Lastevanemate koosolek kui meelelahutus

Ma käisin eile lastevanemate koosolekul. Teemaks oli gümnaasiumi lõpetamine. Ma pole terve gümnaasiumi kordagi koolis koosolekutel käinud. Erinevatel põhjustel. Esiteks ei olnud ma emaili listis, kuigi oleks soovinud olla ja kuna polnud, ei teadnud ka millal üritused toimuvad. Ja teiseks ei meeldi mulle koosolekud. Kuid eilse seisuga saan öelda, et nüüd mulle küll koosolekud meeldivad. Väga hea meelelahutus! Teine kordki lähen, kui kutsutakse.

Ma täpselt ei teagi, miks mulle vanasti koosolekud ei meeldinud. Pakun, et erinevad negatiivsed kogemused ajast, mil ma tööl käisin. Tööl tehti ainult nõmedaid koosolekuid, kus alati keegi üritas tõestada, et ta on teistest targem ja parem. Poliitikute koosolekud olid ka sama ideega – kuidas kuulata tundide kaupa kellegi olematu sisuga kauniskõnet. Prantslased ja itaallased olid kohutavad lobamokad! Ja lastevanemate koosolekutel käisid mulle närvidele rumalad lapsevanemad.

Kuid nüüd ma olen muutunud. Eilsel koosolekul oli umbes 4 ema, kes esitasid küsimusi ja mitte ainult küsimusi. Üks ema, näiteks, leidis erakordselt toreda võimaluse ühe õpetajaga vaidlusseansi korraldamiseks. Teadmiste teemadel, et kas koolis on toimunud mingi asi kaks või kolm aastat. Mul täiesti ükstaspuha, mitu aastat toda värki korraldatud on, aga vot seda ema huvitas. Ja mitte ainult ei huvitanud, vaid ta soovis sel teemal õpetajaga, kes juhuslikult oli nooremapoolne meesterahvas, debateerida. Nii vahva! Ma suhtusin asja kui toredasse meelelahutusesse ja hoidsin õpetajale pöialt. Kumbki ei tõstnud häält ega ropendanud, aga ikka oli lõbus. Vaidluse võitis ema, ega ta muidu poleks ju alustanudki, kui võit kindel poleks olnud. Kodus tal ilmselt oma teismelisega vaidlemisel nii hästi ei lähe, aga õpetaja ei saanud tal nina ees ust kinni lüüa või teda pikalt saata.

Need emad, kes õpetajatele lisaküsimusi esitasid, olid ka väga toredad. Jäi mulje, et nad päriselt hoolivad. No ikka päriselt, sest küsimused olid väga täpsed ja puudutasid asju, mis neid üldse puudutama ei peaks. Kodus teismeline sellist ülehoolitsust juba üle ei elaks, aga õpetajad on profid, nemad võivad lõpmatuseni lasteaialaste küsimustele vastata. Nii tore meelelahutus! Kõige lõbusam oli see koht, kus üks ema siiralt imestas, et miks küll klassijuhatajad oma raha eest ja vabast ajast on nõus karja teismelistega välismaale klassiekskursioonile minema. Klassijuhatajad väitisid, et neile meeldivad need lapsed. Et kohe päriselt meeldivad ja väljaspool kooli on nad veel eriti huvitavad. Võimalik, et päris mitu ema selle väitega nõus ei ole, aga kõik lapsevanemad sõna ei võtnud. Ma olin ka täiesti vait, kuigi eksiga me ikka lobisesime omavahel. Sest lõbus oli. Väga hea meelelahutus oli, kuigi ega ma eriti uut infot, mida mulle vaja oleks, ei saanud. Mulle ka oma teismeline meeldib, kui meil parasjagu korraga väga paha tuju pole.

saaremaa

Hetk lapse klassiekskursioonist Saaremaale 2015. aasta suvel

One thought on “Lastevanemate koosolek kui meelelahutus

  1. vanaiinlane 8. detsember 2016, 18:53

    Me, lapsevanemad, teame,
    et teemaks ei ole gümnaasiumi lõpetamine.
    Laps, rsk, on nii suureks kasvanud, et riik ei maksa enam
    minu närvikulu ja peasilitamise eest mitte sentigi enam?!

    Meeldib

Kommenteerimine on suletud.

