Eesti Gaas tegi! Või kuidas endale 4 tuhandega 10-milline firma osta

Leidsin täna postkastist kolme lõviga ümbriku ja lõvide kõrvale oli kirjutatud “Tehnilise järelevalve amet.” Valge neutraalne ümbrik, mustad kirjad, mustad lõvid, postimaks tasutud, marke keegi kleepinud pole. Natuke hirmus, muarust. Ma pole nende järelvalvega kunagi varem kokku puutunud ja nüüd järsku paberist kiri. Kirja peal oli täpne aadress, aga saaja nime, õnneks, polnud. Hea seegi, et nad ei tea, kes siin korteris elab. Mulle ei meeldi lõvidega ümbrikud!

Kui ümbriku ettevaatlikult lahti tirisin, sain teada, et see sisaldab reklaami. Mulle täiesti ebatarvilikku reklaami, sest siia korterisse kuuluvad tehnilised seadmed pole minu, vaid omaniku probleem ja omanik just kuu aega tagasi käis, lubas uuel aastal üüri tõsta ja mulle uue gaasipliidi osta, kuna praegune on ürgvana ja haiseb gaasi järgi.

Aga miks saadab riiklik asutus riigi raha eest laiali reklaami? Paberil reklaami, sellist mis raiskab elavat loodust. Läikiv paber, aknapesuks kah ei sobi. Ja seal paberil polnud mingit olulist infot peale selle, et ma peaksin laskma oma gaasiseadmeid kahel osaühingul kontrollida. Üks neist osaühingutest on Soome emafirmaga Inspecta Estonia oü ja teine pisike eesti firma 5-tonnise kapitaliga Tehnoaudit oü. Korstnapühkija kasutamist oli ka reklaamis mainitud, aga konkreetset korstnapühkija nime antud polnud. Et ükski korstnapühkija polegi oma jope v?

Mõtlesin, et vanasti sai Eesti Gaasist ka mingit kontrolli tellida, et vaatan nende leheküljele, keda nemad soovitaksid ja seal jälle seesama Inspecta Estonia oü. Huvitav, kas Eesti gaasis töötavad nüüd ainult ametnikud, aga tööliseid enam polegi? Kammisin nende lehel edasi.

Jõudsin omanike lehele. Kusjuures mina arvasin, et Eesti riigil on ka mingi osalus Eesti Gaasis, et vana ettevõtte ja ilmselt väga kasumlik, pealegi strateegiline ju ka, kuna paljud inimesed vajavad gaasi. Mina näiteks. Kuid selgus, et Eesti Gaas on osa kontsernist, kuhu kuulub kolm gaasiga seotud ettevõtet. Kuid Eesti Gaasi aktsikapital on 9,9 miljonit eurot, mis kuulub 98,4% firmale Trinilini energy oü, mis on imepisike ettevõte, sest tal ei ole osakapital isegi mitte viis, vaid ainult neli tuhat eurot. Et kust karu*ssest sai siuke firma kümme milli, et endale terve Eesti Gaas osta? See firma tehti alles eelmise aasta kevadel.

Ja ainult Savisaar pannakse vangi? Ausalt, mina rohkem ei viitsi kohalikku majandusesse süveneda. Las vaesed ripuvad edasi võllas ja rikkad sõidavad tõllas. Mitte et Savisaar vaene oleks, aga ilmselt ei saa kõiki korruptante vangi panna, sest siis poleks meil enam ühtegi poliitikut järgi, kes meie tagant koos sõpradega varastada saaks. Teeme näidispoomise Edgari näol, rahval kino ja hundid söönud.

eesti-gaas

Aga see telkureklaam, kus onu puuksutab ja Eesti Gaas tegi, meeldib mulle küll. Väga ehtne puuks. Kui see esimest korda telkust tuli, siis laps teisest toast arvas, et mina 😀 Kahju, et inimesed enam telekat eriti ei vaata, sellest saaks nii hea killu. Vanasti nii just folkloor täieneski.  Nüüd on mõnedel 9 gagi ja teistel tüdinud panda ja kolmandatel pole midagi.

One thought on “Eesti Gaas tegi! Või kuidas endale 4 tuhandega 10-milline firma osta

  1. RR 14. detsember 2016, 18:43

    Kui oli “järelvalve amet”, siis võis Vasja ka saata selle kirja. Muidu on ikka järelevalve. (Tähenärija, noh. Mina.)

    Like

Kommenteerimine on suletud.

