Ostsin uue riivi

Mõni vast mäletab, et mul läks eelmine august köögikombain katki. Tol korral ma leidsin selle kruvika küll, aga abi oli sellest vähe, sest tüki tagasikleepimine ei tulnud välja. Õnneks on mul osavnäpp-tuttavaid ja üks neist parandas mu masina hoopis kavalama trikiga ära. Ta ühendas juhtmed otse. Kuid midagi oli ikka pisut viltu ja eelmisel nädalal tuli masinast kärsahaisu ja masin lõpetas töötamise.

Kuid ma olen köögikombainist sõltuv. Kõige tihedamini vajasin ma teda riivimiseks. Mul on mitmeid lemmiktoite, kuhu tuleb sisse panna kas riivitud peeti või porgandit. Näiteks ei tee ma kunagi kotlette ainult hakklihast, vaid alati lisan riivitud aedvilja. Teiseks ma avastasin, et kõige parem soolase koogi või pitsapõhi tuleb nii, et segad lisaks jahule ja kaerahelvestele taignasse riivitud porgandit.

Teisena kasutasin ma kombainis seda nuga, mis käib ringi ja teeb kikerhernestest hummuse ja maksast pasteedi. Selliseid möginaid teen harvemini kui riivimist.

Lisaks oli mu kombainis taigna segamiseks mõeldud lainetav asi ja viilutamiseks mõeldud riiv, mida ma pole kordagi kasutanud. Friikartulite lõikamise riiv, mida ma kunagi väga ammu kasutasin tihedamalt; jämedam riiv, mida ka vaja ei olnud ja püree riiv, mida ma ka ei kasutanud. Miks ma neid ei kasutanud? Sest kole palju asju tuli pesta ja see kõik ei tasunud vaeva. Tavalise riivimisega ja pasteedilaadsete asjade tegemisel tasus köögikombain ja tema osade pesemine end väga ära.

Ja nüüd olin ma oma kombainikesest kogu täiega ilma ja riivisin porgandit kurvalt käsiriiviga. Kuid käsiriiviga üle ühe suure porgandi küll riivida ei viitsi. Masinaga tegin tavaliselt mitu porgandit ja panin külmikusse tagavaraks.

Hakkasin oma surnud lemparile asendajat otsima. Huvitav on see, et meie poodides müüakse päris mitmeid erinevaid kombaine, kuid kombaini ma enam ei taha. Liiga suur ja kohmakas, kolepalju osi, mida tegelikult üldse vaja ei lähe ja kõik võtavad palju ruumi.

Avastasin, et riivi saab ka eraldi osta, aga nende valik on meil päris pisike. Enamustes kohtades oli müügil Philipsi salativalmistaja, mis maksab umbes 80 eurtsi, näeb välja kole ja kohmakas ning mulle tundmatu firma Russell Hobbs, mis maksab 50 eurtsi, on kena disainiga, punast värvi ja sama võimas kui Philipsi oma. Arvake ära, mille ma täna endale koju tassisin? Selle loomulikult:

1 Eriti meeldis mulle idee, et ma saan asjad riivida otse õigesse kaussi, mitte ma ei pea veel eraldi topsikut koos kaanega pesema.

Proovisin kohe järgi kuidas töötab. Kõvasti aeglasem on kui mu vana Moulinex oli, aga kuhu mul kiiret. Kombainiga kulus see säästetud aeg masina pesemisele ja pärast oli kogu nõudepesurest neid vidinaid täis. Uus masin on nummilt kompaktne, kuigi liikuvaid ja ärakäivaid osi on mitmeid. Ehk võimalusi, et miski nõksuke kuskilt läheb katki ja kogu masin lõpetab töötamise, on palju.

Kuid ma olen nüüd endaga rahul – ma saan jälle erinevaid toite teha. Alustuseks tegin keedupeedi-porgandi-küüslaugusalati. Kas ja millise purustaja ma ostan, tuleb veel mõelda, kuid need masinad on odavamad veel kui riivid ja valik on ka suurem.

One thought on “Ostsin uue riivi

  1. Kersti 5. juuli 2017, 18:32 Reply

    Russel Hobbs on UK’s väga populaarne bränd. Mul endal on olemas nende saumiker ja elektriline mikser. Mõlemad on teeninud mitu aastat juba truult. Seega suht OK ja vastupidav.

    Liked by 1 person

Soovin lisada:

