Feijoad olete juba söönud?

8634720 Käisin eile Selveris ja nägin aedviljaosakonnas kummalise puuvilja esitlust. Kuna inimest seal juures ei olnud, siis tutvusin uudisteosega iseseisvalt. Puuvilja nimi on feijoa ja ta näeb välja nagu imelik avokaado – suurus ja värv on samad, aga maitse on küll täiesti erinev. Maksta tuleb umbes viiekas kilo eest.

Ma ei oleks kunagi teada saanud, mida feijoa endast kujutab, kui Selveris poleks valveta kandiku peal vedelenud topsikud valmislõigatud puuviljatükikestega. Lihtsalt leti kõrval laual olid hambatikud valmis pandud, et igaüks võiks segamatult hea maitsta lasta. Roheliste junnide juures oli ka pikk jutt millega on tegu, aga ma ei ole harjunud toidupoes harivate tekstide lugemisega ja mulle jäi meelde ainult esimene rida, et maitseb nagu kiivi ja veel midagi. Maasikas äkki? Ma pole eriline kiivisõber. Kiivi teeb keele imelikult valusaks.

Kuna mulle poes see puuvili enamvähem maitses, siis ostsin koju ka ühe. Valisin kõige suurema, kuna ma ka ju ei tea, mille järgi seda puuvilja peaks valima. Peale õhtusööki kutsusin lapse kööki ja lõin pidulikult noa viljalihasse ja lõikasin ta pikupidi neljaks sektoriks. Seemned on märkamatud ja ärasöödavad, aga koor on sama tugev kui avokaadol. Vikipeedia järgi pidavalt koor ka söödav olema, aga tavaliselt keegi ei söö.

Minuarust maitses poes olnud feijoa paremini, kui see mille ma koju tõin. Kuigi  minu roheline junnike oli ka valmis, usun ma. Feijoa maitse koosneb hulgast erinevatest maitsetest. Ta on korraga nagu hapukas ja magusake ja me mõlemad lapsega leidsime, et mingi kummaline tugev maitse on lisaks. Netis oli kirjas aromaatne, me ütlesime, et keemialaadne. Pidavat maitsema nagu ananass, õun ja münt. Keskmine seemnetega osa on mõnusalt vesine, muu meeldivalt mahlane.

Vot selline maitseelamus eilses. Eile ma poleks rohkem kui pool vilja süüa tahtnud. Ma ei saa öelda, et ta mulle ei maitsenud, aga poes maitses paremini. Selle hinnaga ma seda rohkem ei ostaks ja odavama hinnaga peaksin mõtlema, kas ikka ostan. Kui keegi niisama pakuks, siis kindlasti prooviksin veel. Kui poes keegi esitleja pakuks, siis ei prooviks. Aga kõigile lugejatele soovitan küll maitsta. Täiesti eriline puuviljaelamus, umbes üks euro ühe vilja eest.

PS! Nii ilus, et lumi maha sadas

PPS! Kaljulaid sai kiriku pikalt saatmisega isegi minusuguselt agnostikult plussi kirja – pole vaja poliitikuna kirikuga semmida, kui sa tavainimesena pühapäeviti kirikus ei käinud.

6 thoughts on “Feijoad olete juba söönud?

  1. marca 2. november 2016, 13:50 Reply

    Mu sõbrannal oli kunagi selline sünna, kus ta palus kõigil külalistel tuua talle kingiks asju, mida ta eeldatavasti kunagi söönud ei olnud (päris hea idee iseenesest!). Toodi igasugu põnevaid junne, külalistel oli ka huvitav, sh erinevaid eksootilisi puuvilju, aga nendega oli sama lugu, et enamik jättis testijaid külmaks. Huvitav, et poodides enamasti ikka on neid eksoote saada, kas tõesti leidub inimesi, kes neid igapäevaselt tarvitavad või tasub nende müük ära juba nende pealt, kes korra proovivad ja rohkem ei osta.

    Like

    • Manjana 2. november 2016, 14:04 Reply

      ma nii pole mõelnud. ma kujutan ette, et äkki ikka on inimesi, kes ostavad rohkem kui korra ja kellele põhimõtteliselt meeldib just eksootikat süüa, sest maitseb imelikumalt kui näiteks õunad.

      Like

  2. K. 2. november 2016, 18:03 Reply

    Uus-Meremaal oli mu lempar just feijoa limonaad. Päriselt seda vilja maitsta ei saanudki kuigi see oli seal nii tavaline nagu meil õunad vms.

    Like

    • Manjana 2. november 2016, 18:29 Reply

      oo lahe! nüüd saad ära proovida🙂

      Like

  3. vanaiinlane 3. november 2016, 16:51 Reply

    See on nii äge, et lumi maha sadas.
    Kõik aleviku koerad on lahti lastud,
    muudkui käime ja nuusutame seda värskust😀

    Feijoad ei ole veel söönud, ja see ei huvita ka.
    Need esimese lume lõhnad ületavad kõik Selveri lettidel.
    Kui nahk juba aurab, siis amps värsket lund, ja edasi😀

    Kui koeranahk lõpuks seljast visatud ja laua taga jälle,
    siis see 1€/1kg suhe on teglikult ka minu valikupiirik poes.
    Mingi eksootilise junni eest ikka raha välja ei käi küll, jah.

    Normaalne on, et 1€ eest saaks 1kg eluks vajalikku toitu.

    Like

  4. Morgie 15. november 2016, 12:49 Reply

    Keemialaadne maitse – ega see äkki tärpentini ei meenuta?
    Nt mango koorel on selge tärpentinimaitse, aga kuna mulle tärpentin meeldib, siis ma söön hea meelega mango koort ka (ehkki seda vist ei peaks tegema).

    Like

Soovin lisada:

