Lihtne õhtusöök – kartulipuder kana ja sibulaga

Mulle maitseb kartul. Vanasti kui me kolmekesi elasime, eriti tihti kartulitega möllata ei viitsinud, sest koorimine ju, aga kaheliikmelise kaunite figuuridega naisterahva majapidamises on kartulitoit tihti menüüs. Muideks, ma ei keeda kunagi terveid kartuleid, sest nii võib nende valmimist ootama jäädagi. Ma ei mõista eestlaste jutte, kuidas kartul on mure ja siis on hea. Mure, kartuli kontekstis, tähendab, et mugul on selline, kus külgedelt kukuvad kuivad tükid kurvana maha. Ma ei mõista, miks just nii peaks hea olema. Ma keedan kartuleid alati viiludena – saab kiirelt ja järgmine päev on praadida ka poole lihtsam. Mulle muretsemine ei istu üheski asendis.

Kuid täna mõtlesin ma välja uut moodi kartulipudru. Kanafileega. Kanafileesid müüakse tavaliselt kaks tükki pakis. Eile tegin ühe ära kastmeks ja täna tuli teisele kasutuskoht leida. Kartulipuder tundus sobiv.

Vajaminevad ained:
4 suurt kartulit
1 kanafilee
pool suurt sibulat
pool klaasi piima
soola
rasvainet sibula praadimiseks (õli, rasv jms)

Valmistamine.
Koorid ja viilutad kartulid, paned nad vette ja tõstad poti tulele. Teed kanafileest väikesed tükid ja lisad kartulitele. Kui kõik on keema läinud, lisad umbes teelusikatäie soola. Ma pole eriline soolasõber.

Sel ajal kui kartulid ja kana koos kenasti keevad, tükeldad sibula tükkideks ja praed pannil rasvaines läbipaistvaks ehk umbes 5 minutit pidevalt liigutades.

Keedad kartuleid umbes 20 minutit, kuni kartuliviilud kahvliga katsudes katki lähevad ja kallad vee kaanevahelisest praost ettevaatlikult kraanikaussi. Võtad pliidilt tule alt ära ja kallad piima kartulite juurde. Kartulipudru tegemiseks tuleb alati kasutada pudrunuia või sellega võrdväärset eset, sest elektriliste vahenditega saab teha tapeediliimi mitte putru. Olen noore ja rumalana proovinud. Igatahes pole selle nuiaga ka vaja väga kaua vehkida, peaasi, et enamvähem katki oleks ja kanatükid võivad nii terveks jääda kui soovivad. Kui puder valmis, siis segad sinna sisse praetud sibula ja võidki sööma hakata.

puder
Mul oli täna lisandiks ema tehtud hapukurk ja tomat. Head isu!

5 thoughts on “Lihtne õhtusöök – kartulipuder kana ja sibulaga

  1. Jaanika 29. november 2016, 20:34 Reply

    Ma just täna mõtlesin sellele, et kui mul poleks meest-lapsi, siis võiksin vabalt tatrast, riisist ja kartulist elada. Vahelduse mõttes käiksin restoranis einestamas. Viimasel ajal on mul tekkinud notalgia teatud söökidega ja üks nendest on praekartulid. Nädal tagasi tegin ülepäeva praekartuleid – searasvas koos sibula ja peekoniga. Ah sa mait kui hea. Samasugused nagu mu iss tegi.🙂

    Like

    • Manjana 30. november 2016, 16:19 Reply

      praekartulid lihtsalt ongi head🙂

      Like

  2. Nell 29. november 2016, 21:06 Reply

    Meil on täna menüüs kartulipuder lihakastmega. Elukaaslase soovil kipub viimasel ajal menüüsse nn sööklaklassika: keedukartul vorstikastmega, hakklihakaste, tatar kastmega… Ja kõrvale peedisalat või ema marineeritud kurgid. Päris mõnus vaheldus.

    Like

    • Manjana 30. november 2016, 16:18 Reply

      ma pean kogu aeg ise välja mõtlema, mida ma süüa teen, last söömise teema eriti ei huvita.

      Like

  3. vanaiinlane 30. november 2016, 18:23 Reply

    Kartul on sea toit*
    Siga on jõulutoit.
    Inimene on see mida ta sööb ja tähistab.
    Ma ei moraliseeri siin, hoidku jeesu mind selle eest.
    Vaatasin vaid, et kommivood Manjanal on kokku kuivad,
    see on minu panus tema radiaatoril kuivava soki sisse.

    * antipasti ehk appetizer kommivoo käima tõmbamiseks.

    Like

Soovin lisada:

