Piparmündipuding – nauding, mida poest ei saa

Kas Teie teate milline erinevus on poes müüdaval vaniljepundingil ja vanaaegsel piimakissellil? Õige vastus on, et poe vaniljepungi koostises on täpselt samad ained kui vanaaegses piimakissellis, aga veel on lisatud: lõssipulber, stabilisaatorid: ksantaankummi, karrageen; lõhna- ja maitseaine, sool, toiduvärv: beeta-karoteen. Kuna mulle üldse need imelikud lisandid ei meeldi, sest põhimõtteliselt on ikkagi tegemist vanakooli piimakisselliga, eelistan ma kodusvalmistatud versiooni.

Mina ise ei ole eriline vaniljepundingi fänn, aga mu laps on. Mõnikord ma ostan talle neid poepudinguid ka, aga mõnikord olen ise tubli ja säästan keskkonda hunniku plasttopsikute ostmatajätmisega ja last säilitusvahenditevabana hoides.

Piimakisselli aka vaniljepudingit on lihtne teha.

Koostisained:

1 l piima
4 sl kartulitärklist
5 sl suhkrut
1 tl vanillisuhkrut

Valmistamine:

Segad kartulijahu jaheda piimaga kruusis segamini ja paned ülejäänud piima pliidile suhkru ja vaniljega keema, aga päriselt keema ei lase, sest muidu väljub piim potist ja terve pliit on jama täis. Enne piima keemahakkamist lisad tärklise-piimasegu ja segad nii kaua, kuni on segu paksuks läheb. Keema ei lase, sest muidu läheb segu uuesti vedelaks. Ja ongi kissell valmis, kalla välja, lase jahtuda ja pane pintslisse. Moosi võid ka lisada või marju.

kissell

Kui piimakissell ära tüütab, võid teha kakaokisselli, mis tähendab, et lisad piimale kakaod. Kuid minu laps on piparmündifänn ja tema tellis, kas ma võiksin talle teha piparmündipudingut ja ma tegingi. Jälle väga lihtne. Ladusin kruusi servani piparmündivarsi ja lehti täis, kallasin keeva vee peale ja ootasin, mil kange tee valmis saab. Kui tee valmis, kallasin vedeliku piima sisse ja valmistasin samamoodi kui tavalist piimakisselli. Ülevalolev pilt ongi piparmündikissellist tehtud. Osa valasin purki, et paari päeva pärast ka võtta oleks. Ma ei tea, kui kaua see puding võiks külmkapis säilida, aga mõned päevad kindlasti. Kuid tavaliselt saab mul kõik enne otsa, kui pahaks läheb.

Head isu!

PS! Kui sulle piimanahk ei meeldi, siis sa ei ole piimakisselli sõber ka

One thought on “Piparmündipuding – nauding, mida poest ei saa

  1. vanaiinlane 13. märts 2017, 16:25

    Ahh, mis nauding see oleks,
    aga nädala horoskoop ütleb, et
    Kaalud peaks jälgima, mida suhu pistab,
    mis omakorda tekitab paha ahelreaktsiooni,
    ehk, Lõvi ootab ees seksuaalne mõõnahetk.
    Purki panna ja pärast võtta…tänan.
    Läti Karums vaniljepuding pigem.

    Like

Kommenteerimine on suletud.

