Kuidas raamatupidaja muusikat kuulab

Mina kuulan muusikat arvutist. Köögis kuulan raadiost. Igivanast Sonyst, mille küljes on ka duubelkassettmakk ja CD-mängija. Kassetid ma viskasin ammu ära ja CD-mängija eriti ei tööta. Vähemalt viimati ei töötanud, kui ma proovisin.

Aga arvutist muusika kuulamisega polnud raamatupidaja minus üldse rahul, sest mul ei olnud head programmi, mis sorteerimis- ja kontrollivajaduse oleks ära rahuldanud. Ma kuulasin esimese kättejuhtuva progega, milleks oli Windows media player. Vaevalt, et peale minu seda üldse keegi kasutab, sest see on väga algeline proge. Muusika on mu arvutis kenasti plaatide ja osaliselt ka liigi järgi sorditud.

Neljapäeval tuli laps mu juurde ja küsis, et kas ma olen endale iTunes’i tõmmanud, et tema tahaks oma ipodi täiendada, aga ei saa, sest meie aadressil juba keegi omab seda. Ma kunagi tõesti olin endale iTunes’i tõmmanud, et sellega mingeid tekstifaile, mida õunasõpradele jagati, lugeda. Aga kuna varsti selgus, et ma ikka ei viitsi neid lugeda, siis kustutasin proge ka arvutist ära. Ma ei teadnud, et selle progega saab muusikat kuulata. Nüüd tõmbasin ta endale tagasi ja laps täiendas oma ipodi minu arvutist ära. Ühtlasi jäi mulle ka tema muusikakogu.

Vaatasin seda iTunes’i ja sain aru, et mu unistus on vist täitunud. See oligi muusikaprogramm, millega saab muusikat igat pidi sortida, kontrollida ei saa, sest neid nuppe, kus kiirust jms DJ-värki reguleerida, ei ole, aga sortimine on ülinummi. Terve laupäeva tegelesin muusika kuulamise ja uurimisega. Panin kogu oma muusika suffle peale ja siis vaatasin, mis lugu on. Kui plaate ükshaaval kuulata, siis läheb juba lõpuks meelest ära, kelle plaat see oi, aga suffle on nii hea!

Mingi hetk tuli mõte, et peaksin mõne oma CD ka arvutisse juurde panema, et rohkem mussi oleks ja siis sain teada, et iTunes’ga on see ülilihtne. Et ta teeb kõik kenasti ise ära, paneb sildid külge ja puha. Kaanepilti millegipärast ei tõmba 😦 Aga ma tõmbasin endale kohe mitu CD-d arvutisse. Tuttavad muusikud on mulle mitu enda CD-d kinkinud ja ma olen vaevelnud süümekates, et ma ei kuula neid, sest arvutis kuulamine on ebamugav ja ära kopeerimine veel ebamugavam. Kuid nüüd on nad mul kõik kenasti tõmmatud ja ma saan neid segamini oma muu muusikaga kuulata. Nii hea. Nüüd ma hakkan melomaaniks!

Kui veel muusika kuulamisest rääkida, siis ma ei armasta kõrvaklappe, mitte mingisuguseid. Need ei meeldi mulle. Mul on arvuti küljes kõlarid. Mingid jamad, aga miljon korda paremad kui läpakakõlar.

lumi

See on kaks aastat vana lumeromantiline detsembrikuu pilt kohast, kuhu nüüd kerkib maja. Enamust neist puudest ja põõsastest enam pole.

Tundub nagu reklaampostitus, aga ei ole, seda itunes’i saab tasuta.

6 thoughts on “Kuidas raamatupidaja muusikat kuulab

  1. marca 12. detsember 2016, 15:41

    Neid asju, mida Spotifys pole, kuulan mina ka Windows Media Playeriga ja tegelikult saab seal ka sortida ja raamatupidajat mängida, aga ta ei ole ideaalne jah, tunnistan. Tõmbab küll internetist plaadikujundused, laulude pealkirjad jne, aga mitte alati ja sageli ka mitte õigesti.
    iTunesi mul pole, olen seda Macidega seostanud, mul Windows, mõtlesin, et siin ei toimi. Samas mul on Last.fm, see on ka selline statistiku unelm. Seal on nimelt väike plugin, mis registreerib ära kogu muusika, mida sa kuulad nii oma arvutist kui ka näiteks Spotifys ning selle põhjal tekitab statistika, et mida sa rohkem kuulad, millal kuulad jne ning soovitab siis selle alusel sulle sobivat muusikat. Spotify teeb seda ka muidugi, kuid just see statistika asi meeldib mulle Last.fm-i puhul rohkem, lisaks on sealne bändiinfo parem kui Spotifys, kasutajad saavad asju kommenteerida jne. Spotify on mul tasuline versioon (sest ma ei viitsi reklaame kuulata), aga Last.fm on täitsa tasuta.

    Like

    • Manjana 12. detsember 2016, 15:50

      vot seda spotifyd ma pole kasutanud, tean, et kõik kasutavad. netist olen muusikat ainult juutuubist vaadanud.
      ma ei ole siiani üldse eriline melomaan olnud. vahepeal ma aastaid ei kuulanud mingit muud mussi peale selle, mis raadiost lasti.

      Like

  2. Klari 12. detsember 2016, 16:13

    98% ajast ma kasutan Spotify’d – kodus arvutis ja liikvel olles telefonis (st telefonis läbi auto stereosüsteemi). Ma ei kujuta päris hästi enam ette elu ilma Spotify’ta. Mul näiteks telefonis pole mitte ainsatki muusikapala.

    Ülejäänud 2% ma kasutan ka iTunesi, sest ma olen veendunud ja ravimatu Maci-inimene. See teeb muidugi laisaks ka, sest ma isegi ei kujuta ette, mis media playerid üldse veel tänapäeval olemas on.

    Mida ma enne Maci-aega kasutasin, seda ma kahjuks ei mäleta. See oli nii ammu. Kindlasti ei olnud see WMP, sest tol ajal ei kasutanud seda mitte keegi, ehkki see oli ka siis automaatselt Windowsiga olemas, aga veel mõttetum kui tänapäeval. Midagi muud kasutasin.

    CDsid ma vahel väga-väga harva kuulan autos, aga tõesti väga harva, sest Spotify on ju olemas.

    Raadiot ma ei kuula üldse.

    Like

    • Manjana 12. detsember 2016, 16:31

      seda ma tean juba su blogi järgi, et sa oled eriti suur muusikaarmastaja!

      seda ma arvsingi, et spotify on neile, kes telefonist muusikat kuulavad. mina õues käin harva ja tavaliselt ilma telefonita, seepärast pole mul ka telefonis netti, pildistamiseks pole netti vaja, ma panen pildid kodus läbi wifi instagarammi 🙂

      aga intunes on hea jah, mul pole mäkki, ta töötab ka windowsiga väga hästi.

      Like

  3. vanaiinlane 13. detsember 2016, 22:22

    Seda ma kartsin juba ammu,
    et sa tood endale koju paha viiruse.
    Aga, et laps selle sulle sokutab, ei osanud ma muidugi
    ka kõige oma ägedemates unenägudes ette kuidagi näha.

    iTunes ja raamatupidaja koos windows arvutiga on nagu HIV
    tänapäeval: ma ei tea kust ma selle sain ja kuidas ma sain.
    See on VÄGA paha asi ja sa ei saa iseseisvalt sellest lahti.

    Kui sul ei ole iVidinat, siis ei ole sul ka iTunes’i vaja.
    Kui sa ei ole iPede, siis ei ole sul ka ITunes’i vaja.
    Miks oli vaja sul oma elu rikkuda selles küpses eas?

    Like

  4. Morgie 18. jaanuar 2017, 20:41

    Nii nunnu postitus!
    Ma hiljuti tutvusin Adobe Creative Cloudi süsteemiga, see on ka väga raamatupidajalik. Seal saab süstematiseerida nii, et silmad lähevad krõlli. Usun, et sulle meeldiks.

    Liked by 1 person

Kommenteerimine on suletud.

