Kuidas endale sarkasmiga ära keerata

Eile olevat aasta kõige sinisem esmaspäev olnud ja ma, naiivne rõõmurull, ei saanud sellest üldse aru. Mul oli väga tore päev: käisin sõbrannal külas ja käppisin tema numptšikut beebit.
People having a bad day
Selle foto leidsin tolle sinise esmaspäeva jutu juurest ja seal on kujutatud inimesed, kel eile eriti halvasti läks. Foto sobib vaatamiseks inimestele, kes arvavad, et sarkasm on hea nali.

Eile number 1a bussis sõbrantsile külla sõites, kuulsin pealt kahe umbes 16-aastase tüdruku vestlust. Üks kurtis teisele, kuidas ta sõbrast ilma jäi. Nimelt olevat nad tuttava noormehega juba päris hästi läbi saanud ja noormees võttis kord südame rindu ning üles ühel kenal kohtumisel, et ma loodan, et nüüd hakkame tihedamalt suhtlema. Kuid neiu polnud eriline suhtlemisgeenius ja arvas, et oleks õige hetk proovida “head nalja” teha ning ütles endaarvates piisavalt naljaka hääletooniga: “Miks ma peaksin sinusugusega üldse suhelda tahtma!” Või umbes midagi sellist. Teate küll, tibid arvavad, et sarkasm on tore naljategemisvorm, kus on võimalik teisele kehvasti öelda ja kujutada ette, et oled standup koomik. Noormees ka ei arvanud, et mõnitamine oleks naljakas ja lõpetas “koomikuga” suhtlemise. Tüdruk kurtis kogu lugu sõbrannale, ega teadnud, mida ta tegema peaks. Tal oli väga kahju, et heast sõbrast ilma jäi. Ta sõbrants ka ei teadnud, mida teha. Ma mõtlesin, et kas ma peaksin hakkama noortele oma tarkuseteri jaotama või ei. Otsustasin, et saagu ise hakkama või küsigu oma emalt. Vaevalt, et teismelised naudivad, kui suva tädi bussis neile suhtlemist õpetama hakkab.

Kodus rääkisin jutu oma lapsele ka ära, ta ka ei teadnud kuidas probleemi lahendada. Nii lihtne vastus ju. Vabandust tuleb paluda!  Kui oled teisele inimesele halvasti öelnud, mis siis et kogemata, siis tuleb vabandust paluda. Teine on ju südamest solvunud, et sa ta hea kavatsuse eest pikalt saatsid. Ja tark oleks meelde jätta, et teine kord ei ole vaja sarkastiline olla, kui inimene sulle tegelikult meeldib. Nalja võib enda arvelt teha, teiste arvelt nali tuleb varsti heleda laksuga tagasi.

Tagged:

8 thoughts on “Kuidas endale sarkasmiga ära keerata

  1. vanaiinlane 17. jaanuar 2017, 19:23

    Mis mõistujutt Tõnisepäeval,
    see jutt ka uuel kukeaastal.
    Tahavad valeuudiseid blokkima hakata ülemaailmselt,
    et igasugu libauudiste jahtimise käigus tappa huumor,
    ja sama kausiga muidugi aknast välja ka iroonia ja sarkasm.
    Mida see eesti keeles tähendab – kuidas oma suud pruukida?
    See tähendab, et eesti roppuvõitu vanasõnad bännitakse.

    See tähendab minu jaoks seda, et kui sul ei ole midagi ninnut
    või nännut või pluti-plutit öelda, siis ära ka läbusta, või?
    Poliitiliselt, tuleks keel ära lõigata, kõrv ka muidugi…
    aga et suhtlemine käib tänapäeval näppude ja silma abil tuimalt,
    siis probleemi tekitab ainult inimese PEA ehk AJUholluse eemaldamine.
    See aga oleks vana enda pilveserverisse häkkimine?
    Samas ISIS on alustanud selle oma meetodiga.

    Valik on muinasjuttude (narratiivide) ja kommentaaride vahel.
    Küsimus selles, kumb meib rohkem elus hoiab, ehk motiveerib.
    Minu meelest anonüünsed kommentaarid näitavad meile õiget teed.
    Sest need on ausad, siirad ja vahetud. Nii ongi.

    Aga mitte sellest ei tahtnud ma rääkida. Oota!
    Mulle tundub, et täna ma ei skoori, täna ma ei saa, aga siiski
    tahaks juttu jätkata, kuidas muidu punane ja must inimene halli
    varjundeid üldse eristab, oma igapäevaelus…

    Aga kuidas sarkasmiga endale keerata – selle üle jäin mõtlema…

    Like

  2. Klari 18. jaanuar 2017, 10:14

    sellepärast mul siis inimestega suhtlemine ei õnnestugi.

    sarkasm, kuramus.

    Like

  3. Klari 18. jaanuar 2017, 10:15

    sarkasmus, tahtsin öelda tegelt. et veel naljakam oleks. aga ma lõin täna hommikul pea kõvasti ära, kõik ei tule päris nii hästi välja, kui ma tahaks.

    Liked by 1 person

    • Manjana 18. jaanuar 2017, 12:56

      sõnade väänamine ja nendega mängimine on, muarvates, palju naljakam, kui teisele imeliku näoga öelda, et ta on loll ja lombakas. aga mõnikord ei saa inimesed nendest sõnademängudest ka aru, nood ei saa, kes sarkasmi armastavad 😛

      Like

  4. FIXX 20. jaanuar 2017, 01:59

    Ehh tüdrukutejutud, neid räägitakse igale sõbrannale oma versioon. 🙂

    Like

    • Manjana 20. jaanuar 2017, 02:33

      onju, sa ei saa aru, su kommentaar üldistab kõik naised/tüdrukud valetavateks lobisejateks?

      ausalt, mind üldse ei häiri su kommentaar, ma lihtsat tahtsin ära mainida, kuna sobib nii hästi postitusega. näiteks vanaiinlane kommenteerib meelega nii, et ärritavalt mõjuda, sina teadmatusest. ma olen harjunud, et inimesed ei mõtle eriti tihti, kui nad teistele halvasti ütlevad, sest nad ei saa täpselt arugi, mida nad räägivad ja sarkasm on ju nii naljakas. ma ei teagi kumb on hullem, kas teadlik halvasti ütlemine või kogemata.

      Like

  5. FIXX 20. jaanuar 2017, 04:19

    Oo… ära häiru, ei üldista, sinu lugu oli ju eeldatavasti õige. Poiss tegelane oleks võinud irooniliselt seda öelda ja tüdruk vastaks sarkasmikalt, siis tunduks lõpp ka loogilisemana.
    Inimene on uudishimulik üritab konstrueerida oma mõistusega seda mida ta ei taju päris täpselt ja kui võrrandis on lahtised otsad, siis võib ta saada päris mitu vastust. 🙂

    Like

  6. Morgie 20. jaanuar 2017, 11:43

    Valus asi on see sarkasm. Mõnikord juhtub, et saad sellega pihta ja kui vastumeelsust väljendad, siis tehakse nägu, et: “Kas sa ei saa naljast aru?” Lühidalt, ise oled süüdi igal juhul.

    Liked by 1 person

Kommenteerimine on suletud.

