Tasuta eesti- ja venekeelsete e-raamatute laenutus

Võimalik, et kõik teised teavad juba ammu, aga mina sain alles eelmisel nädalal teada, et Keskraamatukogul on lehekülg, kus saab tasuta e-raamatuid laenutada. Mul ei ole tahvlit ja üldiselt ei meeldi mulle ka arvutis raamatuid lugeda, aga järsku tundus, et ma pean neid kõiki saama! Päris raamatukogus mul ei teki kunagi sarnast tunnet. Seal on pigem probleem, et kuidas leida need raamatud, mis mulle päriselt ka meeldivad. Ma ei ole inimene, kes loeb raamatu isegi siis lõpuni, kui ei meeldi. Kui ikka esimesed 10 lehekülge huvi ei tekita, siis rohkem ma ei loe.

Seal e-raamatu laenutuses üllatas mind kõige rohkem see, et esimene raamat, mida ma vaatasin, oli parasjagu välja laenutatud. Esimesi lehekülgi sai ikka lugeda, nii põnev hakkas. Aga kuidas välja laenutatud? E-raamatut võib ju anda lõpmatule hulgale inimestele ja ära kao midagi. Ma ei hakanud süvenema, mis süsteem seal täpselt toimub, sest juba järgmisel päeval oli see raamat, mille tutvustus kohutava lugemisisu tekitas, saadaval. Pidasin uneaegadest ilusti kinni ja lugesin paari päevaga läbi toreda värske juturaamatu Püüa mitte hingata.” Hullusti põnev! Pani mõtlema pedofiiliale, koomale, alkoholismile. Eriti viimasele – ma ei teadnudki, et tüüpiline alkohoolik laseb kogu aeg magades alla. Päris õudne ikka! Aga see polnud raamatu põhiteema.

Järgmisena suundusin psühholoogia riiulile. Leidsin ühe raamatu empaatia kohta, aga see oli suunatud pigem laste kasvatamisele, kui täiskasvanud inimestele ja igavavõitu. Ei mina usu, et lapses saab teadlikult empaatiat kasvatada, pigem ikka eeskujuga.

9789949940257Ja praegu on mul pooleli raamat kaassõltuvusest “Armastades sõltlast. 10 esmast nõuannet sõltlast armastavale inimesele,” mis tundub päris huvitav, sest räägib peale kaassõltuvuse ka üldisemalt sõltuvustest. Kaassõltuvusega mul kokkupuude puudub, aga mu lugejad teavad, et ma olen tegelenud nii enda kohvisõltuvuse kui suitsetamisprobleemidaga. Mulle meeldib selle raamatu idee, et suvalisest sõltuvusest võib vabaneda, sest ega ju sõltuvustes midagi inimesele vajalikku pole, pigem vastupidi. Sõltuvus näitab, et sa pole endaga rahul ja peaksid välja uurima, millise enda sisemise valdkonna sa vale elamisega pekki oled keeranud – hingelise, emotsionaalse, vaimse. Natuke liiga ameerikakeskne ja positiivne see raamat on, aga ma olen sealt ühtkomateist põnevat leidnud ka juba. Kõige tähtsam on lause, mida seal pidevalt korratakse – ainus, keda sa muuta saad, oled sa ise. Teisi inimesi ei saa muuta.

Kuid e-raamatute laenutamine ja tagastamine on lihtne – ainult käpi nuppe, ei mingit jooksmist suure kotiga raamatukokku ja tagasi. Puhas diivanil mõnulemise aeg.

Tagged:

10 thoughts on “Tasuta eesti- ja venekeelsete e-raamatute laenutus

  1. Indigoaalane 3. mai 2017, 09:16

    Kuula mida vanem ja tarbem ütleb. Ära riku oma silmi ja ära loe arvutist pdf-e. Leia see 100 eurot ja osta korralik e- luger.
    Kui Sa võõrkeeles loed, siis on maail tasuta raamatuid täis. Eesti keeles leiad ka kindlasti mõne sõbra, kellega vahetada 🙂

    Like

    • Manjana 3. mai 2017, 13:28

      ma targa koha pealt ei vaidle, aga oled sa ikka kindel, et vanem oled 😛

      elisa helistas eelmisel nädalal ja pakkus tasuta tahvlit. või noh – nad arvasid, et lisaks peaksin ma ostma kaheks aastaks kalli internetipaketi. ma leidsin, et ei mul pole vaja ei tahvlit ega netti sinna sisse. jätkuvalt arvan nii, pealegi ma ei tea, mis lenovot nad pakkusid, ei usu, et need lugerid kuidagi vähem silmi rikuvad kui mu läpakas või paberraamat. puhas müügijutt. vanus ja tulevikuperspektiivide kadumine rikub silmanägemist, arvan ma, sülitan üle õla ja elan prillideta edasi.

      Like

  2. Indigoaalane 3. mai 2017, 18:30

    Ma ei ole arst ja ei pretenteeri absoluutsele tõele. Aga mu kogemus ütleb nii. Mul on mobla, tahvel, läpakas ja nn normaalne arvuti.
    Luger on nagu tavaline paber. Selle eelisega, et saad tähed suuremaks ja konstrastsemaks teha (vs tavaline paber ) ja moodsamatel on ka taustavalgus.

    Ma soovitan laenata ja proovida. Kui ei sobi ei sobi. Ma ise olen ligi 10 inimest nn võrku meelitanud sh oma vanemad.

    Mina isiklikult ekraanilt st moblast v tahvlist v arvutist pikka teksti lugeda ei suuda. Silm väsib ära.

    Lugeri Fänn 🙂

    Like

    • Manjana 3. mai 2017, 18:57

      Igatahes aitäh, et muret tunned, eks ma proovi, kui võimalus avaneb 🙂

      Like

  3. Klari 4. mai 2017, 12:32

    Ma olin alguses väga vaimustuses, aga siis avastasin, et ainult Tallinna Keskraamatukogu lugejatele suunatud teenus. Siis ma muidugi olin solvunud.

    Mina kui ülikoolis (seekord põhierialana) raamatukogundust õppinud inimene ei saa päris hästi aru, miks e-teenus peab olema suunatud füüsiliselt mingi piirkonna inimestele.

    Like

    • Manjana 4. mai 2017, 12:36

      ma ei tea, kas nad kontrollisid kuidagi mu elamise piirkonda? ma ei käi seal vabakal laenutamas (kuigi olen käinud, aga liiga määrdunud raamatu sain, enam ei taha), ma käin oma kodu juures. ma lihtsalt registreerisin enda sinna leheküljele. mu teada on eestis raamatukoguvabadus, igalt poolt võib füüsiliselt laenutada, peaasi, et tagasi viid, või pole?

      Like

      • Klari 4. mai 2017, 13:26

        Keskraamatukogu lugeja peab olema. Neil muidugi kehtib üks liikmelisus kõigis haruraamatukogudes (vist). Aga lugejaks saab kohapeal registreerudes. Ma küll ei viitsi sellepärast Tallinna sõita, et mingi raamatukogu lugejaks end registreerida 🙂
        Kuigi ma vanasti olin kõikide Tallinna suurte raamatukogude lugeja, aga see oli vanasti. Kui ma veel Tallinnas elasin.

        Like

        • Manjana 4. mai 2017, 16:46

          aga kas sa proovisid niisama seal lehel isikukoodiga registreerida ja siis ütles, et laku panni?

          Like

  4. Klari 4. mai 2017, 17:17

    Jaa, täpselt nii. Või noh, “laku panni” ei öeldud, küll aga, et “registreerimine ebaõnnestus”. Siis hakkasingi vaatama, et mis värk on.

    Like

    • Manjana 4. mai 2017, 19:08

      nii kurb ja ebaõiglane 😦
      ema on rääkinud milline nutune olukord on maaraamatukogudes – lahtiolekuajad on kord nädalas, uusi raamatuid tuleb vähe ja nüüd ei ole neil inimestel võimalik ka sellist teenust kasutada 😦

      Like

Kommenteerimine on suletud.

