Kas sulle meeldivad raamatud?

Ma vastan ise esimesena – mulle ei meeldi raamatuid omada. Mulle ei meeldi, et mul on igas toas, väljaarvatud köök, raamaturiiul, mis kogub tolmu ja hoiab endas raamatuid, mida ma väga harva lahti teen.

Ma arvan, et enamus mu tuttavaid armastavad raamatuid ja neile meeldib vaadata oma tubade seinu, kus raamaturiiulite vahelt tapeeti näha pole. Olete kuulnud, et olemas soovitus, et kui leiad endale uue suhte ja tal pole kodus normaalsete raamatutega täidetud riiulit või seina, siis jäta ta maha. Pole raamatuid, on ka seksis halb, nii räägitakse. Inimene, kes raamatuid ei loe, ei kõlba sõbraks. Nõus, aga miks ta neid raamatuid paberkujul oma kodus peaks hoidma?

Mul on kodus teatud hulk raamatuid. Mitte väga palju, aga isegi neist on mul osad juturaamatud lugemata ja ma ei suuda neid lugeda. Olen proovinud, ei tule välja. Jääb öökapile vedelema. Ma toon raamatukogust ka mitu raamatut ja kõiki ei suuda alati läbi lugeda. Viin lugemata tagasi, pole mõtet end piinata, kui juba algus ei meeldi. Juturaamat on meelelahutuseks, tavamaailmast põgenemiseks, mitte enda piinamiseks. Aga raamatukoguraamatud pole minu omad. Minu omasid ma lihtsalt ei taha kätte võtta. Mõnda vana lemmikut olen üle lugenud, aga see ei ole mõistlik tegevus, kui mul on nii palju raamatuid lugemata.

Eelmisel aastal üritasin omi raamatuid ema juurde viia. Noh tal on oma korter ja riiulitesse mahub juurde panna, kui hästi toppida. Ema ei olnud üldse rahul, et ma talle juurde tõin. Ta on ka kunagi esinenud lausega, et tahaks raamatuid ära visata. Ta käib ka raamatukogus laenamas ja hulk enda raamatuid on lugemata.

Eile õhtul voodis, kui uni kohe ei tulnud, tuli mõte, et peaks oma raamatud Osta.ee-sse panema. Jupikaupa. Täna tõusin ülesse ja pildistasin üles kogu hunniku ENE-sid ja kolm põnevikku. Ostas on raamatud imelikult kõrgete hindadega müügis. Ma panin, et mõlema komplekti saab kätte 10 sendiga, kui keegi teine ei taha. No ma ei taha nende eest raha, ma tahaks lahti saada. Ma tahaksin, et nad ei koguks mu riiulitel tolmu. Ma tahaks, et mul oleks suhteliselt tühi tuba. Selline, mille peale raamatusõber arvab, et frigiidne naine, raamatuid ka pole.

ponev

Vot need kolm põnevikku panin korraga müüki. Ma küll kahtlen, et keegi neid tahab, aga kui ei taha, siis need suudan ma täiesti süümepiinavabalt paberiprügikasti ka visata.

Ja siis panin müüki kogu seriaali ENEsid. Keda huvitab paberentsüklopeedia, kui on olemas internet? Ütleme, et esimesed raamatud on pisut huvitavamad, kuna need on kirjutatud nõuka ajal ja kommunistlikus võtmes, mida tänapäeval internetist eestikeeles ei leia, aga tegelikult pole mul ka seda vaja. Mul on erinevaid tarku nõukaaegseid raamatuid, milledest ma ei taha lahti saada, aga neid ENEsid pole mul tõesti vaja.

ene

Ma veel täpselt ei tea, millised raamatud ma järgmisena ära tahaks kaotada. Oleneb, kas keegi ostas mu pakkumistele reageerib. Tegelikult on mul hulk lasteraamatuid, mida ka vaja ei ole. Laps ei tundnud nende vastu erilist huvi ja nüüd on ta liiga vana juba. Mina lugesin neid teismelisena. Tänapäeva teismelised loevad ingliskeelseid raamatuid ja parema meelega elektrooniliselt. No ei ole neid paberraamatuid vaja. Eriti ilukirjandust. Koguvad tolmu. Ma leiutasin kavala variandi, et panen raamatud riiuli esimese servaga tasa, siis ei ole tolmul kogunemiseks kohta, aga ta tahapoole ikka vaikselt koguneb. Tüütu!

8 thoughts on “Kas sulle meeldivad raamatud?

  1. miskae 21. veebruar 2017, 15:29

    Mul on palju raamatuid, ENE`d ja EE`d ka, aga 6.osa mul pole. Nii et ära päris ära seda viska, võin omale võtta 🙂 Ega ma neid pole kasutanud küll pikka aega ega keegi teine ka, aga mis siis, las seisavad pealegi. Vikipeedia peale ei saa ju alati kindel olla, see pole spetsialistide poolt koostatud. Enam-vähem kõik oma raamatutest olen läbi ka lugenud. Mõne ostan veel juurde ka vahel ikka. Kas keegi teine neid veel kunagi lugema hakkab, ega kindlalt ei tea, aga las seisavad, leiba ei küsi ju 🙂 Välisseina ääres on natuke soojustuse eest ka. Päris kõiki raamatukoguraamatuid, mida võtan, ei loe mina ka igakord läbi.

    Like

  2. Fitzgerald 21. veebruar 2017, 16:09

    ENE 10-15 maksab poes üsna mitukümmend eurot tykk. St antikvariaadist saaksid nende eest täitsa ok raha. Mul on vaja 7. ja 9.-15.+ osa, seega osalesin su oksjonil 🙂

    Like

    • Manjana 21. veebruar 2017, 16:46

      aga kui sa võidad oksjoni, siis saad kõik ja võid ülejäänud mitukümmend eurot tükk antikvariaati anda. ma üldse pole kade.

      Like

  3. Klari 21. veebruar 2017, 16:20

    Haa, mul täpselt sama teema. Mulle muide raamatud meeldivad ja ma õppisin ülikoolis raamatukogundust just nimelt seetõttu, et mulle hullult meeldiks raamatukogus töötada, sest et raamatud on nii ägedad. A vot omale koju ma neid ei taha ja ma ostan neid võimalikult vähe. Ainult selliseid suuri massiivseid fantasy-sarju, mida ma tean, et ma loen mitu korda. Eriti mõttetu oleks mu meelest osta mingit aimekirjandust, sest absoluutselt kõik maailma asjad on internetis olemas ju. Kokaraamatud näiteks – rämekallid ja 60% raamatust moodustavad kunstipärased fotod. Mis hea pärast ma peaks tahtma raamatust mingi toidu pilti vaadata, kui ma võin seda netist vaadata? Retsepti endaga sama lugu.

    Liked by 1 person

  4. Katri 21. veebruar 2017, 21:27

    Mulle meeldivad lasteraamatud. Mida vanemad, seda parem. Kui Sul oleks pakkuda “Pan Kleksi akadeemia”, hakkaksin kohe tulema.

    Like

    • Manjana 21. veebruar 2017, 21:49

      Vot kleksi akadeemiat mul lapsepõlves polnud. Mulle see raamat väga meeldis, aga ma enam ei mäleta, kelle käest ma seda laenasin. Mitu korda laenasin ja andsin tagasi ikka ka.

      Like

  5. K. 23. veebruar 2017, 23:02

    vana inimene olete Manjana ja elu ikka nii must-valge…

    Like

    • Manjana 24. veebruar 2017, 14:24

      teietav halvastiütleja. huvitav. pakuks, et ise oled vana, noorem põlvkond ei kipu netis teietama. must-valgest ma ei tea midagi, mulle meeldivad kõik hallid varjundid, hetkel loen Grey-d. järgmisel nädalal on plaanis kinno ka jõuda.

      Like

Kommenteerimine on suletud.

