Kuidas sa kohvi kätte ära sured

Ma olen oma blogis mitmeid kordi kohvist kirjutanud. Et ma olen kohvisõltlane ja üritan kohvijoomist maha jätta. Nii ma olen mitu korda ka maha jätnud, kuid ikka uuesti alustanud. Ma isegi enam ei mäleta mitu korda ja kui pikk on olnud pikim kohvivaba periood. Igatahes sai mu kodune kohvipakk otsa 10. mail ja uut pole ostnud. Reede on mu patupäev, siis ma ostan suitsu ja maitsen tassikese kohvi. Peamine on mitte sõltuvuses olla ja iga päev kohvi juua, arvan ma.

Kuid miks on kohvisõltuvus halb?

Mina ise tean kuidas kohvi mulle mõjub ja teada olen saanud tänu mahajätmistele ja uuesti alustamistele. Nüüd ma juba kardan uuesti alustada ja seepärast vist nii pika vahe olengi suutnud jätta. Kohv röövib ära mu energia. Jah, kogu aeg rõhutatakse, et tänu kohvile on inimesed võimelised tegema ära asju, mis nõuavad suurt vaimset pingutust ja et inimene on täielik zombi hommikul enne kui pole kohvi joonud. Jah, nii see ongi, aga miks? Sest sa oled sõltlane. Kui ma pole pikalt kohvi joonud ja joon tassi, siis tekivad mulle ärevushäirega sarnased tundemärgid. Värisemistunne ja mõte, et peaks kohe midagi ette võtma – rääkima, kõndima, hüppama. Või umbes nii. Ja õhtul ei jää enam magama. Kui regulaarselt tarvitada, siis neid tundemärke enam ei ole. Jääb mulje, nagu kohv enam üldse kuidagi ei mõju – elevust ei teki, uni on normaalne. Kuid kui jätad regulaarse joomise päevapealt järgi, saad teada, kui halb sul on ilma kohvita. No need jutud, et hommikul ei lähe käima, ju vastavad sõltlase jutule. Kohvi joomine väsitab inimese nii ära, et toimimiseks vajab ta regulaarset kohvi joomist. Jah, nii hull pole kui narkosõltlasel, aga oleneb inimesest. Kuid need on mu isiklikud tähelepanekud.

Mida ütlevad teadlased kohvi tarbimise kohta? Eesti keeles on sellist kirjandust pea võimatu leida. Kõik kohad on täis kohvireklaami ja seda mida head ta teeb. Kui neid kiitvaid jutte lugeda, siis need on kummaliselt mõõdutundetud. Kujutage ette, et kohv on tegelikult narkootikum ja lugege siis neid kiitvaid jutte. Jepp! Kuid ma pole öelnud, et narkosõltuvus on paha, isegi kui see narko on kohv. Täiskasvanud inimene otsustab ise, mida ta tarbib.

Ma ei ole keelaja, kuid ma googeldasin ja tõlgin siit ära mõned punktid, mida teadlased on kohvi kahjulikkusest rääkinud. Ma ei hakka teaduslinke sealt tekstist kopeerima, kes tahab, vaatab ise. Tõlge on vaba ja ma kommenteerin ka natuke ise. Kohvi all on mõeldud kõiki jooke, mis kofeiini sisaldavad.

  1. Üle nelja tassi kohvi päevas tõstab suremust erinevatesse haigustesse 21%. Väidetavalt pidavad inimesed, kes kole palju kohvi joovad, lisaks ka suitsetama ja nad ei armasta end sportlikult liigutada. Ehk liigne kohvijoomine näitab, et sul on oma tervisest ükstaspuha, tervisel sinust ka.
  2. Kohvi tarvitamine tõstab vererõhku. Eriti neil, kel see juba on liiga kõrge ja kes ei tarvita regulaarselt. Mul on vererõhk korras, kuid need ärevuse tundemärgid tekivad ikka.
  3. Kohv tõstab noortel täiskasvanutel südameinfarkti ohtu. Risk tõuseb neli korda  ka kergelt kõrgema vererõhuga juhul kui juua neli tassi kohvi.
  4. Kohv tõstab ohtu saada endale podagra. Podagrast ma ei tea midagi.
  5. Naistel soodustab kohvi tarvitamine rinnatsüstide tekkimist. Tsüstid on vedelikku täis kotikesed kuskil rinna sisemuses.
  6. Kohv võib soodustada kusepidamatust. 70% tõenäolisem kui neil, kes kohvi ei joo.
  7. Kohv võib põhjustada unetust
  8. Kohv võib põhjustada seedehäireid. Seda peamiselt siis, kui juuakse tühja kõhuga.
  9. Kohv võib tekitada peavalu. Kohv võib ka peavalu ära võtta, aga mõnega läheb vastupidi ja tekib lausa migreen.
  10. Kohv võib vähendada naiste viljakust. Uuringu järgi väheneb naise võimalus rasestuda kohvi joomisega 27%. Kuna protsent on ikka päris pisike, siis rasestumisvastase vahendina ma seda ei soovitaks.
  11. Kohv tekitab riski nurisünnituseks. Kusjuures loeb nii meeste kui naiste kohvijoomine enne rasestumist kahe nädala jooksul kaks tassi päevas.
  12. Teise tüübi diabeetikutel mõjub kohv kuidagi glükoosi ainevahetusele halvasti. Kuna ma diabeedist eriti ei tea, siis ma ei oska tõlkida.
  13. Erinevatel inimestel on kohvi suhtes erinev tundlikkus ja oma piirkoguse ületamisel võib tulla surm, eriti kui inimene pole väga terve.
  14. Mõni inimene võib ka kohvile allergiline olla ja see põhjustab sügelust ja löövet. Allergiatestides kohvi küll meil pole.
  15. Energiajoogi tarbimine põhjustab südames tugevaid kokkutõmbeid, aga pole kindel kuidas see pikaajaliselt mõjub.
  16.  Kohvi tarbimine muudab menopausi jamad eriti nõmedaks.
  17. kohvi tarbimine võib viia ärevushäirete ja depressiooni sagenemisele.
  18. Magusa kohvi ja energiajookide joomine teeb paksuks
  19. Kohv segab nahas kollageeni tootmist. Kollageen on see aine, mis hoiab nahka ilusana ja vananedes selle hulk nahas väheneb. Ehk kohv teeb su kortsuliseks.
  20. Kohv takistab korralikku luu arengut ja soodustab luumurdude teket.
  21. Kohv ei aita tegutseda, kui sa oled pikalt magamata, ta tekitab vaid vale kindlustunde näiteks neile, kes tahaksid autoga sõitma minna.
  22. Merisigadel uuriti, et kui nad on saanud kuulmiskao suurest mürast, siis kuidas kohv kuulmise taastumist segab. Midagi nii nõmedat pole ma varem lugenud. Jätke merisead rahule!

harmful-caffeine-effects

Viimane punkt oli küll haige, aga loodetavasti panevad eelnevad punktid kohvinarkomaane natuke mõtlema. Kuid regulaarse kohvijoomise maha jätmine on täiega keeruline tegevus, ma arvan. Ja enamus inimesi ju naudib kui nõrgad ja võimetud nad on eluraskuste käes.

45 thoughts on “Kuidas sa kohvi kätte ära sured

  1. Klari 13. juuni 2017, 13:43

    Mina kui korralik ja eeskujulik kohvisõltlane lugesin selle kõik läbi küll, aga ma ikkagi ei usu, et ma kohvijoomisest loobuda tahaksin.

    Ma arvasin pikki aastaid ka seda, et ma ei taha suitsetamisest loobuda, sest mulle täiega meeldis suitsetada ja ma nautisin seda, aga ühel hetkel tundsin ikkagi, et nüüd on kõik ja jätsin suitsetamise maha päevapealt ja ilma erilise ebamugavustundeta. Sest lihtsalt minu suitsetamised olid otsa saanud ja see oligi väga lihtne.

    Võibolla läheb kohviga samamoodi, tore ju oleks.

    Like

    • Manjana 13. juuni 2017, 13:54

      su kommentaar tähendab, et sule meeldib kohvi juua, aga samas oleks tore, kui ei jooks. kõik otsad täitsa lahti 😀

      Like

      • Klari 13. juuni 2017, 14:42

        On täitsa lahti jah – mulle tõesti väga maitseb kohv ja on ju kurb mõelda, et sa ei saa enam tarbida mingit asja, mis sulle väga maitseb.

        Teisalt jälle oleks sõltuvustevaba elu tõepoolest väga tore ja ma tõesti olen sinuga selles suhtes nõus, et kohvijoomine ON sõltuvus. Füüsiline, täiesti reaalne sõltuvus.

        Praegu mulle tuli muidugi selline geniaalne idee, et kofeiinivaba kohv on ju ka olemas, aga ma kardan, et see oleks natuke nagu alkoholivaba õlu – no ei ole ikka selle päris asja maitsega. Eks sellega muidugi harjuks ära ka. Oled sa kunagi kofeiinivaba kohvi proovinud?

        Like

        • Manjana 13. juuni 2017, 15:46

          lapsena olen viljakohvi joonud, see on sisuliselt tee. kofeiinivaba pole proovinud. aga mitmed kohvid, mida poes müüakse, ei ole minuarvates eriti maitsvad. minu jaoks on hea maitsega piima ja sühkruga kohv. näiteks meeldib mulle masinaga tehtud cappuccino maitse. lihtne espresso ei ole hea maitsega, mu arvates. suits ka ei ole hea maitsega, aga nikotiin on sõltuvusaine.

          Like

        • Klari 13. juuni 2017, 19:27

          Mina joon just suhkruta kanget musta kohvi ja mulle väga maitseb see 🙂

          Liked by 1 person

        • Kats 13. juuni 2017, 21:05

          Ma ka ükspäev mõtlesin kofeiinivaba kohvi peale, sest mulle meeldib kohvi kui jook maitse pärast, kui välja arvata hommikune aeg, siis ülejäänud ajal ei joo mitte selleks, et end ergutada vaid lihtsalt sest meeldib.
          Päriselt kohvijoomisest loobuda ei tahaks, aga vähendada võiks küll, viimase mõne kuu jooksul on päevased kogused suureks läinud.

          Liked by 1 person

      • Kats 14. juuni 2017, 22:00

        Ostsin ära kofeiinivaba kohvi – ütleme nii, et päris sama maitse pole (maitset on nagu vähem), aga osaliselt on selle süü ka, et eri kohvid maitsevadki erinevalt. Samas täitsa joodav on, seega mõnda aega õhtuti panustan selle peale.

        Liked by 1 person

  2. Pille 13. juuni 2017, 13:48

    Aa, seepärast ma siis juba kortsus olengi!
    Samas ma joon iga päev 2 tassi kohvi ja kui see ei juhtu hommikul, siis uni õhtul ei tule. Umbes 6 tundi peab vahet olema. Üldiselt arvestan sellega, aga koogi kõrvale ikka vahel patustan, sest hea koogi kõrval peab hea kohv olema.

    Liked by 1 person

    • Manjana 13. juuni 2017, 13:53

      igatahes oled sa kohvile tundlikum kui mina, sest mul kaob see, et õhtupoolikul ei tohi juua, muidu ei jää magama, umbes 3-5 päeva kohvijoomisega ära ja magan igas asendis kui vaja.

      Like

  3. Rents 13. juuni 2017, 13:58

    See on täitsa huvitav, sest mina olen muidu väga sõltuvustealdis inimene (vaata mu suhtumist sporti ja isegi tervisliku toitumisega lähen liiale, nii et üritan innukalt tervislikke sõltuvusi valida), aga kohvi puhul tähendab minu “läks käest ära” ikkagi maksimaalselt kahte tassi päevas. Enamasti ei joo ma tervet tassi korraga, teen hommikul, sest lõhnab hästi, ja siis joon pool sellest ära, siis lähen vee peale üle. Hea kohe, kui mõnestki sõltuvusest suht prii oled.

    Like

    • Manjana 13. juuni 2017, 14:21

      sul on kalduvus saada tervislikke, mitte ebatervislikke sõltuvusi. mulle tervislikud asjad väga meeldivad (ma ei osta kunagi kartulikrõpse või friikaid, kuigi nad maitsevad hästi, regulaarne sportimine mulle ei meeldi, sest laisk), aga sõltuvused on mul ikka pigem väga ebatervislikud.

      Like

  4. myaly 13. juuni 2017, 15:33

    Ma millegipärast arvan, et kohvijoomine, minu puhul siis üks kruusitäis hommikul, on vähem kahjulik, kui suitsetamine.

    Like

    • Rents 13. juuni 2017, 15:36

      Ma arvan, et kuni kogused on 1-3 tassi päevas, pole seal kindlasti midagi ebatervislikku.

      Like

      • Manjana 13. juuni 2017, 15:39

        kui iga päev tarvitad, on sõltuvus ja nmekirjas on ka kirjas, mis võib igapäevase tarvitamise tagajärjel juhtuda olenemata kogusest.

        Like

        • Rents 14. juuni 2017, 10:53

          Öelda, et igapäevane tarvitamine tähendab automaatselt sõltuvust, on nii absurdne, et vastan pikemalt oma blogis. Samuti on sinu toodud nimekirjas põhimõtteliselt kõik asjad kogusega seotud ja suurem osa neist on üldse relevantsed ainult tohutute koguste puhul.

          Like

    • Manjana 13. juuni 2017, 15:42

      ma arvan, et see 1 tass kofeiiniga kohvi igal hommikul on umbes sama kahjulik kui paar sigaretti igal hommikul. tühja kõhuga natuke hullem, kui täis kõhuga, aga kasulik pole kumbki ja mõlemad mõjuvad näiteks vererõhule ja siseorganite tööle. seedimist kiirendavad näiteks mõlemad samamoodi.

      Like

  5. Kadri 13. juuni 2017, 15:54

    Samalaadse pealkirjaga sissekandeid saaks teha veel paljude toiduainete kohta. “Kuidas sa piima kätte ära sured”, “Kuidas sa nisu kätte ära sured”, “Kuidas sa liha kätte ära sured”. Internet materjali täis! Kui ma järjekordse kohvi teen, tuletan endale meelde artiklit, mis teatas, et päevas vähemalt neli tassi kohvi joovate inimeste seas on suitsiide märgatavalt vähem kui mittejoojatel 🙂

    Liked by 1 person

    • Manjana 13. juuni 2017, 16:57

      ma ei võrdleks piima, liha ja nisutooteid kohviga. kohv ei ole toiduaine mitte ühegi külje pealt. iga elu lõpeb surmaga, ükskõik mida sa tarbid.
      enesetapuni viivad hoopis muud asjaolud kui kohv. need, kes neli tassi kohvi joovad surevad ise kiirelt ära, milleks neile keeruline enesetapp, mis ei pruugi alati isegi õnnestuda 😀

      Like

  6. nodsu 13. juuni 2017, 17:21

    ma ei ole kunagi hommikuti hästi käima saanud, juba ammu enne seda, kui ma kohvi hakkasin jooma. pmst oligi üks kohvijoomise alustamise point lahenduse otsimine küsimusele, kuidas öökullina oma organism lõokeste päevarütmi vägistada (sest ühiskond on miskipärast lõokeste järgi korraldatud).

    madal vererõhk on kah juba väiksest peale, nii et vererõhu tõstmine on meeldiv kõrvalmõju.

    kolmandaks mõjub kohv mu seedimisele hästi, kui õigesti ja õigel ajal juua (kas pärast ärkamist või pärast suuremat söömaaega).

    Mul on temast nõrk sõltuvus (tean, sest olen huvi pärast vahetevahel kohvist paastunud ja nende vaatlusandmete põhjal kaovad võõrutusnähud umbes nädalaga), aga see sobib mulle – kohv kui mõnuaine on üsna odav; mulle meeldib tema maitse (just puhtalt, ilma piimata – soe piim, võeh – ja ilma suhkruta – magusad joogid, võeh); ja kuna ta tekitab sellise nõrga sõltuvuse suht kiiresti, siis langeb see probleem, et ta organismi liiga üles klopiks, varsti ära ja ma saan seda head maitset kogeda ilma elektrijäneseks minemata.

    Liked by 1 person

    • Manjana 13. juuni 2017, 17:25

      Aga siis on ju kõik hästi. Kanepit oled proovinud? Mulle mõnikord täitsa meeldib, iga päev just ei taha 😛

      Like

      • nodsu 14. juuni 2017, 00:38

        korra olen, aga täiesti mittemidagiütlev oli. mul on tegelikult ka kohvijoomise põhiajend maitse ja see aisting, kuidas soe jook suus tundub. suitsuaisting mulle ei meeldi ja ma õieti ei oskagi suitsetada. nii et kanepikogemus piirdus paari pahviga, mida mulle pakuti; tubakasigaretti olen ühe mahvi proovinud ja mõlema puhul oli peamine tunne, et õuh, ääh, vastik, mingi suits tuli suhu ja ajab köhima. ei olnud nagu motti edasi seda ebameeldivat aistingut uuesti kogeda.

        Like

        • Manjana 14. juuni 2017, 00:40

          jep, muarust on ka suitsumaitse kehv, aga ma tean suitsetajaid, kes räägivad, et hästi maitseb.
          kanepit ma kunagi üe 2 mahvi ei tõmba, sellest mulle täiesti piisab.

          Like

  7. myaly 13. juuni 2017, 18:51

    Inimesed on erinevad ja erinevad ained mõjutavad neid erinevalt. Tean mitut inimest, kes on elanud väga tervislikult, kuid surnud küllaltki noorelt. Kuna mina olen juba päris kaua siin ilmas olnud, ei hakka ka nüüd enam sellest hommikusest kohvikruusist loobuma. Eks sureme lõpuks ju kõik niikuinii.

    Liked by 1 person

  8. LyAurely 13. juuni 2017, 22:55

    Kohvisõltlane tervislikel põhjustel juba 8 aastat. Igapäevane ravidoos 3-8 tassi (300 ml) pätikohvi. Alguses oli vajalik, hiljem muutus sõltuvuseks. Kohati on endiselt vajalik ja kohati ei ole üldse vajalik, aga ikka luristan. Päris nutune teema, sest omal nahal on tunda, kuidas kohvi joomine teeb kasu ja samas teeb palju kahju, Maole hakkab, põiele hakkab, higistamisele hakkab, näonaha muudab kortsuliseks. Periooditi selle tõttu tuleb teha pause ja siis jälle uus häda. Kohvita tekivad meeletud peavalud, seedimine ei tööta, vererõhk kukub liiga alla. Hakkad jälle hädaga jooma, saab osad asjad paremaks ja juba teised hädad tagasi 😀 Ei teagi, kas see on juba kõrgem pilotaaz sõltuvusest?

    Like

    • Manjana 13. juuni 2017, 23:20

      See jutt kõlab päris hirmsalt. Ma isegi ei uskunud, et paljud jamad sellest nimekirjast võivad korraga olla.

      Ma saan aru, et sa jood madala vererõhu pärast. Ma üritaks leida mingit muud meetodit kohvi asemel, kui kohviga nii palju probleeme kaasneb.

      Kui ma esimest korda kohvi maha jätsin, siis ma olin varem ka suitsetamise maha jätnud ja seedimise iseseisvalt ilma kofeiini ja nikotiinita uuesti tööle saamine võttis mõned kuud aega. Päris nõme oli, seedimissüsteem korrastus suure hulga gaaside tekkimisega, paar kuud. Palju vett soovitatakse juua, vedel toit seedib kergemini.

      Peavalu oli mul peale esimest kohvijoomise lõpetamist ainult ühel päeval. Selle vastu aitas tee joomine. Teega mul sõltuvust ei teki, eestis müüakse nii kehva teed. Ma lisan mustale teele tavaliselt piparmünti, et hästi maitseks.

      Vererõhk on keerulisem teema, millega mul pole kokkupuudet olnud. Teoreetiliselt võiks aidata mingi regulaarne sportimine.

      Like

      • Klari 14. juuni 2017, 09:25

        Mina, kes ma küllaltki regulaarselt spordin, olen endiselt madala vererõhuga hädas ja üks põhjuseid, miks ma ei julge kohvijoomist maha jätta, on see, et ma ei tea, mismoodi end siis püstiasendis hoida.

        Like

        • nodsu 14. juuni 2017, 13:12

          mhmh, mina tantsin regulaarselt ja vererõhk on üldiselt ikkagi madal. vahel harva-harva, mingi erilise ilmaga nähtavasti, on kõrgel ja siis on väga veider olla – madala rõhu vastu oskan ma ennast juba kohviga aidata, aga mida kõrgega pihta hakata, ei tea.

          Like

        • Manjana 14. juuni 2017, 14:21

          jah, ma ei tea ikka vererõhust midagi.

          Like

        • LyAurely 14. juuni 2017, 14:14

          Mul veel nii õnnetult, et ongi madalam vererõhk ja siis pidin 3 aastat olema rohtudel, mis omakorda veel rohkem vererõhku alla kiskisid. Siis hakkas peale see meeletu kohvi isu. Alguses ei saanud aru, et miks, hiljem laksasin lahti, et keha andis ise märku, et on vaja kohvi ja palju. Ja kui liiga alla läks, siis juba lusikaga soola ja vett sisse, et saaks kiiremini normaalsemaks tagasi.

          Madala vererõhu puhul aitab sool. Soolane toit, soolaga vesi, sool ja vesi. Kusagil rahvameditsiini FB grupis jäi ka silma väga palju erinevaid soovitusi, aga ei ole juenud proovida. Pärast veel kes teab mille sõltlane 😀

          Like

        • Klari 14. juuni 2017, 15:42

          Jaa, õigus, sool pidi aitama ju jah! Sellepärast mulle soolane toit vist nii meeldibki (selles mõttes, et tihti on kõik asjad jube magedad mu meelest ja ma pean soola juurde panema).

          Liked by 1 person

        • nodsu 15. juuni 2017, 00:16

          hah, mul on sama lugu!

          aga mitte kogu aeg. lihtsalt vahel on väga konkreetsed soolaneelud.

          tglt sportlike harrastustega pole vist ka ime – vererõhk vererõhuks, aga higistades läheb soola ju kaotsi.

          Like

  9. LyAurely 13. juuni 2017, 23:43

    Mul on füüsilise koormuse talumatus ka 😀 et sportimine on ka välistatud. Ega ju ise ka ei uskunud, et päriselt ka kohvi võib mõjuda, kuid nagu näha, siis aastaid igapäevaselt stabiilselt tarbides hakkab mõikama. Lisaks on tunda, et vahel on seotud kohviga ka mingid teemad. Ei tea kas pestitsiidiest või töötlemisest, aga seda annab ka tunda. Erinevad kohvid hakkavad erinevalt kehas toimetama. Lühidalt, ma vist olen liiga palju kohvi joonud 😀

    Like

    • Manjana 14. juuni 2017, 00:00

      Jessas, sul pole üldse lihtne elu

      Like

  10. Kristhel 14. juuni 2017, 00:02

    Ja mina olen südamest megaõnnelik, et pole mitte kunagi õppinud ära kohvi joomist! Ma lausa jälestan kohvi lõhna, eriti värskete kohviubade. Võeh. Ei kannata ka kohvimaitselisi magustoite. Võeh vol.2

    Ma ei ole kunagi lihtsalt aru saanud, et see mingeid emotsioone, maitseelamusi või veel vähem energiat pakuks. Ja kui ma vaatan elukaaslase peale, kes kohvi jälle tarbib, siis ma ei näe, et ka tema sellest midagi saab (ta ise väidab et annab energiat aga enamjaolt ma seda küll ei tähelda)

    Like

    • Manjana 14. juuni 2017, 00:32

      mulle maitsevad kohvimaitselised asjad. EBA-l oli laudadel kohvimaitsega sefiirikommid, mulle täiega maitsesid.

      sul on tõesti vedanud.

      Like

    • nodsu 14. juuni 2017, 00:40

      Kusjuures. mulle küll meeldib puhas kohvimaitse, kui hea kohv on. aga kohvimaitselised asjad hakkavad reeglina samuti vastu. ilmselt ei meeldi mulle eriti kohv koos magusaga.

      Like

      • nodsu 14. juuni 2017, 00:41

        õigemini – kohv KOOS magusaga meeldib – tingimusel, et need on kõrvuti ja kordamööda, mitte omavahel ära segatud. nt kohvi vahele jäätist manustada. aga mitte sedasama jäätist kohvi sisse panna.

        Like

  11. […] kohe kirjutada, Manjana võttis oma blogis teemaks ja on minu meelest väga radikaalsel seisukohal. Tema seisukoht on siis põhimõtteliselt selline, […]

    Like

  12. epp 14. juuni 2017, 17:35

    Väga vastutustundetu sinust, kohvijoojaid sedasi hirmutada – ma just hakkasin su blogi jälgimise vunki üles saama =) (olles kohvisõltlane, french press, koorega, agaavisiirupiga, 3 tassi päevas). Aga tõsisemalt – ajendasid googeldama, leidsin ka hulga kasulikke omadusi, mida kohvile omistatakse – arvukad allikad väidavad, et antioksüdandirikas, vähendab teise tüübi diabeedi ohtu, kasulik maksale, vaimsele tervisele jne jne. Punase veiniga muide sama lugu – ülepäeva ilmub artikleid, et joo punast veini, elad kaua, ja ülepäeva kirjutisi, mis kinnitavad, et klaasike päevas viib sind kiirelt hauda. Mine nüüd võta kinni.

    Like

    • Manjana 14. juuni 2017, 18:30

      Nagu postituses kirjas, siis positiivseid kohviomadusi leiab eesti keeles netist väga palju, nendest on vastutustundetu kirjutada, nagu oleks kohv läbinisti tore jook, kui tegelikult ei ole. Eesti keeles aga kohvi negatiivsetest omadustest eriti ei kirjutata.

      Varjatud alkoreklaami on tõesti ka igal pool. Kuid kui inimene joob iga päev alkoholi, siis ta ju võib mõelda, et see on ta maksale kasulik, aga enamus inimesi teab, et nii see enamuse joojatega ei ole. alkoholi kohta vähemalt ilmub artikleid, et see on kahjulik. kohvi kohta miitte eriti.

      Võimalik, et sul on nii tugev tervis, et sulle kohv ei mõju halvasti ja vein ka mitte. seda ma ei tea. ilmselt tuleks perearstilt küsida.

      Ja nagu ma ka postituses kirjutasin – iga täiskasvanud inimene otsustab ise, mida ta tarbib.

      Like

  13. epp 14. juuni 2017, 19:33

    Mkmm, mu kommentaar polnud üldse mõeldud vastandumisena. Olen sinuga pea igas kohvi puutavas aspektis nõus. Sõltuvuse kui termini osas nõustun rentsiga, et pigem semantikaküsimus. Veinist – mu suureks kurvastuseks mõjub küll halvasti. Tuli jätta. Aga mitte perearsti soovitusel. Perearsti usaldan paraku hulga vähem kui iseennast :=)
    Kohvist ja veinist veel niipalju, et tegelikult oleks huvitav teada, mismoodi need mõjutavad tarbijate tervist nois maades, kus lahutamatult söögi/joogikultuuri juurde kuuluvad juba igihallidest aegadest (veini puhul Vahemeremaad, kohvi puhul Araabiamaad).

    Like

    • Manjana 14. juuni 2017, 19:47

      tundub, et ma reageerin täna üle. ma ei ole harjunud, et nii palju kommentaare tuleb. ma ju ainul tõlkisin ja olen varem blogis korduvalt kohvisõltuvusest rääkinud, sest minu puhul see oli sõltuvus. ma loodan, et oli, et enam ei tule tagasi.

      aeg-ajalt on ajakirjanduses olnud juttu ka sellest, et ega vahemeremaades see pidev veinijoomine kuidagi parem pole, kui meie kandi alkoholism. ikka on inimesi, kes kipuvad liiga palju jooma ja tagajärjed on igal pool samasugused. õnneks on mul alkohliga normaalne suhe. ma võin rahulikult peol, kus kõik alkot joovad, peale ühte alkohoolset jooki vett edasi juua. ma pakun, et probleemid algavadki siis, kui inimene ei arva, et tema regulaarne tarbimine ei ole veel sõltuvus. tegelikult saaks otsutada, kas on sõltuvus või ei, kui on võimalik, et oled näiteks nädal ja kauem ilma ja ei tunne, et midagi on puudu.

      Like

  14. Getter 16. juuni 2017, 12:41

    Sorri, aga ma tulin siia lihtsalt ütlema, et Sa ei näe “äraaetud” välja – hämmastavalt kena ja nooruslik hoopis.

    Like

  15. Marko Poola 11. juuli 2017, 20:40

    Täielik õnnetus. Püüdke “oma mõtteid” mitte jagada, või viige end kurssi tegelikkusega, sest sel moel levitate te totaalset valeinfot. Tegelikkus =/= oma anekdootlik kogemus. Two massive observational studies were just published in the Annals of Internal Medicine looking at the relationship between coffee consumption and mortality in 10 European countries (http://annals.org/…/coffee-drinking-mortality-10-european-c…) and among primarily non-white populations from Hawaii and Los Angeles (http://annals.org/…/association-coffee-consumption-total-ca…).

    For Europeans, the analysis included 451,000 healthy adults. Compared to those who didn’t drink any coffee, the highest coffee consumers (28 ounces for men and 23 ounces for women) had a significantly lower risk of dying from any cause (12% men; 7% women), circulatory diseases (22% women), cerebrovascular diseases (30% women), and digestive diseases (59% men; 40% women). Under no circumstance was the risk of death significantly increased. Sub-group analyses suggested that the reduction in risk of dying from any cause was present only among men and women who were never smokers, overweight or obese, had an above average alcohol intake, and had a below average fruit and veggie intake.

    For the primarily non-white populations, the analysis included 186,000 African Americans, Japanese Americans, Native Hawaiians, Latinos, and whites. Compared to non-consumers of coffee, those who drank more than 4 cups per day (!!!!) had a significantly lower risk of dying from any cause (18%), which was present for both caffeinated (21%) and decaffeinated (16%) coffee. The reduction in all-cause mortality was lowest in African Americans, Japanese Americans, and whites drinking 2-3 cups per day (19-20%) compared to non-consumers. No amount of coffee consumption significantly lowered risk of dying in Native Hawaiians or Latinos, although each additional cup of coffee per day was associated with a 3-5% reduction in risk.

    For cause-specific mortality, coffee appeared to be protective against dying from heart disease (25% with >4 cups/day), cancer (8% with 2-3 cups/day), chronic lower respiratory diseases (32% with 2-3 cups/day), stroke (28% with >4 cups/day), diabetes (23% with 2-3 cups/day), and kidney disease (58% with >4 cups/day). Overall, consuming one additional cup of coffee per day was associated with a significantly reduced risk of dying from these diseases by 2-16%. – ja need on vaid 2 hiljutist uuringut. On olemas kümneid..ei, mis – võimalik, et sadu, teadusartikleid, milles nähtub, et kohv on kõike muud, kui kahjulik. Eriti naistele – näiteks on leitud kindel seos kohvitarbimise ja rinnavähi väiksema võimaluse vahelm jne jne. Tehke endale teene – lugege, aga lugege õigetest allikatest.

    Like

Kommenteerimine on suletud.

