Hammaste parandamisest

Kõige vastikum on hammaste parandamise juures töö maksmus. Kui mul tekib tõrge uue jope kõrge hinnaga, mõtlen viimasel korral ühe tavalise hambaaugu parandamiseks kulunud 70 eurole ja sellele kui väikese plommikese ma ligi saja eurtsi eest sain. Jope on ikka palju suurem ja võib ka kallim olla. Tundub ju loogiline? Jah, aga mul ei ole poole aasta pärast uut jopet vaja, sest mu käsi kukkus ära. Aga umbes nii juhtub hammastega. Mul kukkus täna hamba küljest tükk ära ja see ei meeldi mulle üldse!

Ma vaatasin oma ekselitabelist üle – ma käisin sedasama hammast oktoobris parandamas. Siis ta oli teise külje pealt katki. Täna sõin hommikuks head pehmet suhkrusaia ja järsku tunnen, et saia sees on imeliku maitsega tükk. “Ikka juhtub,” mõtlesin ja sülitasin tüki välja. Kui lõpuks suu saiast tühjaks sain söödud, avastasin, et mu kõige kallimast hambast (mitmeid kordi plommitud, ma ei teagi, mis ta maksumuseks tuleb) on sisemine pool kadunud ja teravad servad varitsevad keelt nagu ohtlikud kaljud surfajaid. Esimene mõte oli, et ma ei taha arstile! Ei, ma ei karda puurimist.

Ma pigem kardan süstimist ja seepärast ma kunagi ei lase end enne hambaparandust süstida. Ma olen hammaste kohapealt suht tundetu mutt. Mul hambad ei valuta ja puurimine pole ka valus. Kunagi noorena ma olen hambaarstilt tuimestavaid süste suhu saanud. See oli õudne! Aga siis pidi arst mu hambaid suretama või välja tirima, enam pole seda vaja läinud. Päriselt! Puurimine on ebameeldiv, aga kaasnev valu pole mainimisväärt.

Ma varem arvasin, et äkki see on kuidagi pideva suitsetamisega seotud, et puurimine valus pole ja peale suitsetamise mahajätmist natuke kartsin puurimist, aga kõik oli samamoodi. Mul on üldse valudega hea suhe – me ei suhtle. Mul ei ole kodus valuvaigisteid, sest ma ei valuta.

Laps käis paar nädalat tagasi ka hambaarstil (ta saab täna 19, homsest enam tasuta ei parandata), tema lasi küll süsti teha, aga tal hakkas hiljem hoopis teine hammas valutama. Hiljem ta luges netist, et võibki suva hammas hakata pärast valutama ja kuna tal on oskus end valutama ja valutamast ära mõelda, siis sai ta oma valust lahti. Ta teab oma oskust end ise mõjutada, aga ta ei oska seda veel väga hästi kasutada ja tihtipeale läheb vastupidi. Kuna ma arvan, et valud on märk erinevatest pingetest ja ebakõladest elus, siis ma üritan pingete tekkimisest hoiduda ja kui probleemid tekivad, võimalikult ruttu need ära lahendada. Miks peaks Sõnumitoojat tabletiga vaigistama? Et paned aga silmad kinni ja arvad, et kui ei valuta, ongi tore, küll keemia kõik probleemid ära viib.

hambapol

Ma lõpuks ikka otsustasin, et lähen viin oma arstile järjekordsed 70 eurot. Tema juurde saab netis registreerida. Tuleb see blankett täita, mida pildil näeb. Kõige lõbusam on ankeedi lõpp, kus tuleb teha linnuke kasti sisse “Ma ei ole robot.” Kujutad ette, kui mõni robot saaks vastuvõtuaja, avab arstitoolis suu ja kui puurimine algab, saavad kõik elektrišoki.

Tagged:

5 thoughts on “Hammaste parandamisest

  1. Virge 21. märts 2017, 22:57

    Ma käisin viimati 3 aastat tagasi hambaarstil, siis tehti hambale juureravi ja sain veel viimast korda tasuta. Nüüd, 3 aastat hiljem vedasin end suure vaevaga uuesti hambaarstile, arvasin, et suus on kehv seis aga õnneks pidi suht normaalne olema. Esimene visiit läks 60€ maksma, teine läks 10€ (hammas tõmmati välja, polnud pointi parandada. See oli veel see sama tore hammas mis sai juureravi aga kuna viimast ei tehtud juure lõpuni, siis tekkis põletik ja hamba juure all oli mäda) ja nüüd ülejärgmisel nädalal lähen jälle. Mina aga olen nii veider inimene, et tavalisi süste ma kardan nagu tuld, keha tõmbab krampi, pisar tuleb silma ja tekib tunne nagu hing jääks kinni. Aga seda tuimestussüsti ei karda üldse. Sama asi ka näiteks sünnimärgi eemaldamisel, see tuimestussüst pidi rängalt valus olema aga minu jaoks on nagu suhteliselt yolo 😀 Täitsa haige inimene 😀

    Like

    • Manjana 21. märts 2017, 23:02

      see minu süstikartmine nii suur ei ole, et mingeid eraldi tundeid või pisarat tekiks. ma muidu talun ikka kõik süstimised ära. aga suhu tundub süstimine eriti rõve ja pärast on suu imelik.

      Like

  2. BB 21. märts 2017, 23:19

    Mulle nii meeldib see viimane lõik :)!

    Ma olen mitu kuud hambaarsti edasi lükanud. Ka peamiselt selle üüratu väljamineku pärast. Mulle tekkis suhu tunnel, mis mingi hetk paljastas midagi, mis võib olla külje peal lamav hammas. Ja ilmselt nad tahaksid temalt teki pealt ära lõigata ja ta vägivaldselt välja kiskuda. Ja seda mahlase hinna eest. Pärast on samas vahva verd lumele sülitada.

    Like

    • Manjana 21. märts 2017, 23:30

      kas selliseid operatsiooni moodi asju, mis ei ole augud, ei saa tasuta haigekassa arvelt? uuri järele.

      Like

  3. BB 22. märts 2017, 00:46

    Tarkuse hamba eemaldamine on neil kenasti hinnakirjas olemas. Vähemalt praegu seda keegi veel kinni plekkida ei taha.

    Tahtsin panna sulle siia pildi, kuid ei osanud. Link!

    Like

Kommenteerimine on suletud.

