Miks täiskasvanutele spa meeldib?

Ma olen mõned korrad spa-s käinud. Kümme korda äkki? Isegi Lätis käisime kunagi. Teate küll, seal kus kõik eestlased 10 aastat tagasi käisid, kui Eestis veel suuri liutorudega veeparke ei olnud. Päev otsa lustisime seal mööda torusid lapsega alla lastes ja niisama vee sees perega möllates. Aga nüüd on mu laps juba täiskasvanud ja niisama vees möllamine teda enam ei veetle.

Paar aastat tagasi käisime kahekesi Viimsis Lavendel spas ja pärast seda tekkis mul küsimus, et miks inimsed üldse peaksid spaasse tahtma. Mida need inimsed seal spaas teevad? Ma saan aru, et sa tahad päriselt ujuda, siis lähed näiteks Kalevisse, seal on hea 50-meetrine bassein. Ujud seal edasi-tagasi, teed trenni. Pärast võid südamepiinavabalt torti ja jäätist pugida. Kui sul just kloorist süda paha pole. Nii mul kui lapsel on ülikorras haistmine ja eriti kloorivette ujuma ei tõmba.

Spades on tavaliselt väiksed basseinid, kus ei saa ujuda. Nendes väikestes basseinides on mõned kohad, kus purskab vett ja saad endale vee all sellega massaaži teha. Neile on tihtipeale järjekord. Veel olen lustinud basseinis selle asjaga, mis suure voolu tekitab. Aga inimesed vaatasid jube imelikult, kui ma natukene suurest lõbust kiljusin. Mitu korda juhtus. Häälekas lustimine ei ole täiskasvanutele sobiv tegevus. Kui vanus on juba üle 15 eluaasta, siis näitab kiljumine inimese alaarengut või midagi veel hullemat. Nii vist arvatakse? Ma ei ole lugenud, et täiskasvanud käivad ilma väikeste lasteta liutorudega spaas ja siis tundide kaupa neid torusid kasutaksid. Harju keskmine nn. normaalne täiskavanud inimene lihtsalt passib natuke seal pisikeses basseinis ja ei tee suurt midagi.

Ma ei ole eriline saunainimene. Viimati käisin saunas eelmisel suvel. Aga kui ma sauna lähen, siis ma tahan korralikku sauna. Alla 100 kraadi on inimese narrimine. Mina ei ole üheski spaas näinud sellist sauna, kus ma saaks leili visata ja siis nõrgemad tüübid jooksevad leiliruumist minema, sest nendele on liiga kuum. See saun, kus saab soolaga määrida, ajab mul südame pahaks, sest see sool seal on jälk ja vedeleb igal pool. Iuu! Ma olen Türgis käinud türgi saunas. Mingi spets nimi oli sel ka. Seal on sellised soojad lavatsid, kus on põnev vedeleda, nagu ahju peal või nii. Ja siis tuli türgi mees ja pesi su ära ja pärast tegi massaaži. Ma vist ei pea manima, et Eestis sellist idamaasauna pole. Ja spets haisudega saunadest ma parem ei räägi, need on tavahaistmisega inimeste rõõmustamiseks mõeldud.

Täiesti arusaamatu asi on mullivann. Ma olen vannisõltlane. Nooremana käisin ma igal õhtul vannis, nüüd käin umbes kaks korda nädalas. Tavaliselt olen ma järjest tund aega. Üksida, alasti. Kuumas vannis. Võin lisada lõhna- ja vahuaineid. Kloori kunagi ei lisa ja kunagi vanni ei pissi ka. Miks keegi peaks tahtma olla jahedas haisvas vannis koos võõraste inimestega? Sest kuskil natuke mullitab? Kodus võib ka duššiga vannis endale igasuguseid vigureid teha ja keegi ei vaata. Ma olen kahekesi ka kodus vannis käinud. Ainult selle meesterahvaga, kellega on plaanis pärast seksida. Ma ei saa aru, miks ma kellegi teisega peaks koos vanni minema? Väga mõnus on üksinda vannis vedeleda. Ma alati magan natuke. Mullivann kuskil spaas on tõeline nilbus!

Tihtipeale lisandub inimeste spaakülastustele ka hotellis ööbimine. Mulle ei meeldi võõras kohas ööbida. Hotellituba on pisike magamistuba teleka, kirjutuslaua jms. Selline odav ühetoaline võõra voodiga. Mul on kodus väga mõnus voodi, ma ei taha võõraid voodeid. Ma olen hotellides palju ööbinud, ma olen isegi hotellis töötanud. Teate, et hotellis kuivab nahk jube kiirelt ära, sest seal on sünteetilised suured vaibad, palju keemilisi puhastusaineid ja ventilatsioon? Hotellis töötamise ajal oli mul pidev probleem, et pole end piisavalt kreemitanud ja meie kontoriruumid olid eraldi, aga ma käisin seal hotellis ka kogu aeg. Asi, mis mulle hotellis meeldib, on hea hotelli hommikusöök. Munapuder on ülihea, ma ei tea, miks ma seda ise pole üritanud teha, peaks proovima.

paradiis

Selle maja foto tegin ma 2006. aasta suvel Pärnus. Ma pole tervise paradiisis sees käinud.

Nii, nüüd ma sain südame pealt selle probleemi ära kirjutatud. Kõik muutkui kiidavad, et spaa nii hea ja nii mõnus. Ma üldse ei arva, et see nii hea oleks. Ma saan kodus ka muretult puhata. Massaaži võib eraldi minna, ei pea kloori- ja kehavedelikearoomises spaas hinge kinni hoidma. Või meeldib inimestele spaas, sest peab meeldima? Kõigile ju meeldib. Kui on palju raha makstud, juu on ikka hea ka.

37 thoughts on “Miks täiskasvanutele spa meeldib?

  1. Klari 3. märts 2017, 18:58

    Mina käisin paar kuud tagasi esimest korda elus veekeskuses (selles, mis su pildi peal on) ja ehkki otseselt ebameeldiv ei olnud, siis ma ei usu, et ma kunagi veel sarnasesse asutusse läheksin. Kuigi mine tea. Vesi pole absoluutselt minu teema. Ma näiteks olen elus kaks korda vannis käinud ja mõlemad korrad jätsid minusse sellise “eeee…. okei” emotsiooni. Ma lihtsalt ei saa aru, miks ma peaks tahtma vee sees olla. 😀

    Aga need saunad on jah… ükskord ma käisin ühel tantsukursusel ühes spordihoones ja me saime pärast sauna kasutada ja puha. Kuna ma olen kiirriietumise maailmameister, siis jõudsin sinna leiliruumi esimesena ja sain seal normaalselt olla umbes kolm minutit, ja siis lendasid peale kõik ülejäänud naised, igalühel kaasas pudelikesed erinevate eeterlike õlidega, mida nad siis läbisegi sinna kerise peale hakkasid loopima ja ise kiitsid et oh kui hea. Ma pole elus ühestki saunast nii kiiresti välja kaapinud. Ma VIHKAN, kui saunas kasutatakse mingeid aineid, mis ei ole puhas vesi või äärmisel juhul kaseviha leotusvesi.

    Aa, sealsamas Tervise Paradiisis on muidugi aurusaun ka. Vot see oli elamus omaette, sest ma ei saanudki aru, kuidas seal kindlaks teha, et sa kellelegi sülle ei istu? Näha pole seal ju mitte midagi. See aur mulle ei meeldinud ka.

    Nii et mina igal juhul ei ole absoluutselt mitte mingi spa-inimene ja ma ka ei saa aru, mida seal tehakse või mis selle asja mõte on.

    Meeldib

    • Manjana 3. märts 2017, 20:47

      selle aurusauna ainus mõte vist ongi, et keegi ei näe midagi ja see on imelik.

      mulle ka ei meeldi kui kerisele erinevaid vedelikke loobitakse. klassikaline eestlane viskab õlut ja kiidab, et hea leiva lõhn. no ma ei tea, mis leiba need tüübid söövad 😀

      Meeldib

  2. Yxkb 3. märts 2017, 19:11

    Mulle meeldivad nii erinevad saunad, basseinid kui ka hotellis ööbimine. Seetõttu on SPA jumalik puhkus. Olen 39-aastane, seega väga täiskasvanud. Õnneks on inimesed erinevad.

    Meeldib

    • Manjana 3. märts 2017, 20:49

      aga kas sul kodus on halvem kui hotellis ja spaas?

      Meeldib

  3. ebapärlikarp 3. märts 2017, 20:28

    Mõni peab 10 korda kloori- ja kehavedelikearoomises spaas käima, et aru saada, et see pole päris tema teema, aga mõnel piisab palju vähematest kordadest.

    Mul paratamatult “läks nüüd film käima”, kuidas sa üksi kodus dushiga vigureid teed. Mitte et see teema iseenesest tabu oleks. Aga just see film on kuidagi kole :S

    Meeldib

    • Manjana 3. märts 2017, 20:41

      palun, ära kujuta mind vannis ligunemas ette, mul võib tekkida probleeme rahulikult magamisega. soovitaks sulle mõnda muud filmi, aga meil on filmide suhtes ka täiesti erinev maitse.

      Meeldib

    • Merje 4. märts 2017, 12:42

      issand kui rõve solvang :/
      teil mingi omavaheline tüli või?

      Meeldib

      • ebapärlikarp 4. märts 2017, 12:52

        Tüli ikka. Blogisõda! Nagu “pubekad” seda nimetavad. Oi, jälle solvang. Aga Manjana on vana (ei ole mõeldud ealist iseärasust) solvanguekspert, ta oskab handlida. Ära ehmu, Merje. Me omavahel temaga saame aru. Ma loodan.

        Meeldib

        • Merje 4. märts 2017, 14:35

          ahsoo, no andestage, lihtsalt olin uudishimulik, et kas teil on mingi tõsine konflikt või mis paneb inimese teisele selliseid rõvedusi kirjutama. Ah et lihtsalt niisama – selge. 🙂

          Meeldib

        • ebapärlikarp 4. märts 2017, 14:38

          Rõvedused on subjektiivsed. Kui ma kirjutaks postituse dushiga vigurdamisest, siis ma usun, et see saaks väga erinevaid hinnaguid.

          Meeldib

        • Manjana 4. märts 2017, 16:07

          ma nüüd ootan seda sinu duššimängude postitust 😛

          Meeldib

        • ebapärlikarp 4. märts 2017, 16:08

          Sellest tuleb üks pikk ootamine 😀

          Meeldib

      • Manjana 4. märts 2017, 13:03

        ebapärlikarbil on mingi probleem empaatiaga, enamus ta lugejaid teab seda, ega lase end häirida. mu teada, ei ole meil mingit omavahelist probleemi.

        Meeldib

        • ebapärlikarp 4. märts 2017, 13:28

          Ebapärlikarp ja blogi on poos. Teadlik valik. Ma täiega pussy, mis puudutab oma isikliku elu ja asjade netti riputamist. Manjana, kas on mingid ebapärli suvepäevad, kus mu lugejad saavad kokku ja arutavad asju? Miks mind ei kutsutud? 😀

          Meeldib

        • Manjana 4. märts 2017, 13:57

          Ma enam ei mäleta, kes ja kus seda sinu personaalteemat kommenteeris.
          Aga ma võin harrastuspsühholoogina öelda, et pärast su vihmametsas käimist oli olukord tunduvalt parem, sa ei tundunud enam nii pinges olevat, et on vaja blogis-netis närvi välja elada. Nüüd juba paar kuud paitsab, et vaikselt tuleb jälle pinge peale ja keel muutub teravamaks, ilmselt vajad uut puhkust. See “eraelus pussy” on piisavalt imelik enesehinnang, et sellest igasuguseid järeldusi teha.

          Meeldib

        • ebapärlikarp 4. märts 2017, 14:32

          Mitte eraelus pussy, vaid vastupidi – pussy eraelu asjade netti riputamises ehk internetis siis tegelikult pussy. Pussy on muidugi iroonia. Pigem ma loomulikult arvan, et see on terve mõistus, mis mind niimoodi tagasi hoiab.
          Juunis lähen jälle puhkama, seni kannata siis ära.

          Meeldib

    • Allegra 6. märts 2017, 18:32

      Selge, tean ka mina arvestada 😉
      M6tlesin tükk aega, mis värk selle dushiga viguritegemise (lausa) paratamatu filmitegemisega on, aga tee v6i tina, ei lähe film käima ! Ei sinu ega Manjana peale.

      Kena 6htupoolikut! 🙂

      Meeldib

  4. Liivi 3. märts 2017, 20:37

    Ma olen saunainimene ja korra-kaks nädalas käin 100-kraadises saunas, saunakeskustes ei igatse higistamist, nagunii olen mõned päevad varem higistanud või mõned päevad hiljem lähen, mulle meeldib hoopis vaheldus – aurusaunad, soolasaunad, kadakasaunad, aroomiaurusaunad ja nii edasi. 🙂

    Ööbimisega on ka see lugu, et nii mõnus on, kui korra aastas ei pea muretsema koristamise, lastele söögi tegemise ja muu sellise pärast. Kõik on niisama ilus, ise pingutama ei pea, saunakeskusesse saab hommikumantliga minna, saunakeskusest tulles kohe voodisse visata, ei pea hakkama autoga kodu poole sõitma. 🙂 Voodid on tõesti mõnikord ebamugavad, aga pika päeva järel tuleb ikka hea uni. 😀

    Meeldib

    • Manjana 3. märts 2017, 20:44

      vaheldus on päris hea põhjus. vahelduse pärast ma võiks ka vabalt spaasse minna.

      Meeldib

  5. Liivi 3. märts 2017, 20:41

    “Ma ei ole lugenud, et täiskasvanud käivad ilma väikeste lasteta liutorudega spaas ja siis tundide kaupa neid torusid kasutaksid.”

    Aga palun: http://kuussidrunit.ee/tuhjendasin-rahakotti/eelarvamustega-atlantis-h2o-veekeskuses/ 😀

    Korra käisime lastega ka, aga lasteta oleme käinud vähemalt neli korda.

    Meeldib

  6. estonianwithabackpack 3. märts 2017, 22:04

    Hakkasin siin mõtlema, et kui sellise postituse oleks praegu mina kirjutanud…kas siis oleks see arvamus ja/või arutelu või lendaks plankton mulle peale, et (jälle?) Mallukat mõnitan. Just a thought…

    Meeldib

    • Manjana 3. märts 2017, 23:13

      sul on liiga palju lugejaid. hoia vahelduseks paar kuud igavat madalat profiili, kirjuta ainult positiivseid postitusi, kuidas elu on lill, siis kaovad kurjad kommijad parematele jahimaadele 😀

      Meeldib

  7. Merje 3. märts 2017, 22:34

    Ma basseinidest ja saunadest ei hooli eriti, aga hotellis meeldib väga ööbida. Mitte et oma kodu halb oleks, oma kodu on ikka kõige parem, aga vahelduse mõttes. Mu lemmik on hommikusöök. Ise ei pea midagi tegema, mine ainult ja kühvelda, mida hing ihaldab. 😀

    Meeldib

    • Manjana 3. märts 2017, 23:09

      ma, vahelduse mõttes, ööbin vahetevahel võõrastes kodudes 😛 aint munaputru pole mulle küll keegi hommikul teinud 😦

      Meeldib

  8. Mir. 3. märts 2017, 23:08

    Mul on selleks spetsiaalne eelarvamus, et inimesed armastavad spaas käia ainult sellepärast, et seal saab raju keppi teha. 😀 Jumala loogiline, kui mõtleme, et: 1) eriline kiindumus spaadesse tekib lastega inimestel, kellel on magamistoa seina taga väikesed kikkis kõrvad, 2) spaas käigust ja spaasse minekust unistamisest räägitakse sellise imeliku õhkamisega nagu see on lausa taevalik (orgasmiline) koht, 3) kuidas sa ikka sirge näoga räägid oma eelmisest nädalavahetusest või seletasid lapsehoidjale, et käisite lihtsalt hotellis – ei, ei, käisite ikka spaas, et noh, ikka nende protseduuride ja saunade pärast, mhmmm.

    Meeldib

    • Manjana 3. märts 2017, 23:11

      selle peale ma ei tulnudki! muidugi sellepärast! alguses vaatad tükk aega basseinis ilusate kehadega paljaid inimesi ja pärast aint vormistad 😀

      Meeldib

  9. Lizzy 4. märts 2017, 11:09

    Ei ole ju mullivannis jahe vesi? Mõnus soe on ju. 😀 Aga see “soe” on suhteline ka. Mullivann ja saun on ainsad asjad, mille pärast ma spas käin, kui üldse käin. Ma ööbinud ei ole kunagi spas, aga saan aru, et see on mõistlik lahendus, kui sa tahad seal vees mitu korda päevas sulistamas käia. Aga täiskasvanutel ei ole seal eriti midagi teha, jah.

    Meeldib

    • Manjana 4. märts 2017, 12:27

      Võrreldes basseiniga on mullivannis soojem vesi, aga mu koduses vannis on alati veel soojam, palju soojem.

      Meeldib

      • Lizzy 4. märts 2017, 12:53

        No kodune vann on hoopis teine teema. Mulle meeldib ka kuuuuuuuma vanni võtta, aga mullivann on teine asi, seal peab lihtsalt nii soe olema, et ei tekiks tunnet, et tahaks hoopis rätiku sisse pugeda.

        Meeldib

        • Manjana 4. märts 2017, 12:54

          ma ikka ei saa aru, miks see jahe vann hea on?

          Meeldib

        • Lizzy 4. märts 2017, 13:42

          Ei ole jahe ju, soe on 😀 Soe ei tähenda kuuma.

          Meeldib

  10. Lizzy 4. märts 2017, 11:13

    Välja arvatud see seksivärk, mida Mir pakkus 😀 😀

    Liked by 1 person

  11. Liina 4. märts 2017, 15:55

    Viimsi Spa-s see väljas olev saun on päris korralik, ronid sinna päris ülesse ja hakkad küpsetama 🙂 Käisime seal umbes aasta tagasi ja juhtusime ka päris sauna hindavate inimestega kokku. Sai ikka kaua kannatatud 🙂 Seal on nagu amfiteater, saab allpool ka istuda…ja no välja saab ka minna. Ja külma vette hüpata, väga super, oleks lähemal käiks tihedamini.
    Pärnus Viikingis on ka väljas katusel normaalne saun, aga sinna löögile pääsemine on väljakutse omaette, sest sinna mahub 4 suurt või 6 peenemat inimest korraga. Ja kui saad ise sisse ja sõber jääb välja, no siis tuleb niikaua visata kuniks ruumi saab 😀

    Spaas vedeleja samuti pole, laste pärast enamasti käime ja tihti ka sellistes, kus on suur bassein ka. Ja saun peab olema tõesti korralik. Nagu kodus 🙂

    Meeldib

    • Manjana 4. märts 2017, 16:07

      jah, nõus. laste pärast on spa-d vaja. aga sauna saab eraldi vahvates kohtades, kus võib näiteks järve ujuma minna vahepeal.

      Meeldib

  12. Nell 4. märts 2017, 17:22

    Veekeskused mulle ei meeldi. Liutorud ja kärestikud ja kilkavad ja ringi liduvad võõrad lapsed pole kohe kindlasti minu teema. Ja ujuda ma piisavalt ei oska, et basseinipikkusi mõõta. Aga saunakeskustes armastan vahel käia küll. Mulle meeldib kui on mitu sauna. Ja hotellis on ka vahel tore ööbida, saab uude keskkonda. Ja hotellihommikusöögid mulle meeldivad.

    Meeldib

  13. tuitarot 6. märts 2017, 01:22

    See idamaine saun on hamam ning seda saab Eestis väga paljudes kohtades, Tallinnas näiteks VIimsi 18+ spas ja Pärnus Hedonis.

    Soovitan külastada head spaad, et aimu saaks (näiteks mainitud spad).

    Meeldib

Kommenteerimine on suletud.

