Uued lipsud mõnede pärlitega

Mul hakkab laps gümnaasiumi lõpetama. Viimane eksam on veel jäänud, riigieksamite tulemusi veel pole. Eile hilja õhtul oli netis alarm, et eesti keele eksami tulemused juba tulevad, aga see oli valehäire. Keegi oli hindeid üles riputanud, kuigi need polnud veel lõplikud. Ilmselt tuleb ikka veel oodata. Kuid ma ei tahtnud hinnetest kirjutada, vaid hoopis lõpetamisest ja riietest.

Ei ole midagi hullemat kui koolilõpukleidi leidmine. Põhikooli lõpus läks lihtsalt, me saime kleidi ühelt mu sõbrantsilt. Jäi poodides tuulamine ära. Me kumbki tütrega ei armasta poodides pikalt asju otsida. Mina veel natuke suudan, aga temale üldse ei meeldi. Lisaks ei ole me kumbki kleidiinimesed. Ma olen mõnikord mõelnud, et peaks ikka endale ka mõne kleidi ostma, aga kõik poes olevad kleidid tunduvad nii jubedad. Ei mäleta, et ma kunagi oleks endale poest mõne kleidi ostnud. Kaltsukast jah, sealt olen ma vähemalt kaks väga ilusat kleiti leidnud ja neid kahte olen ma vist juba kümme aastat või rohkem eriti pidulikel juhtudel kasutanud.

Laps arvas alguses üldse, et tema sülitab lollidele kommetele ja läheb teksadega. Mulle sülitamine meeldib, aga minus lõi välja Tõeline Eestlane – mida teised mõtlevad. Üldiselt mind ei häiri, mida teised arvavad, aga emaks olemine on keeruline värk. No ja nii ma rääkisin lapse ära, et kui ta kleiti poest ei taha, ma õmblen ise. Kangapoodi ta oli nõus tulema. Tol päeval oli saatus meie poolt ja me leidsime kohe kanga, mis vastas ootustele. Alles hiljem selgus, et ma pole elusees nii keerulisest kangast õmmelnud. Ma ei hakka detailidesse laskuma, sest kleiti ma täna näidata ei kavatse. Ma sain ta õmmeldud peale seda, kui ma olin kõik mitu korda ümber lõiganud ja õmmelnud. Ma ei tea mitu korda. Igatahes jäi laps lõpptulemusega rahule. Lisaks pidin ma õmblema veel ka aluskleidi.

Kuid isegi aluskleidiga paistab sellest heledast kangast teist värvi pesu läbi ja ma õmblesin talle ka helebeežist pitsist pesu. Sest pesu ostmine on vähemalt sama hull kui kleidi ostmine, ma olen siiani kogu pesu lapsele ise üksinda ostnud. Ta on nõus ainult puuvillasega. Aga nahavärvi ja puuvillast võin ma ilmselt segaseks otsida, kõik mida ma poes olen näinud, on ebanormaalsed ja mõeldud pigem varjama kui kaunistama. Omaõmmeldud pesu ma ka siin näidata ei saa, sest ma ei pane oma lapsest selliseid pilte siia. Kuid nüüd ma saan aru, et ma olen ikka väga hea pesuõmbleja, lihtsalt minu keha võiks kõhnem olla, et pesu tõeliselt hea välja näeks. Tema seljas oli kõik nii perfektne, et ma nüüd mõtlen tõsiselt, et äkki ikka peaks söömise ära lõpetama.

Kuid tegelikult ma tahtsin hoopis kingadest kirjutada. Ma olin Ülemistest varem poe välja vaadanud, kus oli normaalne kingavalik ja sinna me otsejoones läksimegi. Kõikidel kingadel oli natuke midagi viga – puudus õige number, vale värv, vale lõige. Ja mu laps ei ole nõus naturaalnahast asju kandma. Kontsaga jalanõusid vihkame me mõlemad võrdselt. Lõpuks leidsime sellised, mille värv oli õige ja jalas tundusid ka mugavad, aga neid kingi “ehitsid” koledad lipsud, mis heleda kleidiga üldse ei sobi. Lubasin lapsele, et ma võtan need lipsud ära ja õmblen tema kleidikangast uued lipsud.

kingad

Mis lubatud, tuleb teha. Sellised olid kingad enne ja paremal on minuõmmeldud kleidiriidest uute lipsudega. See kleidiriie on selline peenikeste voltidega, mis ei kortsu ega harune. Õnneks. Aga need voldid on tõeline katsumus! Panin ehteks natuke väikeseid pärleid ka, et pidulikum oleks. Pildid on tehtud minu telefoniga, aga kõige hullemad polegi. Ma lihtsalt pidin sellest saagast kirjutama ja oma viimase päeva tööst. Mida kõik emad tegema ei pea, kui nad nii kurjad pole, et lapsele oma tahtmise peale surumisega hakkama saaks.

Tagged: ,

7 thoughts on “Uued lipsud mõnede pärlitega

  1. Agnes 8. juuni 2017, 17:44

    Nüüd saad öelda, et oled ise kingi tuuninud 😀

    Meeldib

    • Manjana 8. juuni 2017, 22:13

      ma ise ka mõtlesin sellele kommile, kui tegin 🙂

      Meeldib

  2. Jaanika 8. juuni 2017, 21:46

    Mul poleks midagi selle vastu, kui sa mu emme oleksid! 🙂

    Meeldib

    • Manjana 8. juuni 2017, 22:15

      siis sa võiksid mind sillukiisuks kutsuda 😀

      Liked by 1 person

      • Jaanika 15. juuni 2017, 14:16

        Südamesilmad!

        Meeldib

  3. killuke 11. juuni 2017, 17:56

    Väga kena kingade tuunimine. Nüüd ootan põnevusega kleidi pilte 😉

    Meeldib

    • Manjana 11. juuni 2017, 19:07

      lõpupidu on 21. juunil, aga ma pole kindel, et mul on siis enne jaanipäeva aega blogida

      Meeldib

Kommenteerimine on suletud.

