Tõmbame end kõik pilve!

Ma juba mõni aeg tagasi lubasin, et kirjutan popist ja noortepärasest tegevusest end pilve tõmmata. Jutt käib ärimeestest ja andmetest, mitte ärimeestest ja narkootikumidest. Kuigi ma näen neil kahel asjal omavahelist seost, sest minu arvates tõmmatakse end pilve selleks, et mõistus kaoks ja oluliste andmete pilves hoidmine ei ole loogiliselt põhjendatud.

Juhul kui keegi ei tea, mida tähendab andmete pilves hoidmine, siis see tähendab, et sinu failid asuvad väljaspool sinu arvutit, aga mitte tagavara kõvakettal, nagu vanasti, vaid kellegi teise kõvakettal, millele sa saad ligi läbi interneti. Tundub ju mõnus? Mulle küll mitte!

Nüüd tulevad igasugused itimehed ja kukuvad seletama, et see ei ole üldse nii, et kellegi teise kõvaketas, vaid lugu on palju peenem ja failid on kuidagi eriti kavalalt internetis paigutatud. Minuarvates ei ole vahet. Mina tahaks hoopis teada, miks muutus pilvesse andmete toppimine eriti popiks ajal, mil kõigil on nii ülisuured kõvakettad, millest paar aastat tagasi võis vaid unistada. Tänapäeval on isegi telefonil mitu korda rohkem vaba ruumi kui vanasti lauaarvutil. Mida inimesed oma telefonide ja arvutite meeletu hulga vaba ruumiga teevad, pole teada, sest popp on oma programmidest pool jama ja failid hoopis pilve panna. Miks?

Ma olen sellise inimesega isegi kokku saanud, kes on andmete pilve toppimisest vaimustunud. Ma kahtlustan, et temasuguseid palju, sest tehnikauudiste rubriigis muud ei vadratagi, kui pilveteenuste erilisest mõnust. Kes julgeks karjajuhi vaimustusele vastu vaielda? Polegi moodne v? Ma küsisin ühe itimehe käest, miks tema arvates on pilveteenus tore. Tema väitis, et nii hea ja kergesti kättesaadav. “Aga kui näiteks metsas pole internetti?” küsisin mina. Ja sellele küsimusele ta juba vastata ei osanud. No kuidas saab olla internetis asi kättesaadavam kui oma telefoni kõvakettal?

Täna leidsin uudise, et kõik need, kes kasutavad Windows 10-t, saavad varsti uuenduse, kus pool nende andmetest hakkab pilves istuma. Mul on jätkuvalt Windows Vista või seitse, või noh see vana, mille kohta viimati hirmutati, et tulevad kollid ja krüptivad kõik andmed ära ja küsivad lahtikrüptimise eest raha. Aga kolle ei tulnud. Ma korraks isegi mõtlesin, et kui ma hirmsasti kardaks, siis ma lülitaks arvuti lihtsalt internetist välja ja hakkaks arvutiga ainult tööd tegema ning mitte üks kole koll ei pääse mu arvutisse. Internet on mulle pigem lõbukoht. Iga päev poolest tunnist piisaks, et ma asjalikud asjad internetis tehtud saaks. Pilvedesse uskujad vennad on internetita surnud – ei tööd ega lõbu.

Ma tean, et Eestis ei suhtuta eriti tõsiselt ärisaladustesse. Meil on võimalik peaaegu tasuta saada konkurentide äritegevuse kohta väga palju andmeid. Mina ei tea milliste oskustega inimesed meil Maksuametis töötavad, aga kui nad kasutaks neid andmeid, mida meil on igal pool vabalt saada, siis poleks meil vaja mingeid lisamakse kehtestada, tuleks lihtsalt see raha riigile küsida, mida firmad maksnud ei ole.

Vanasti olid ka sellised raamatupidamisprogrammid, mida sai üle interneti erinevates riikides kasutada. Kogu info asus arvutites, kus programmi kasutati. Mina kasutasin sellist programmi umbes 20 aastat tagasi. Väga hästi töötas, kõik andmed mahtusid ära ja olid alati kättesaadavad. Ükskord oli jama, kui ma mõtlesin, et lähen käpin natuke settinguid ja muutsin kogu programmi keelt ja skandinaavlased ei saanud enam mütsigi aru. Aga ma muutsin keele jälle tagasi (rootsikeelseks) ja kõik olid jälle õnnelikud. Ükski kõrvaline tüüp meie andmeid vahtima ei pääsenud, netis ei vedelenud midagi.

Ma ei saa päris täpselt aru, miks keegi peaks tahtma kasutada netis olevat ja kellelegi kolmandale kuuluvat raamatupidamisprogrammi. Ma üks kord googeldasin ühte tüüpi, kelle kohta ma teadsin, et ta tegeleb suurekaliibrilise kuritegevusega, aga pole kunagi vangi kukkunud. Ühtlasi sain teada, et talle kuulub ka üks selline raamatupidamisprogramm, mida saab netis kasutada. Ma tean kuidas saaks võõra firma raamatupidamisandmeid teise firma heaks ära kasutada. Kuna mul puudub kuritegevusgeen, siis ma omi teadmiseid kurjalt kasutada ei saa, mul on moraalne tõke. Kõigil ei ole tõket.

aiad

Infot võib ka lihtsalt aiaväravale kirjutada

Mina ei jäta kodust lahkudes välisust lukustamata, miks ma peaksin oma andmeid võõrastele niisama andma? Pilve toppima. Või tuleb pilveteenuste eest maksta ka? Et annan oma andmed kellelegi ja maksan selle eest? Ta ei võta neid ju kunagi päriselt ära, kopeerimine ei tee kedagi vaesemaks. Pärast saad kõik andmed tagasi. Juhul kui internett töötab. Ja oledki õnnelikult pilves.

Tagged:

19 thoughts on “Tõmbame end kõik pilve!

  1. Mir. 6. juuni 2017, 21:15

    Sinu blogi on ka pilves. On ju hea vahel sisse logida, ükskõik, mis seadmest parasjagu saad. Kas paha WordPress tuleb ja loeb sinu privaatseks sätitud postitusi? Njaa, võimalik. Häkkeril on pilve sisse raskem minna kui koju (koduarvutisse, koduserverisse).

    Like

    • Manjana 6. juuni 2017, 21:36

      Mul ei ole privaatseid postitusi, kui ma tahan privaatselt kirjutada, kirjutan omale arvutisse, mitte ei riputa netti. Häkker saab ainult sellesse koduarvutisse, mis internetti ühendatud. Pilve läheb ta täpselt samamoodi kui omanik ise läheb. Enamus nutitelefone ei oma mingit kaitset häkkimise vastu.

      Like

  2. FIXX 7. juuni 2017, 00:01

    Tegelikult on kõik andmed pilves kui internetti lülitud, võid teha arvuti kaugjuhitavaks sest ta on juba kaugjuhitav kõik on sünkroonitud, kontod on pilves see ,et sa oma kettal või mälus hoiad ei tähenda seda et op süsteem ise koopiat ei tee. Arvuti on elektrooniline trükimasin ,mis kirjutab ja joonistab arvutab ja kuvab info sulle arusaadaval kujul.

    Like

    • Manjana 7. juuni 2017, 00:29

      sa tahad äelda, et minu ekselifailid on kuskile netti kopeeritud? sa tead ise ka, et nii see ei ole või vähemalt seaduse järgi see nii ei tohi olla.
      Arvuti ei ole elektrooniline trükimasin, elektrooniline trükimasin oli vanasti elektrooniline trükimasin. Arvuti on palju enam kui lihtne trükimasin ja võib sulle kuvada ka informatsiooni kujul, mida keegi kolmas soovib, et sulle kuvataks 😀

      Like

  3. FIXX 7. juuni 2017, 01:40

    Need kõik on ainult lisad millega sa ise oled nõus olnud kui oma trükimasinaga netti sisenesid. 🙂

    Like

    • Manjana 7. juuni 2017, 12:23

      oma arvutielus ei ole ma mittemillegagi nõus, millest keelduda on võimalik. eraelus olen ma märksa nõustuvam 🙂

      Like

  4. Triin H (@Triin_H) 7. juuni 2017, 08:35

    Mina olen pilves! Tuleb lihtsalt kasutada talupojamõistust, mida sinna pilve tõsta ja mida mitte. Mul on nt kõik pildid pilves, sest mälupulgad, plaadid, paber lagunevad ja fotode kvaliteet halveneb. Tegelikult on mul enamus asjad pilves, ühes või teises kohas.
    Mina tean ka, et kui arvuti on netti ühendatud, saab sellele ligi.

    Like

  5. Klari 7. juuni 2017, 12:17

    ei noh, kui sa elad niimoodi, et sul on ainult üks arvuti, millega sa kõike teed, siis muidugi võid pilvevabalt oma asju ajada. aga kes tänapäeval enam niimoodi elab?

    Like

    • Manjana 7. juuni 2017, 12:26

      ja, mäletad, mu nutitelefonis pole netti. kuid mu telefoniga tehtud pildid on kõik kenasti kopeeritud mu koduarvutisse ja väike osa neist ka trükitud paberile.

      Like

      • Klari 7. juuni 2017, 12:29

        jaa, ma tean seda, et sul nii need asjad käivad, aga minu jaoks endiselt täiesti arusaamatu.

        piltide trükkimisest ma kohe eriti pole iialgi aru saanud, aga noh, see olen mina.

        mina näiteks pilte arvutisse eraldi kopeerima ei pea. kui mu telefon läheb mu kodu wifi levipiirkonda, siis kopeerib Apple loodud pilvesüsteem automaatselt ise kõik telefonis olevad pildid mu Maci kõvakettale.

        Like

        • Manjana 7. juuni 2017, 12:36

          mulle ei meeldi kui mu telefon või arvuti midagi automaatselt teeb, mul on see igal pool ära keelatud. ma teen ise, kui tahan teha.
          ma vist olen ikka väga konservatiivne arvutikasutaja. kas sul on arvuti kaamera kinni kleebitud?

          Like

        • Klari 7. juuni 2017, 14:08

          Mulle sobib, kui asjad automaatselt käivad. Ma nimelt ise seadistan nad automaatselt toimivateks, endal vähem tõmblemist. Arvuti kaamera on kinni kleebitud küll, mitte et ma arvaks, et see vajalik oleks, aga ma kunagi ikkagi kleepisin ja ma ei viitsi seda teipi sealt enam ära võtta.

          Liked by 1 person

        • Manjana 7. juuni 2017, 14:38

          Hea, et kleebitud 🙂 Ma ka ammu kleepisin ja kuna mul seda kaamerat üldse vaja pole, siis pole ka lahti teinud.

          Like

  6. väga väga naine 7. juuni 2017, 17:51

    Mul paar korda juhtunud, et mingi suur kirjalik töö läheb vett vedama, sest arvuti sureb ära ja KURAT, miks ma olin nii loll et pilve ei pannud?!
    Kuskil aastast 2012 või nii ma seda viga enam ei tee, kõik on olemas ka siis, kui arvuti ära sureb ootamatult.

    Like

    • Manjana 7. juuni 2017, 18:49

      mul on nii wordil kui ekselil automaatne save peal, kuigi mu arvuti ei kräšši. mul ei ole juba ammu midagi kaotsi läinud. viimati läks siis, kui 2010.aastal arvuti ära varastati, nüüd ma aeg-ajalt teen olulistest failidest koopiad, aga mitte netti. vist siis, kui ma magistri lõputööd tegin, siis ma hoidsin koopiat igaks juhuks netis ka, sest sellle kaotsimineku üleelamine oleks keeruline olnud. kuid seda koopiat ei läinud vaja. äkki on isegi praegu veel netis, ma pole seda kohta aastakümme uurimas käinud.
      mulle hakkab tunduma, et ma suhtun oma digitaalsetesse asjadesse samamoodi kui materiaalsetesse – parem kui neid on vähem ja veel parem kui üldse mitte selliseid, mille kaotsiminek häiriks.

      Like

  7. väga väga naine 7. juuni 2017, 19:10

    Ei, mul läks terve arvuti igaveseks pange, vanade rontide peal, nagu ma olin. Automaatseiv ei päästa, kui arvuti enam ei avane, tead.

    Like

    • Manjana 7. juuni 2017, 19:17

      tean ikka 🙂 mul nii pole kunagi juhtunud, vanasti ka ei mäleta, et oleks, ikka vähemalt kõvaketas survaivib.

      Like

      • madiken 16. juuni 2017, 00:35

        Ma mõtlesin ka kogu aeg nii. Koik automaatsed pilvelaadimised välja lülitatud. Aegajalt backuppisin telefoni pildid arvutisse. Kuni kuu aega tagasi laps ajas tilga kohvi arvutile. Mõtlesin, et kõvakas ikka survaivib – aga ei. Kusjuures meil nn veekindel arvuti. Mõtlesin – hüva, telefonia on ikka alles. Ei. Just sel ühel korral oli eelmisel päeval backup nii läinud, et ainult arvutisse. Vanad pildid cd-del,mis ei käivitu enam. Õnneks suur enamus kraamist lisaks ühel välisel kõvakettal. Telefoniga sünnitusmajas tehtud pildid lapse esimestest päevadest ikkagi kaotasin. Midagi sain tagasi tänu sellele,et olin sõpradele saatnud, saadetus alles ja uuestu salvestatav. Ja jooksva aasta raamatupidamise, vuntsisime tagantjärele uuesti pabereid teha. Järgmisel päeval ostsime uue arvuti, tera pilveruumi, muutsime setingud. Raamatupidamine ka pilves.

        Like

        • Manjana 16. juuni 2017, 13:15

          Mul on osad fotod ka paberile trükitud 😛
          Ja ma olen mõelnud, et kui arvuti otsad annab, kui palju jama tuleb, ei usu, et väga hullu.

          Like

Kommenteerimine on suletud.

