Unenägudest ja nende lahtiseletamisest

Ma nägin täna unes, et ma olin vangis. Naistevanglas. Terve unenäo üritasin välja mõelda, et mille eest mind kinni pandi, aga ei tulnud meelde. Kogu aeg oli tunne, et ma olen lihtsalt unenäo alguse ära unustanud ja sellepärast ma ei teagi, et mille eest mind kinni pandi.

Mul käisid vanglas külalised ka. Ma ei mäleta täpselt, kes need inimesed olid, aga ma tean, et neid oli umbes kolm: mees ja kaks naist ja nad tõid mulle hulga riideid. Mantleid peamiselt: erineva tegumoega, erinevatest kangastest. Need inimesed ei olnud mu väga head tuttavad. Ma unenäos veel imestasin, et miks just need inimesed, et ma ei tunnegi neid eriti. Niisama teretuttavad.

Need riided, mis nad mulle tõid, olid ka kummalised. Nad nagu meeldisid mulle, aga mitte väga. Ma ei osanud sealt välja valida, et milline mantel mulle kõige rohkem meeldiks ja nii kaua kuni ma mõtlesin, olid osad riided juba ära kadunud. Teised naised võtsid ära, ma järeldasin. Ikkagi vangla ju, seal istuvadki inimesed, kes võivad teiste asju ära võtta. Nii ma mõtlesin ja ise veel imestasin, et nii toredad naised, et kuidas nemad nüüd niimoodi varastavad.

Ma olen terve teadliku elu üritanud oma unenägudest aru saada. Vanasti kasutasin vanaaegset unenäoseletajat, aga see vana eesti raamat tundus jube ebatäpne. Keegi tuttav kunagi soovitas, et pea unenägude kohta päevikut, aga ma ei ole oma unenägusid (varem) üles kirjutanud. Kui nende peale ärkvelolles mõelda või teistele rääkida, siis jäävad ise meelde.

Kunagi ma olin nii spets, et vaatasin unenägu ja samaaegselt selgitasin kõrvale. Umbes nii: “Oo, koer! Koer tähendab toredat sõbralikku inimest. Nii tore, et ma head inimest unes näen.” Nüüd ma enam nii unenägusid ei vaata. Nüüd ma tegelen magamise ajal unenäo probleemide lahendamisega ja ebaloogilisuste üle imestamisega. Ideeliselt olin ma noorena suhteliselt lähedal lucid dreamile. Kuna vahepeal oli mitmeid aastaid, kui ma eriti unenägusid ei näinud või ei mäletanud, siis pole ma unenägude juhtimise alal edasi arenenud. Seoses vanemaks saamisega, on unenägude selgitamine ka keerulisemaks läinud. Kõik puha sümboleid täis, ei mingeid vastukajasid eelmise päeva sündmustest. Ehk öösiti ronib mu alateadvus esile ja tahab, et ma teda mõistaksin.

Üldiselt ma ei taha lugeda teiste inimeste postitusi nende unenägudest, sest tavaliselt näevad inimesed unes asju, mida nad endale ei tunnistaks ja blogivad unenägusid kirjeldades asju, mida nad päriselt avalikult rääkida ei tahaks. Ma ei taha teada nende saladusi, see on nagu ebaaus piilumine võõrasse magamistuppa. Teiste inimeste, kellest juba ka vaid natuke tead, unenägude seletamine on lihtsam kui enda omade. Endale ju alati kõike tunnistada ei tahaks ja seepärast need asjad unenäkku ronivadki.

Tänapäeval on unenägude seletamine lihtne – tuleb googeldada. Naljakas on see, et unes vangla nägemine tähendab seda, et ma tunnen nagu miski takistaks mind elamast ja neid asju tegemast, mida ma tahaksin. Mul pole vähimatki aimu, missugustest asjadest käib jutt. Unenäos ma ju ka ei teadnud, mille eest ma kinni kukkusin. See, et pooltuttavad tõid mulle riideid, omab ka tähendust. Riided peegeldavad seda, milline inimene teistele välja paistab. Inimene ju riietub nii, nagu ta arvab, et tema positsiooni, vanuse ja sooga oleks antud keskkonnas sobiv. Ehk nood unenäo inimesed, keda ma ei tunnegi, üritavad mulle pakkuda rolle, mis võiks mulle sobida, aga ma ei arva, et need oleksid õiged. Kuid teistele paistavad need riided sobivat, ainult mina ei tea, mis mul viga on.

Ehk mu unenägu tähendab, et ma olen omadega ummikus, sest ma ei tea täpselt, kes ma olen ja kuhu ma päriselt sobin? Et ma olen samas vanglas, kus paljud teised naisedki. Tundub, et kirjutamisest on abi. Selline selgitus paistab reaalne, aga kust põrgust ma selle oma tõelise Mina nüüd kõrges eas ülesse peaks leidma? See tõeline mina on vist neutraalsest soost.

lambad

Fotol on suvine karjamaa, kus sööb lambakari. Kõik lambad peale ühe, musta, on valged. Esiplaanil on okastraataed ja aiast siinpool kasvavad kõrvenõgesed. Tagaplaanil on lehtpuud. Pildil puudub seos mu unenägudega, aga suve ja rohelist karjamaad tahaks küll.

9 thoughts on “Unenägudest ja nende lahtiseletamisest

  1. www.minajamuud.blogspot.fi 18. märts 2017, 00:14

    Hea, et kirjutasid! Ma nägin paar nädalat tagasi samuti, et olin naistevanglas… Aga mille eest, ma ei tea. Kusjuures ma polnud õnnetu… Pigem vastupidi. Kummaline.

    Üritasin ka netist sellele unenäole seletust leida, kuid ei saanudki mingit head vastust.

    Like

    • Manjana 18. märts 2017, 15:01

      ma loen su blogi. sul on seal ju kirjas, mis su mured on, ma su vanglaunenägu üldse ei imesta. kuigi ma ei saa aru, miks see peaks sind rõõmustama. kuigi, teiselt poolt, sulle vist meeldib seal lasteaias.

      minu meeleolu oli vangas pigem saatusega leppiv ja rahulik. ehk suht sama, mis elus tavaliselt.

      Like

  2. myaly 18. märts 2017, 00:24

    Äkki te vaatasite Naistevangla seriaali telekast?
    Ma sageli oskan oma unenäod ära seletada, sest mingid läbielatud sündmused, kohtumised, mõtted jne. moodustavad kokku uskumatu kompoti. Selle põhjal tulevikku küll ennustada ei saa, pigem näitab minevikku.

    Like

    • Manjana 18. märts 2017, 14:58

      ma mõtlesin sellele, aga ma pole ühtegi vangla filmi ega seriaali vähemalt pool aastat vaadanud.
      see läbielatud sündmuste unenägeude põhjus oli mul peamiselt noorena. lapsel on ka pooled unenäod eelmise päevaga seletatavad. nooremast peast on elamused nii tugevad, et jõuavad unenäkku. kui mul toimub praegu mõni äge elamus, siis ma lihtsalt ei jää magama 😀

      Like

  3. epp 18. märts 2017, 00:43

    Muuseas, üks (tulemuslik) viis unenägude tähenduse leidmiseks on mitte üritada interpreteerida sündmusi, mida sa unes nägid, vaid hoopiski analüüsida, kuidas sa end unenäo ajal tundsid: /…/ “Instead of shrugging off strange dreams, think about how they make you FEEL. We tend to dismiss these dreams due to the strange components, yet it is the FEELING we have in these dreams that matters most. Events are just fillers that allow us to process the range of emotions we feel about something and give us the necessary distraction so we can actually experience that spectrum of emotion.”/…/

    Like

    • Manjana 18. märts 2017, 15:04

      mul on unenägudes suhteliselt vähe erinevaid tundeid. levinud on, et ei midagi erilist. vahelduseks võib olla, et ohh kui tore. seda et oi kui õudne, või appi kui masendav, on pigem harva ja siis on teada, et peaks kohe midagi elus muutma.

      Like

  4. Morgie 4. aprill 2017, 16:36

    Heakene küll, aga mida peaks tähendama 50 m kõrguste luuvalgete sääskede unes nägemine, mh, ah?
    Ei usu mina sedasorti unenägudeseletamisi.

    Like

    • Manjana 4. aprill 2017, 17:14

      kui sind ei huvita sa ise, siis see on su enda valik ju. unenäod on osa sinust.

      Like

  5. vanaiinlane 5. aprill 2017, 16:21

    Saint Patric Day…
    inimene postitab unenäo…
    Unenägudel on oma rutiin, tavaliselt,
    et sa jääd hiljaks, või on õppimata ja eksam…
    Kõik vajalikud asjad on juskui lootusetult kadunud…

    Sa oled perfektsionist, kes üritab raffa sekka imbuda
    suitsunurgades suitsu kimades vastu tahtmist, aga tõmme
    rahva seas ja turul olla saab ikka võimust iseolemisest…

    Like

Kommenteerimine on suletud.

