Kuidas partneri telefonis nuhkida

Vaatasin eile enne magamaminekut netist Malluka suure eMMi šõu osa, kus kaks naist, kes alaealisena olid sünnitanud, rääkisid oma elust ja suhetest. See ei ole Malluka poolt kinnimakstud blogipostitus, aga mulle tohutult see saade meeldis. (Võimalik, et ma järgmise nädala veedan Mallukale helistades ja uurides, kuidas talle mu postitus meeldis, aga võimalik, et ka mitte). Mu arust oli see pool tundi pidevat vestlust saade, millist meil telekas pole ja ma ei usu, et keegi suudaks seda ka sama hästi teha kui Mallukas. Nii hea saade!

Ma ahmisin pidevalt õhku kui loomulikult inimesed suutsid vestelda erinevatest tabuküsimustest, mis tavaajakirjanduses on vaid natuke puudutatud ja siis ka alati jääb mulje, et saatejuht ei saa hakkama. Mallukas sai. Tema külalised tundsid end tema diivanil hästi ja ma arvan, et peale saadet tunnevad nad end isegi paremini kui varem, sest said asjadest lihtsalt rääkida.

Kuid mulle jäi kipitama üks koht sealt saatest. Vasakulpool istuv naine rääkis oma vägivaldsest suhtest ja mainis, et tal ei olnud sel ajal sõpru. Mallukas oli selle koha üle rõhutanud, aga pikemalt nad teemasse ei süüvinud. Kuid tegelikult on see sõprade asi vägivaldses suhtes päris oluline asi. Vägivaldne tüüp teab, et ohvrile ei tohi jätta alles sõpru, kes teda aidata saaksid, sest siis jääks tema mängurõõm lühikeseks.

Ma räägin praegu vaimse vägivallaga suhtest, kuna see on palju rohkem levinud, kui arvata oskaks. Suhtest, kui üks pool on teisest oma ohvri teinud ja temaga oma maitse järgi manipuleerib. Sotsiopaadi suhe ohvriga. Kui lisaks vaimsele vägivallale otsustab sotsiopaat oma ohvrit ka peksma hakata, on tema haiglane loomus ju hoopis paremini näha. Mul oli küll plaanis, et ma enam sotsiopaatidest ei räägi, aga pidevalt jääb midagi ette ja tundub, et tavaline inimene ei tea ka kõige tavalisemaid tundemärke, kuidas sotsiopaati ära tunda. Võtke siis arvesse, kui teie suhte ajal hakkavad teie parimad sõbrad ja lähedased teie kõrvalt kaduma ja teie partner on kuidagi kaudseltki sellega seotud ja olukorraga rahul, on teil tegemist sotsiopaadiga, kes sinuga manipueerib.

Ok, ma toon näite. Mul oli alla 25-aastasena mitu suhet sotsiopaatidega, sellepärast ma neist asjust ühtkomateist teangi. Tol ajal ma muidugi ei saanud aru, kuhu suppi ma kukkunud olin, aga seda selgem paistab asi nüüd. Mul oli tol ajal sotsiopaadist poiss-sõber ja kolm head sõbrannat. Kõik kolm teatasid üksteise järgi, et nemad ei soovi enam minu poiss-sõpra näha. Et nad on minuga suhtlema nõus ainult siis, kui seda tüüpi minuga koos ei ole. Ma ei teagi, miks mulle too tüüp meeldis, aga ta oli ülivastik inimene. Siiani on. Selline, kellel on kõigi kohta midagi halba öelda, aga vahetevahel on jälle nii armas ja hoolitsev ja siis jälle tõeline siga. Ta suutis mu kolmele sõbrannale kõigile nii halvasti öelda, et sõbrannadel piisas üks kord teda näha ja rohkem polnud vaja. Ma ei mäleta kuidas mu poiss-sõbrast sotsiopaat sellesse suhtus, parastavalt ma arvan. Edaspidi suhtlesin oma sõpradega siis, kui mu hullu poiss-sõpra polnud. Ta ei keelanud mul sõpradega suhelda. Hea seegi. Ta lihtsalt rääkis neist ka edaspidi halba. Ta rääkis kõigist halba. Ka minust.

Ma olen temaga ka praegu FB-s “sõber”. Me ei suhtle, aga ta on seal olemas. Paar päeva tagasi arvas ta, et võiks sõna võtta minu sõbra postituse all, mis oli avalik ja kuna ma seda kommenteerisin, siis ka tema seinale ilmus. Ma ei hakka täispikka kommentaari siia kopeerima, sest siis ma peaksin veel hunniku juttu siia kopeerima. Aga mu eks poiss-sõber ei tunne minu sõpra ja tal ei olnud mitte midagi teema kohta öelda, tal oli minu kommentaari kohta vaja möliseda. Teate tüüpe, kelle kommentaarid on umbes sellised “Aga mul ajab iga kord harja punaseks see, kui siis tullakse targutama, manitsema ja üldistama“. Nad kirjutavad iseendast. Jookske kaugemale, kui sellist näete, neil läheb pidevalt hari punaseks ja te ei taha seda teada.

Et keegi valesti ei arvaks, siis ma ei kirjutanud praegu oma lapse isast, too tüüp oli ikka 7 aastat varem. Siis kui mul polnud aimugi, milline peaks olema normaalne suhe, kuna mul polnud lapsena isa. Ma pidin katse-eksituse meetodil ise vastused leidma. Aga tegelikult oli too sotsiopaat päris normaalne võrreldes mõnede teistega, kelledega ma nii lähedalt kokku puutunud pole. Tema ei keelanud mul kellegagi suhelda, ka ei olnud ta armukade.

Tol ajal polnud internetti ja mobiiltelefone, aga tänapäeval on ohu märk ka see, kui su partner su järgi luurab, su telefoni ja FB-suhtluseid kontrollib. Pole vahet kuidas ta seda põhjendab, isegi suhtes on inimesel õigus päris privaatsetele asjadele. Nii nagu vanemad ei tohi nuuskida oma teismeliste laste järgi, ei tohi ka oma partneri kirjavahetusi lugeda. No kui ta oma kirjavahetust ise näitab mingi kolmepoolse ühise teema, mis ei käsitle teie suhteid, siis jah. Kuigi on ju ka olemas grupitšat, eksole. Mina oma lapse isa telefoni ja FB sisu vastu küll huvi ei tundnud. Ma teadsin väga täpselt, et ta ei peta mind ja kui pettis, sain ma sellest ka kohe teada, sest valetada ta ei osanud. Ei, me ei läinud selle pisikese seikluse pärast lahku. Aga nüüd on jutt juba liiga pikale veninud.

Mida ma tahtsin öela, et kui sa oled sotsiopaat ja sul on kena suhe, kus su partnerist ohver kuulab kenasti su sõna ja allub su manipulatsioonidele, siis eemalda ta nendest sõpradest, kelle õlal ta nutta saaks. Nutku omaette!

hein

Pildil on suvaline hein palju aastaid tagasi.

Need, kes tulid seda postitust lugema, et teada saada, kuidas partneri telefonis tuhnida, mõelge nüüd ilusti järgi, kes te sellised olete!

Tagged:

13 thoughts on “Kuidas partneri telefonis nuhkida

  1. vanaiinlane 27. aprill 2017, 15:15

    Oleneb, kas sul on
    nutikas või nupukas,
    Selles on küsimus, ka telefoni puhul.
    Suur osa (30% eestimaalastest) kasutab nupukat 😀
    Sest eestlased on ikka eelkõige nupukad, vähem nutikad.
    Kuidas nupukaid eestimaalasi nuhkida, vot selles on küsimus 😀

    Liked by 1 person

  2. marca 27. aprill 2017, 15:44

    See sõpradest ja perest eraldamine on jah selline klassikaline teema ahistajate puhul. Mu sõbrannal oli kooliajal selline boyfriend: “Miks sa selle Marcaga kokku pead saama, kas koolis ei saanud oma jutte ära räägitud!” Selline vastik väike ja väiklane mehike, samas me ei jätnud kunagi tolle tüübi pärast seltskonda minemata, kuigi oli näha, et ta seda soovis ja häälekalt ka märku andis. Ma arvan, et sõbrad ei tohiks nii kergelt alla anda ja kedagi sellise “armastusega” kahekesi jätta. Hiljem, kui elu meid sõbrannaga lahku viis, jõudiski see suhe sujuvalt füüsilise vägivallani, õnneks tuli siis sõbrannal ikka mõistus koju. Pärast kuulsin, mis toredaid kuulujutte tüüp minu kohta levitanud oli, ega talle asu ei andnud, et me võitluseta ei lahkunud. Praegu on nii, et kui tüüp linnas vastu tuleb, siis pöörab pea ära ja ei tee tundmagi, aga kombed on ikka samad, nii palju kui ma kuulnud olen.
    Tagantjärele tunnistab sõbranna ka, et too tüüp oli üks nõrk ja naeruväärne tegelane, kes suutis endast mulje jätta kui suurest “naise eest hoolitsejast”. Ja tõesti, ka sellel sõbrannal oli isa asemel isalaadne toode, eks need tüübid tunnevad ära, kellele nende pakutud näiline turvatunne peale võiks minna.

    Like

    • Manjana 27. aprill 2017, 16:06

      see, et sõbrannat ei tohi maha jätta, on mõnikord päris keeruline. kui sõbranna sinuga enam rääkida ei julge ja ise sealjuures arvab, et tal on täiesti normaalne partner, sest teistsugust suhet tal ju olnud polegi ja ta usub oma partnerit, kes räägib, et hoopis sõbrad on halvad, kui tema kohta halvasti ütlevad. ma ei saa ju neile politseid kutsuda, keegi ei peksa kedagi ja mina paistan hulluna kui väidan, et nende suhe pole normaalne, kui üks pool kogu aeg nutab. sotsiopaat väidab, et sõbranna ongi selline emotsionaalne, et muutkui nutab. ja et kõikides suhetes on probleeme.

      Like

      • marca 27. aprill 2017, 16:27

        Jah, eks see nii on. Ses mõttes ongi hästi oluline rohkem sellest rääkida, et “probleemne suhe” ei ole normaalne, jälitamine ei ole normaalne, omamissoov ei ole ok jne. Paar päeva tagasi nägin FB-s, kuidas tuttav teismeline neiu jagas mingit kohutavat pilti, kus kirjas “ideaalse peika” tunnused, enamus neist kattus ahistaja omadega (a la ei luba sul sõpradega välja minna, sest on armukade, helistab sulle päevas mitu korda, tahab pidevalt sinuga kahekesi olla jne), tema ja teised temasugused noored tüdrukud õhkasid pildi all “ooh, kui romantiline, nunnu!” Ainus huvitav kommentaar pildi all oli kelleltki noormehelt, et kurtis, et tema just nõnda käituski, aga tänamatu plika pidas teda selle peale ahistajaks….

        Like

        • Manjana 27. aprill 2017, 16:51

          no eks neid poolikutest ja vägivaldsetest peredest lapsi ole eestis päris palju, kes ei kujuta ettegi, et mittekontrolliv partner võiks normaalsem olla kui vägivaldne. ja siin ei mängi sugu tihtipeale üldse rolli.

          tegelikult on ka mehi, kes otsivad naisi, kes oleksid “tugevad”. ma vanasti ei saanud üldse aru, et kui ma ütlen kõrtsis mõnele nõmedale mehele, et ta on nõme, siis miks ta selle peale mind imetlevalt vaatama hakkab. ma ei saanud aru, miks ta ära ei läinud, mina küll oleksin läinud, kui keegi mulle halvasti ütleb. alles hiljem sain teada, et selliste meeste jaoks oli halvasti ütlemine see päästik, mis neil armumise vallandab. Minu jaoks oligi ta nõme mees, nagu ma alguses ka talle ütlesin, kogu muusika.

          Mina õppisin oma noorpõlve suhetest seda, et suhe peaks ikka inimeste vahel olema, kes teineteisele halvasti ei ütle. Kui keegi halvasti ütleb, siis ta ka nii mõtleb ja miks mulle või kellelegi teisele peaks meeldima inimene, kellele sa ei meeldi.

          Like

        • Klari 27. aprill 2017, 18:55

          katsu sa sellest rääkida, et jälitamine, kontrollimine ja omamissoov ei ole normaalne. viimaste aastate kõige populaarsem raamat ja sellest vändatud film ning selle röögatu (minu jaoks täiesti arusaamatu) menu on selle ju täiesti ihaldusväärseks megaromantikaks tembeldanud…

          Like

        • Manjana 27. aprill 2017, 19:10

          no kuna sa seda selle postituse alla kirjutad, siis ma saan lõpuks aru, miks see mulle romantika tundus. ma olingi teismelisena nii rumal ja see raamat tekitab mul äratundmise oma noorpõlve tunnetega, ma samastun rahulikult selle tibiga, kuigi ma praegu tean, et see mees seal on tüüpiline vägivaldne mees.
          ausõna, mul praegu ei pane sellised mehed pulssi kiiremini lööma!

          Like

  3. väga väga naine 27. aprill 2017, 21:17

    Ma väga videovaataja ei ole, aga nüüd vaatan ka Suure M-i show seda episoodi - ja on, jah, hea.

    Liked by 1 person

  4. FIXX 27. aprill 2017, 23:45

    See vägivaldne sotsiopaat kes sul silmeees on ei ole selline naudingu pärast, ega käitu nii mingi teoorja järgi, vaid ta on selliseks muutunud tänu ühiskonnale, see on tegelikult meeleheide, soov kuidagi midaiganes positsiooni säilitada valimata vahendeid. 🙂

    Like

    • Manjana 28. aprill 2017, 00:21

      nõus, et ega ta ei naudi, ta lihtsalt teisiti ei oska. aga niikaua kuni ta süüdistab ühiskonda ja arvab, et see ongi paratamatu, midagi ka ei muutu. inimestesse on peidetud võime oma probleemidaga tegelda, aga inimesed ei kasuta seda võimet, lihtsam on teisi süüdistada, kui endaga tegeleda.

      Like

  5. FIXX 28. aprill 2017, 01:00

    Tavaliselt lahendab aeg probleemid, kõik on protsess ja arusaamine tekkib selle käigus, nii lihtne see ongi 🙂

    Like

    • Manjana 28. aprill 2017, 01:34

      ma päris ei usu, et aeg inimese sellise käitumise probleeme ravib, ise peab ikka ka midagi tegema. kui ise midagi enda aitamiseks ei tee, ei alga ka mingit paranemisprotsessi. aeg võib mõnikord ka asju hullemaks teha.

      Like

  6. FIXX 28. aprill 2017, 09:55

    Me paistame teistele teistmoodi kui me ise seda näeme või näha tahame, me oleme rohkem eneseimetlejad kui enesekriitikud. 🙂

    Like

Kommenteerimine on suletud.

