Foto- ja meesteblogidest

Kui ma regulaarselt kuuajase vahega juukseid ei värvi, siis tuleb välja, sentimeetrise tükina, et mul on peas kole palju halle juukseid. Mõnikord ma võtan oma pea ja näitan tuttavatele, et näe vaadake. “Te ikka teate vanasõna, et hallpead austa?!” Õnneks pole aastad päris tühjalt mööda vihisenud ja mäluga on ka päris hästi. Nii ma saan noorematele jutustada lugusid, et teate ka, mis vanasti oli. Täiesti imelised asjad olid.

Kui ma eile avalikustasin oma blogidest blogipostituse, meenus, et ma valetasin sinna sisse. Valetasin, et ma ei loe meeste ja fotoblogisid. Tegelikult loen küll. Mul on riideris vanast ajast jäänud lausa kaks fotoblogi ja neid mõlemaid peavad mehed. Teate, latsekesed, vanasti oli blogimine ikka rohkem meeste töö. Noh sel ajal, kui usuti, et naised ei saa sellepärast arvutitest eriti hästi aru, et neil on meestest erinev taastootmisanatoomia. Vot neil hallidel aegadel fotoblogisid mehed, kes oskasid pildistamisega raha teenida, sest nad olid seda terve elu teinud või nad olid lihtsalt kuulsad fotograafid. Maailmas kuulsad.

Tänapäeva noorblogijad ei pruugi üldse teada, et meil on selline kuulus loodusfotograaf nagu Remo Savisaar. Tema fotoblogi on samal leheküljel seisnud juba terve igaviku. Praegused noorblogijad alles sündisid, kui Remo loobus itimeheks olemisest ja hakkas fotograafiks ja -blogijaks. Kõik ajaveebnikud olid temast vaimustunud, sest kellelgi polnud nii palju kannatust, et tundide, päevade ja kuudekaupa metsas looma või lindu passida, et kaunist kaadrit kätte saada.

Mulle meeldis ka tollel ajal loomi pildistada, aga tänu temale ma sain aru, et ma olen fotograafias mannetu, sest mul pole nii palju kannatust, nagu hea olemiseks vaja läheb. Siis ma pildistasingi peamiselt putukaid ja liblikaid, sest nendele võis lihtsalt järgi joosta, et pilti teha.

Thymelicus sylvestris aruheina-viirgpunnpea

See nurrik on ladina keeles Thymelicus sylvestris ja eestikeeles aruheina-viirgpunnpea. Pildistasin 2004. aastal

Kuid ega Remo pole ainus meesfotograaf, kes siiani blogib ja keda ma loen. Veel on selline fotoblogi vanadest aegadest ja ikka samasuguse kujundusega, kuigi muutunud teemadega nagu Tuulelohelend. Ma ei tea, millega see mees täpselt tegeleb, aga tema blogi oli 10 aastat tagasi samuti väga kuum. Nüüdseks on ta õnnelikult perekonnarüppe maandunud ja täiendab seda blogi harvemini, aga täiendab. Mõtte ja looga fotod. Kunstilised. Isikupärased ja omanäolised. Vaatad pilti ja see jutustab sulle loo.

Lisaks fotoblogidele mõtlemisele, käisin ma eile fotomuuseumis, kuna sõbranna avas seal koos teiste tüdrukutega oma fotonäituse. Lisaks näitusele vaatasin ka fotomuuseumi eksponaadid üle ja mulle kangastus mälupilt kaugetest aegadest. Neist aegadest, kui Viruvärava tornis töötas fotograaf ja tal oli 100 aastat vana maas jalgadel seisev mitmekilone kolakas puust kestaga fotoaparaat nagu seal muuseumis. Pildistamiseks pani ta sinna sisse suure puust raami ja ise ronis masina taha üleni musta kanga alla. Terve ruum oli pime ja ainus valgus oli seal, kuhu ma istuma pidin. Ja siis ta ütles, et ma pean vaikselt olema ja silma ka ei tohi pilgutada, muidu läheb pilt untsu. Ja teate, see juhtus 90ndate alguses, mitte sada aastat tagasi.

Ma olen ikka ürgvana, täiesti teisest maailmast, isegi mu laps on eelmise sajandi väljalase.

Tagged:

6 thoughts on “Foto- ja meesteblogidest

  1. uuuu 5. mai 2017, 16:47

    hundi ulg on ka meesterahvas.

    Meeldib

    • Manjana 5. mai 2017, 17:33

      kas ta kandideerib sel aastal?

      Meeldib

  2. külli 5. mai 2017, 23:33

    Kui fotoblogidest juttu, siis kas seda tead: http://www.jarekj.com/? Vaieldamatult mu lemmikfotograaf Eestis juba aastaid (ja kohutavalt äge inimene veel pealekauba, tegel’t fotograafid vist ongi kõik ägedad, kui järele mõelda …. :)).

    Meeldib

    • Manjana 6. mai 2017, 16:01

      ma vist olen kuulnud, aga vaadanud mitte. need spordifotod tekitasid küll mingi kummalise tunde.
      ma isiklikult ei tunne eriti palju fotograafe ja kõik nad on väga erinevad, aga toredad inimesed.

      Meeldib

  3. Kaur 6. mai 2017, 09:38

    Sepp on minu teada samas kohas edasi.
    Twitter ütleb kenasti: Lord of the Strings @ Skype (L10n team).

    fotoblogid on kolinud tumbleritesse ja muudesse sarnastesse.

    Meeldib

    • Manjana 6. mai 2017, 15:58

      jah on,mul on postituses link ka. ma vanast harjumusest ikka jälgin teda.

      Meeldib

Kommenteerimine on suletud.

