isegi šotlaseid vaadatakse pisut kahtlustaval pilgul. Keegi ei lähe seelikut kandva naise käest küsima, et kas tal on aluspüksid jalas või mitte, šoti seelikuga mehelt küsitakse seda päris tihti.

Eelmisel nädalal näidati uudistes Tartus pargis olnud poola päritolu meest, kes kandis väga kõrge kontsaga platvormkingi. Politsei pidas ta õhtuses pargis kinni ja mees vahetas kontsaga kingad spordijalanõude vastu. Reporter kommenteeris, et tegemist oli kummalise mehega. Poolakas oli täiesti kaine, ega teinud midagi taunitavat. Mis riigis me elame? Kujutate ette, et politsei sunniks meestekingi kandvat naist jalanõusid vahetama, sest nii ikka pole normaalne! Aga miks naistekingi kandev mees on kummaline? Ja siis väidetakse, et meil pole soopõhist diskrimineerimist. Mina võin minna pittu meeste ülikonna ja lipsuga, minu meessoost partner pitsilise kleidiga pälviks liigset tähelepanu. Pehmelt öeldes. Õnneks ei peeta meil enam pikkade juustega mehi automaatselt geideks, nagu veel paarkümmend aastat tagasi arvati.

Need välimusega seotud teemad tekitavad erinevaid mõtteid, sest kõrgeid kontsi ei taha ju enamus mehi kanda, ma ka vihkan kontsadega jalanõudega käimist. Meestel ja naistel on muidki erinevuseid peale riietuse. Näiteks see, kuidas nad omavahel ja grupis käituvad. Üldiselt on meestel grupis käitumine hoopis rohkem kirjutamata reeglitega reguleeritud kui naistel. Ilmselt on seda läbi aegade kujundanud meeste vajadus grupis toimida. Naised on sajandeid pigem omaette tegutsenud. Mehed käivad karjakaupa sõdades ja erinevatel välitöödel, siis ei saa läbi ilma rollijaotuseta.

Ma olen mõnuga jälginud, kuidas erinevates meeste sõpruskondades pannakse paika omavahelisi reegleid ja kui kenasti nendest hiljem kinni peetakse. Näiteks olen ma jälginud lauamänge mängivate meeste omavaheliste rollide jaotumist. Kui mehed alguses kokku saavad, käib hull omavaheline jõuproov. Vaadatakse, kes on kõige targem, osavam, emotsionaalsem jne. Mõnede kohtumiste pärast juba teatakse, kellelt mida võib oodata ja rollid ongi jaotatud. See mees, kelle kohta teised leiavad, et ta on neist kõige kõvem, saabki liider, kelle tegusid rohkem kahtluse alla ei panda. See tüüp, kes end kehtestada ei suutnud, ei suuda ka hiljem samas seltskonnas end kõrgemale võidelda. Tavaliselt ta ei soovigi oma asukohta võimuredelil muuta. See rollijaotus ei tähenda, et grupi liider alati kõik lauamängud väidab. Ei, ta ei pea alati võitma, aga tema sõna maksab, kui on vaja midagi otsustada.

Kui naised moodustavad grupi, ei tegele nad rollide jaotamisega, see ei ole oluline. Naiste tugevuseks on paindlikkus ja võime erinevates olukordades sobivalt tegutseda. Naiste ülesanne on läbi ajaloo olnud laste kanseldamisega hakkama saada ja erinevaid küsimusi lahendada, mis majapidamises ette tulevad. Naised peavad suutma lugeda mehe mõtteid ja soove, kui ta vigasena või võidukana jahimaadelt koju roomab. Naised on alati pidanud oskama inimestevahelisi suhteid sobivalt lahendada ja kiirelt erinevaid otsuseid vastu võtta. Kui naised moodustavad tänapäeval sõprusgrupi, siis ei ole teada, kes on grupis juht, sest juht võidakse iga kord ümber otsustada, kui nii on vaja. Ja see ei häiri kedagi, et nad ei tea oma kohta ja kehtivaid reegleid.

Kuid juba umbes pool sajandit on maailm liikunud sinna suunda, et enamus töökohti vajavad pigem naiste oskust olla paindlik, kui meeste oskust ülemusele kuuletuda ja rolle jaotada. Meestel on sellises maailmas, kus raskeid meestetöid enam eriti pole, pisut raske hakkama saada. Vot ja seepärast ongi just meestele hädasti vaja, et näiteks lasteaias ei rõhutataks klassikalisi meeste ja naiste rolle. Võib ju öelda, et feministid kurdavad just naiste väheste õiguste ja pisikese palga üle, aga miks nad kurdavad? Sest feministid saavad aru, kuidas mõjub tänapäeva maailmas sõjaväeliste reeglite kasutamine, kus samasuguse töö eest antakse erinevat palka, sest keegi suudab alguses tõestada, et tal on suurem m***. Sõjaväes ei vaielda ülemusele vastu, sest see  võib minna maksma elu. Moodsas ettevõtluses antakse sõna kõigile, sest ainult ühe inimese ideedest ei piisa, et konkurentsis püsida. Konkurentsis püsimiseks on vaja kiiret ja paindlikku otsustamist, mitte ülemuse rasket rusikat. Vot nii! Mehed ja naised on erinevad, aga naistel on elu lihtsam. Nii on.

nelijarv

8 thoughts on “Naised oskavad kodu kaunistada, mehed sokke vedelema jätta

  1. myaly 28. oktoober 2016, 16:11 Reply

    Aga ma olen kuskilt kuulnud, et kildi all ei tohigi aluspükse kanda. Ja ükskord oli mingis eesti lehes foto jalkafännist, kus see oligi näha.

    Like

    • Manjana 28. oktoober 2016, 16:32 Reply

      ma olen kuulnud, et mõned naised ka ei kanna aluspükse ja ma olen päris palju sarnaseid pilte ka näinud🙂

      Like

  2. FIXX 28. oktoober 2016, 22:16 Reply

    Ma usun, et aluspükste all on paljas ikkagi ja päris tõsiselt.🙂 Naised ja mehed pole võrreldavad nad lihtsalt on erinevate omadustega, aga sarnased🙂

    Like

  3. FIXX 28. oktoober 2016, 22:54 Reply

    Üllatavad järeldused, mis valemiga see sul välja tuleb?

    Like

    • Manjana 28. oktoober 2016, 23:12 Reply

      ma ei oskanud muud vastata, vabandan🙂

      Like

  4. Anna 29. oktoober 2016, 02:55 Reply

    Kus või kes neid kilte kandvaid sotlaseid kahtlustavalt vaatab? See on ju ajalooline traditsioon et True Scotsman ei kanna kildi all aluspükse:) Mõned lihtsalt ei usu ja tahavad kontrollida et kas tegu on ikka tõelise Sotlasega.
    Rohkem infot siin https://en.wikipedia.org/wiki/True_Scotsman

    Like

  5. Manjana 29. oktoober 2016, 13:42 Reply

    ma kirjutasin sotlastest, kuna arvasin et see on hea lihtne näide seelikuga mehest ja kõigile sama arusaadav kui see, et päike tõuseb idast.

    Like

Soovin lisada:

