Kuidas inimeste nõrkuseid saab ära kasutada

Kevadel arutlesin ma siin tugevate ja nõrkade inimeste teemal ja nüüd olen sama teema oma blogikavasse kirja pannud. Ilmselt tuleks teha kokkuvõtte, mida ma poole aastaga teada olen saanud.

Ma mäletan, et kevadel läks see tugevuse teema ka teistesse blogidesse edasi ja enamus inimesi ei tahtnud, et ta kohta nõrk öeldakse. Mina ise tahtsin küll olla väike nõrk karvane loomake, aga seda ei uskunud minust jälle teised inimesed. Ma arvan, et ma nüüd tean, millest kevadel tugevuse jutt alguse sai ja see ei olnud nii, et kellel on oma arvamus, on tugev inimene ja kel pole, on nõrk. Pigem tähendas see teiste arvamuse mõjutamist.

Sel aastal olen mitu korda manipuleerimisest kirjutanud. Peamisel seepärast, et mul on mitu sõpra, kes seda mõnikord teevad ja lähedalt on hea mõnus uurida. Manipuleerimise järgi on väga lihtne tugevust ja nõrkust defineerida. Tugev on see, kellega ei saa nii lihtsalt mängida, ta ei ole manipuleeritav. Nõrk on inimene, kellega on hea lihtne mängida ja tihtipeale talle isegi meeldib, kui keegi teda oma tahte järgi painutab. Jah, ma tean, et keegi ei taha otse tunnistada, et ta naudib endaga mainipuleerimist. Aga ennast mõista polegi nii lihtne, nagu lugedes paistab.

Ega manipuleerija ei pea ise tugev inimene olema. Ka manipuleerija võib sattuda manipuleeritava rolli. Et kes siis lõppude lõpuks on tugev? Ja kas parem on olla tugev või nõrk.

Head manipuleerijad oskavad aimata teiste inimeste soove ja nõrkuseid ning neid enda tarbeks ära kasutada. Selleks, et sind ära kasutada saaks, peavad sul olema nõrgad küljed. Nüüd tulebki mängu küsimus, kes on nõrk inimene. Minu arvates näitab nõrga külje olemasolu see, kui inimene millegi peale ärritub, endast välja läheb, erutub, muutub emotsionaalseks. Vihastamine ja ärritumine võiksid inimesele endale näidata, kus peituvad tema nõrgad küljed, kuid tavaliselt läheb vihastajal pilt mustaks ja ta ei hakka omaette vaikselt analüüsima, et oi-oi, kui rumal ma ikka olen. Ta arvab, et rumal on hoopis see inimene, kelle peale ta vihastab. Teiste inimeste nõrku külgi on jube lihtne selle sama teooria järgi avastada. Tark oskab nõrkuseid ka endal leida. Manipuleerija oskab teiste nõrku külgi enda tarbeks ära kasutada.

Kuna mulle ei meeldi inimestega manipuleerida, siis ma ei oska kirjeldada, kuidas seda täpselt teha, kuid ma tean, mida sellega on võimalik saada. Sellega on võimalik saada ka näiteks armastust, sest armumine on ka nagu vihastamine – emotsioon, mis võtab silme eest mustaks. Aga erinevalt vihastamisest on ta positiivne tunne. Paljud emotsionaalsed inimesed otsivad armastust. Manipuleerijad oskavad neile jätta endast mulje, et just nemad ongi nende elu armastus. Tihtipeale usub ka manipuleerija ise, et just tema on õige partner. Kuid nad kipuvad unustama, kuidas nad selle suhteni jõudsid ja et nad tegelikult ei oska omakasupüüdmatult armunud olla.

Üks väga imelik trikk, mille peale inimesed võivad ära armuda, on mängida raskelt kättesaadavat. Sellest on räägitud mitmes romantilises komöödias, aga see trikk töötab jätkuvalt. Ma olen selle peale palju mõelnud, sest mulle mõnikord tundub, et mulle mõjub see trikk ka, sest ka minuga on olnud võimalik armumisega manipuleerida.

Aga armumisega manipuleerimise juurikad asuvad lapsepõlves. VVN avastas ka, et kuna tema lapsevanem oli manipuleerija, kel emotsioonid puudusid, siis üritas ta lapsena pidevalt armastust ära teenida, aga see ei õnnestunudki. Ehk ta sai endale lapsena sisse koodi, et püüelda tuleb selle inimese armastuse poole, kes polegi võimeline armastama. Ja vaeva tuleb näha ja haiget saada.

Mina ise pole kunagi meelega mänginud raskelt kättesaadavat. Kui mulle inimene meeldib, siis ma olen saadav ja kui ei meeldi, siis ma pole saadav. Lihtne. No ma võin enne seksi mingeid tagaajamise mänge mängida, seda ikka, aga see pole see. Või noh – ma pole kättesaadav ajal, mil ma teen midagi muud, näiteks magan või blogin vms. Ja mulle ei meeldi kirjavahetused, ma ei vasta smss-idele, kuna see ei meeldi mulle, aga ma olen seda ka sõpradele öelnud, et ma ei kirjuta telefonis. Kuid ma eeldan, et näiteks messengeris inimesed ikka vastavad ja ma vastan ka, kuigi see ei meeldi mulle väga. Telefonile ja kirjadele mittevastamine on ka manipuleerimine. Ma eelistan inimestega päriselt suhelda.

Nooruses mõnel korral juhtus nii, et noormees oli minusse armunud, sest ma olin raskesti kättesaadav, kuna ta mulle üldse kui mees ei meeldinud. Ma olin lihtsalt nii rumal, et ei saanud aru, et ta on armunud ja arvasin, et ta on niisama tore sõber. Kui ma oleksin teadnud tema sügavamatest tunnetest, siis oleks ma ise teema ülesse võtnud ja suhteid selgitanud. Ma eelistan inimestele ausalt öelda, kuidas lood on. Et kui ma tean, et ma ei armu, siis ma ütlengi, et arvestagu sellega, et mina neisse ei armu, kui nemad armuvad, siis täiesti nende omal riisikol ja ma parema meelega ei suhtleks nendega üldse, et mitte asju segasemaks ajada. Ma üritan mitte teha teistele asju, mida ma ise saada ei taha, ma usun karmasse.

inimesed

Ma ei tea, kas kõik need inimesed, kes oskavad armuda vaid nendesse, kes on raskelt kättesaadavad, on kindlasti nõrgad inimesed, kuid igatahes on neil väga suur risk leida suhe, kus nendega manipuleeritakse, sest nad ju ise otsivad seda. Nad otsivad inimest, kes tahaks teiste tunnetega mängida ja kel endal võib täiesti puududa võime kedagi päriselt armastada. Minuga on nii juhtunud ja see teeb minust nõrga inimese. Ma üldse ei arva, et manipuleeritav nõrk oleks olla hea, aga ma ka ei tea, kuidas sellest armumise nõrgast küljest üle saada. Mulle meeldib armuda.

Tagged:

7 thoughts on “Kuidas inimeste nõrkuseid saab ära kasutada

  1. väga väga naine 4. november 2016, 16:22 Reply

    Kle, üleni hea post. Mind puudatav ka toredasti täppi, aga ÜLENI hea post.

    Like

    • Manjana 4. november 2016, 16:46 Reply

      ja tänud sulle, et sa ise sellest kirjutasid ja mu mosaiiki aitasid kokku panna.

      Like

  2. […] Eesti Ekspressist artiklit; kummitab üks kommentaar, mille kustutasin;  meenus ka Manjaana postitusja veel mõned hiljutised seigad elust ning ongi aeg küpseks saanud selleks kirjutiseks. Postitus […]

    Like

  3. R K 6. november 2016, 11:32 Reply

    Eks igal ole oma arusaamad ja kogemused. Mulle tundub, et vaatamata lõpututuele eneseparendamise nõuannetele, on siiski kõigil oma roll. Ja kuigi teatuid asju on võimalik tõepoolest modifitseerida ja parendada – panna enda kasuks tööle jms – on enamus siiski need kes nad on. Ja seda mitte seepärast, et nad oleks tugevad/nõrgad, manipuleerijad/manipuleeritavad – ühed osavamad ja teised vähem osavamad…vaid lihtsalt nii on🙂 Kunagi üks tark sõber ütles, et pole just väga taibukas võrrelda “kõrgemaid” vorme “madalamatega” – aga ma siiski teeks seda. Nii nagu loomariigis on keegi gasell ja keegi lõvi – nii on see ka inimese olemuses. Ja kuigi ka gasell võib mõnikord lõvile vastu hakata, jääb ta siiski saagiks ning see pole seotud tema võimekuse või võimetusega. Samas jah, tänapäeval on kombeks lollidel targaks õppida, paksudel peeneks nälgida ja vastupidi😀 Aga nii kõikvõimas kui see inimloom ka poleks, peitub minu arvates tema suurim “jõud” teadmises, et kõik lihtsalt on. Muidugi võib oma elu sisustada mõtete otsimisele ja tähenduste andmisele(me teeme seda nii ehk naa), aga päeva lõpuks on lõvi – lõvi ja gasell jääb gaselliks🙂
    Ja üldistav nagu ma kord juba olen – siis eks armumine ole tõepoolest üks järjekordne emotsioon. Kes pressib terve elu rauda, et olla rohkem trimmis. Kes sööb kooke, et pupilli suuremaks saada ja kes panustab inimsuhetesse🙂 Kui inimesele ühel hetkel pärale jõuab, et v-o ei pea terve elu ämbreid koguma, küll siis tulevad ka lahendused😉 Ja jällegii – mina isiklikult ei usu, et meil selles osas väga oluliselt midagi mõjutada võimalik on. Jah, näiliselt muidugi me oleme virgad ja krapsud – kontrollime tööle jõudmise aega, oma ostukorvi sisu ja ka suhteid. Kui aga juhuslikult peaks lumi tulema “ootamatult” – ei jõua me tööle. Peale preemiait on enamusel meist “kogemata” ostukorvis midagi mitte nii vajalikku ja no suhted…

    Like

    • Manjana 6. november 2016, 14:00 Reply

      Nii hea kommentaar, ma olen lõbustatud, aitäh!

      mina tean, et mina suudan end harida, targemaks saada, elust ja koolist õppida. ma olen elu jooksul paljudest asjadest paremini aru saama hakanud kui noorena ja seepärast elan ka praegu paremini ehk õnnelikumalt kui noorena. seega on minu jaoks sellised asjade üle mõtlemised kasu toonud. teistele inimestele toob kasu mnigi muu tegevus. midagi peab ju selle ajaga pihta hakkama, mida iga õõpäevas 24 tundi kätte on antud.

      Like

  4. Morgie 15. november 2016, 11:31 Reply

    Sa teed selle klassikalise vea, et arvad, et vihastaja igal juhul eksib ja on rumal või peab teist inimest rumalaks.
    See, et keegi vihastab, ei tähenda, et tal ei oleks õigus. Muidugi oleks parem mitte vihastada ja oma asju ilma vihastamata ajada, viha on lihtsalt kohutavalt energiakulukas emotsioon, aga kui inimesega on halvasti käitutud, siis on tal igatahes õigus vihastada ja konkreetses asjas õigus hoolimata sellest, et ta väljendab ennast vihaselt.

    Oma viha allasurumine ja teistele inimestele meeldimise nimel hea näo tegemine on aga tõepoolest nõrkuse tunnus.

    Like

  5. […] Pildipostitus, tänased fotod Päev 11 – Toitumisest Päev 12 – Mul on praegu seljas … Päev 13 – Kas parem on olla tugev või nõrk Päev 14 – Kuidas olla õnnelik Päev 15 – Minevikumälestus Päev 16 – Millised inimesed […]

    Like

Soovin lisada:

