Kuidas ma endale bloginime sain

Juba on kell paarkümmend minutit reedes, seega on igasugused meelelahutuslikumad teemad täiesti asjakohased. Isegi siin, kuhu ma viimasel ajal ainut tõsisemate teemadega kribama olen sattunud. Neljapäeval kirjutasid Ritsik ja VVN kuidas nad endale bloginime said. Väga blogimisteema.

Ma usun nimemaagiasse. Sellesse, et inimese passinimi mõjutab ta saatust ja elu muutumisest saab teada, kui oma nime vahetad. Täiesti ebaloogiline ja samas liigagi loogiline. Loomulikult muutub inimese elu, kui ta abiellub ja nime vahetab. Isegi kui abiellud ja nime ei vaheta, ikka muutub. Kuid hüüdnimedel on alati isiklik taust. Mõnikord pannakse see teiste poolt ja siis väljendab ta teiste arvamust sinust. Kui ise paned, siis su enda arvamust sinust endast. Isegi kui nii ei mõtle, ikkagi väljendab.

Mina valisin endale Manjana konkreetsel põhjusel – ma lootsin, et seda nime googeldades on mu blogi väga keeruline leida, sest originaalis tähendab see hispaaniakeeles homme ja seda kasutatakse laialt ka kõikides teistes keeltes, kuna see tähistab tüütute asjade edasi lükkamist. Teiseks tundus et Manjana kõlabki nagu päris inimese nimi.

Kui ma praegu googeldan manjana, siis mulle tuleb esimesena oma blogi link, kuna googel pakub tulemusi kõigile vastavalt nende enda eelistustele ja ma käin siin lehel ikka päris tihti. Mu googlinimi on ka manjana. Kunagi ma olin päris ehmunud, kui üks mu välismaalasest klient esimesel kohtumisel teatas, et ta tundis mu kohe ära. Tuli välja, et kui ma saadan gmailiga e-maile, siis tuleb telefonis gmaili kirju lugedes kaasa ka minu pilt ja kasutajanimi. Pildi ma vahetasin pärast seda teadasaamist asjalikuma vastu ära, aga nime ma seal muuta ei taha. Las olla Manjana.

Muideks, manjana on väga levinud sõna. Täna nägin vanalinnas hispaanlasi ja just siis kui me neist möödusime, kõlas ühe naise suust “manjana”. Ma kohe teatasin uhkusega sõbrannale, et kuuled kui kuulus blogija ma olen, isegi välismaalased tunnevad ära.

2014

Mu praegune googlipilt aastast 2014

Kui googli pildist veel rääkida, siis ega eelmine pilt ka kohutavalt ebaviisakas olnud. Dressipluusiga ja väga lõbusa näoga. Kuna ma müün ennast võõrastele inimestele kui raamatupidaja, siis inimesed loodavad, et korralik raamatupidaja on triiksärgi, tõsise näo ja prillidega. Prillidega pilti mul pole, aga triiksärgi ja tõsise näo võin endale külge panna küll. Mis siis, et kokku saades selgub, et ma pole väga klassikaliselt kurja raamatupidajatädi strerotüübi moodi.

Kuid ilmselt seostub mu nimevalik ka selle kurja ja asjaliku inimese kartmisega, kelleks raamatupidajaid peetakse, kuigi enamus raamatupidajaid, keda ma tean, on küll toredad inimesed. Välja arvatud üks audiitor, keda ma kunagi kasutama pidin ja kes jättis mulle väga kurja inimese mulje. Lisaks üritas ta minult seda klienti üle lüüa, keda ta auditeeris. Nõid! Halb nõid, loomulikult ei tahtnud mu pikaajaline klient sellist kurja nõida.

Rääkides manjana-imagoga seonduvast, siis ma ei mäleta, et ma oleks kunagi selline maksimalist olnud, nagu VVN endast kirjutab. Ma ikka loen teda ja imestan, et kuidas niimoodi priiskavalt oma väheste lusikatega elada saab. Ma olen alati rahul olnud, et mul on sees üks armas enesekaitse, kes ei luba mul ennast pooleks pingutada. Ma olen tšill, teadlikult. Ma sain koolis rahumeeles pikamaajooksus kahe, sest ma ei jõudnud mitu kilomeetrit järjest joosta. Las tuleb hindeks kaks, mind ei huvita vere välja jooksmine. 100 meetrit sprint, palun väga, selle eest sain viie ja see lühike pingutus ei väsita kedagi. Ma ei tee kunagi rohkem, kui ma normaalselt jõuan, ükski motivaator ei loe rohkem kui mu isiklik pidev heaolu.

Manjana-mentaliteet tähendab seda, et kõik ebameeldivad tegevused lükatakse teadmata kaugustesse. Küll ma homme teen. Vot seda tüüpi ma ei ole. Ma ei jäta asju kunagi viimasele minutile, ega lükka kaugustesse, sest see on ebamugav ja võib tähendada kohutavat rabelemist. See mulle ei meeldi. Ma teen asjad kohe ära, siis saab rahulikult tegutseda ja pärast saab lebotada.

VVN rabeleb tihtipeale selleks, et teistelt kiitust ära teenida. Mulle on jäänud ta blogist mulje, et ta teeb isegi neid asju, mis talle üldse ei meeldi teha ja ta ise täpselt ei teagi, kas teistele neid tegusid vaja läheb ja kiitust ka eriti loota pole. Nii ma ka ei saa. Jah, ma teen teistele mingeid, enda arvates, heategusid, et kiitust saada, aga ma teen neid ikka siis, kui mulle neid tegusid endale ka teha meeldib. Tühja sellest loodetavast kiitusest. Täpselt sama asi, kui pikamaajooksuga – kui tegevus ei meeldi, ei motiveeri ka autasu.

Ma loodan, et ma nüüd VVN-le oma postitusega liiga ei teinud. Ma täiega austan, et ta on selline altrustliku käitumisega maksimalist, aga mina lihtsalt ei ole. Ma ei ole väga-väga, ma olen Manjana. Ma lihtsalt armastan ennast kõige rohkem ja kui ma ennast rihmaks tõmbaksin, siis ma enam ei oleks selline tšill Manjana, siis ma oleksin kuri raamatupidajatädi ja seda ei tahaks ju mitte keegi. Isegi mu kliendid mitte.

22 thoughts on “Kuidas ma endale bloginime sain

  1. Klari 19. mai 2017, 08:23

    A mul polegi bloginime. Mul ongi ainult mu pärisnimi. Mis on nii haruldane, et kui ma avastasin, et Eestis on sellenimelisi veel mõni, siis ma olin tükk aega väga hämmingus ja tundsin, nagu minult oleks midagi ära võetud. See on väga kummaline tunne, muide, kui sa täiesti täiskasvanuna pead avastama, et su nimi ei olegi ainuisikuliselt SINU oma. Minu jaoks on suure osa mu elust olnud minu nimi minu lahutamatu identiteet, sest ma tõesti ei teadnud, et kellelgi veel selline nimi oleks. Ma kujutan ette, et kõik teised inimesed saavad suhteliselt lapsepõlves teada ja aru, et nende nimi ei ole ainuüksi nende oma, vaid seda on teistel veel, aga mul selline kogemus puudus ja juba suhteliselt vana inimesena selle aktsepteerimine on päris veider.

    Meeldib

    • Manjana 19. mai 2017, 11:56

      Ma olen ka hämmingus. Muideks, nimede statistika väidab, et neid on vähem kui viis või üldse mitte: http://www.stat.ee/public/apps/nimed/
      Et ma ka ei usu, et su nime saaks veel kellelgi olla. Ma oleks rahus, et sisuliselt ikkagi ainult sinu nimi.
      Mul on väga tavaline eesnimi. Popularsuselt Eestis 14. kohal. Ma teadsin juba lapsena, et meil küas on päris mitu tädi, kellel on samasugune nimi. lastel ei ole. Ka praegu on selle nimeomanike keskmine vanus 60. Mul on oma eesnimega hea suhe, mule meeldib, keegi ei kutsu mind päriselus manjana ja see tunduks imelik, aga netis mulle meeldib.

      Meeldib

      • Klari 19. mai 2017, 13:29

        Jaa, ongi vähem kui viis. Minu internetiotsingute andmetel 3-4. Kusjuures Ungaris on see täitsa tavaline nimi. Kuna mu perekonnanimi on ka väga arusaadavalt mitte-eesti oma (mu vanaisa oli ingerlane), siis aeg-ajalt üllatan ma inimesi oma hea eesti keele oskusega 😉

        Liked by 1 person

        • Manjana 19. mai 2017, 13:46

          mulle ka su eesti keel meeldib 😛

          Meeldib

        • Klari 19. mai 2017, 14:13

          Ma töötasin aastaid suures tootmisettevõttes kliendihaldurina ja suhtlesin väga palju teiste suurte tootmisettevõtete esindajatega, peamiselt meilitsi ja üldiselt inglise keeles, sest eesti kliente meil on vähe. Siis ühe tuntud kolmetähelise nimega tööstuskontserni Eesti üks haru hakkas ka meilt asju ostma, aga alguses käis kogu suhtlus soomlaste kaudu ja ikka inglise keeles ja meilitsi. Esimesel koosolekul meie tehases pidi üks eestipoolne kliendi esindaja end pooleks imestama, kui ta mind sulaselges eesti keeles rääkimas kuulis, Ta nimelt oli täiesti veendunud, et ma olen välismaalane ja tal jooksis ikka juhe üsna kokku, ja ta küsis ikka mitu korda mu käest, kust ma tegelikult pärit olen. Ma ei tea, kas ta jäi mu vastust (“siitsamast Pärnust”) päriselt uskuma 😀

          Vahel pöörduvad klienditeenindajad mu poole soome keeles ja vahel jah tehakse lihtsalt kompliment mu hea eesti keele kohta. Ma võtan kõik komplimendid tänuga vastu alati.

          Liked by 1 person

        • Manjana 19. mai 2017, 14:43

          😀
          komplimendid on head, alati!

          Meeldib

  2. Tomorrow Later 19. mai 2017, 10:38

    Hispaania keeles kirjutatakse seda ju teistmoodi, Mañana või siis äärmisel juhul Manana. Sina oled kirjutanud nii, nagu eestlane hääldab. Mujal maailmas hääldataks sinu nime manzhanana või veel kuidagi muud moodi. Seetõttu on täiesti normaalne, et manjana puhul tuled Google’is esimesena ette.

    Meeldib

    • Manjana 19. mai 2017, 12:00

      Googlit sul pole, sõnaraamatut ka mitte, aga ülbust küllaga, mis viga?. Hispaania keeles kirjutatakse seda mañana. Ma ei hakanud selle enniga jamama, normaalne inimene saab aru, eksole. hispaania ñ hääldatakse nj. Kui sa googeldaks, saaksid teada, et just manjana väga tihti ingliskeeles kirjutatakse ja hääldatakse nagu hispaania keeles. no vaata siit näiteks: http://www.urbandictionary.com/define.php?term=manjana

      Meeldib

      • Tomorrow Later 19. mai 2017, 13:25

        Huvitav, kus sa ülbust nägid? Olen muide hispaania keele filoloog, spetsialiseerunud Ladina-Ameerikale.

        Meeldib

        • Manjana 19. mai 2017, 13:46

          Sa õpetasid, ilma et oleksid googeldanud, seepärast. aga elame sõbralikult edasi 🙂

          Meeldib

        • Tomorrow Later 19. mai 2017, 15:11

          Miks ma oleksin pidanud guugeldama, kui olen seda keelt ise mitu aastat õppinud ja asja peast tean? Muide, Urban Dictionary on slängisõnastik ja alternatiivse sõnastikuna peegeldab küll kõnekeelt, kuid mitte filoloogilisi arusaamu. Olgu peale, ma enam ei tule siia kommenteerima, kus mind ülbeks peetakse, ja lugema tulen ka harvemini. Ilusat suvepäeva!

          Meeldib

        • Manjana 19. mai 2017, 17:46

          kuna inglise keelt kasutatakse palju. eestis ja mujal euroopas kõneldakse pigem inglise keelt segamini emakeelega kui hispaaniasegu, pakun, et ka hispaaniakeelsetes maades on see ingliskeelega segamini.
          kuna seda nii räägitakse on inglise keel väga tihti kõnekeelne, mitte filoloogide poolt ülekontrollitud BBC-english.
          eestis kasutab enamik inimesi inglise-eesti segakeelt, mitte hispaania-eesti segakeelt. filoloogina sa peaks seda ju paremini teadma, kui mina. igatahes google teab kuidas inimesed kirjutavad.

          ka minu blogi on kõnekeelne, mitte koht, kust kirjakeelt õppida.

          ma võin veel mõned head põhjused tuua, kui soovid, aga sa ju ei soovi. sa lähed ära ja enam tagasi ei tule, või kui tuled siis harva…

          Meeldib

        • Tomorrow Later 20. mai 2017, 07:19

          Minu kommentaar oli ajendatud sellest, et mainisid, et sulle tuleb guugeldades esimesena ette su oma nimi – kirjutasin sellele omapoolse põhjenduse.
          Ju ma siis ei suutnud seda arusaadavalt kirjutada, et sulle (ja vist ka epp’ule allpool) tundus, et su blogijanime ja õigekirjutust ründan.
          Mul on täiesti siiralt täitsa ükskõik, mis su blogijanimi on ja kuidas sa seda kirjutad ja kas sa üldse midagi kirjutad. Aamen.

          Meeldib

        • nodsu 20. mai 2017, 15:40

          Klge, seda otsimise asja on ju kerge kindlaks teha. Ma võtsin anonüümse surfamise lehe lahti (kus ma ei ole sisse logitud ja kus minu otsinguharjumused ei ole talletunud), lõin “manjana” sisse ja esimene vaste oli see blogi. Alles teine oli Urban Dictionary.

          See oli Google’i tulemus. Huvi pärast proovisin ka Duckduckgo otsimootorit; seal ei olnud see päris esimeste tulemutes hulgas (kõige ees oli Urban Dictionary, seejärel tuli hulk pärisnimesid), aga esilehel küll, 17. vaste.

          Nii et Google arvab üldse, et kui keegi sellise sõna sisse toksib, tahab ta sinu blogi leida; ja isegi alternatiivmootorid peavad seda piisavalt tõenäoliseks, et see jõuaks tulemuste esilehele.

          Meeldib

        • Manjana 20. mai 2017, 16:34

          oo, aga see on hea tulemus küll! ma arvasin, et see on minu kasutajaajaloo asi. kui mu firma lehekülg tuleks esimesena välja, kui keegi kirjutab raamatupidaja, ma oleks rikas!

          Meeldib

        • nodsu 20. mai 2017, 18:26

          Iseasi, et Google’i tulemust võib kallutada see, et ta vaatab, kus riigis mu IP-aadress on ja annab eesti tulemused esimeses järjekorras. Aga kui tegemist oleks tööotsimisega, siis loekski kõige rohkem see, mida Eestis leitakse.

          Meeldib

        • Manjana 20. mai 2017, 19:08

          wordpress näitab otsingusõnu väga halvasti, aga manjana on seal küll iga päev.

          Meeldib

        • Helena 21. mai 2017, 18:56

          Jaa, asukoht mõjutab neid tulemusi ikka oluliselt. Nt ma Prantsusmaal, guugeldasin just chrome’iga, mida kasutan muidu ka, ja esimeseks tuli manjana-bodywear.de, teine – urban dictionary, kolmas – manjana.lt ehk mingi läti sait, siis kõikvõimalikke muid asju, 42. on esimene eestikeelne leht Manjana OÜ krediidiinfoga ja see blogi tuli 56ndana.

          Liked by 1 person

  3. väga väga naine 19. mai 2017, 12:46

    Üldse ei võtnud halvasti, mulle meeldib, kui mulle tähelepanu pööratakse =)

    Liked by 1 person

  4. epp 19. mai 2017, 21:11

    Manjana on iseloomuga nimi. Hea valik. Minu poolest võiks isegi Manjaana olla, ma käin su blogis lugemismõnu pärast, ei aja hispania/eesti/inglise keele sõnaraamatus näpuga järge =) Blogi veebiaadress (lastejutud) ajas mind esialgu küll segadusse. Arvasin, et miski diip tagamõte – kuni kusagilt jäi ette, et alguses plaanisidki lastele jutte kirjutada. Eesti blogimaastik sellest igatahes võitis, et lastejutud ei edenenud.

    Meeldib

  5. Anomaalika 20. mai 2017, 01:19

    Manjana võib väga väga manja-kaalne tunduda, kuigi kumbki neist seda pole. 🙂

    Meeldib

Kommenteerimine on suletud.

