Inimeste iseloomu teadasaamise kiirvariant

Sõbranna mees tegi mu jalgrattale üle mitme aasta hoolduse ja nüüd on mu vana romu nagu uus täkk ja ma saan temaga rõõmsalt kümme kilti nii vändata, et ära ei väsi, aga märjaks lähen küll. Eriti sellise soojaga nagu sel nädalal. Õnneks mu sõbrad umbes kümneka kaugusel elavadki. Äkki ma sellepärast polegi bloginud, et rattaga linnas ringi kimada on vahvam. Väntad vastu tuult ja kujutad ette kuidas rasv moondub lihasteks.

Kuid tühja sellest füüsilisest kehast, inimesed on seestpoolt hoopis huvitavamad. Vähemalt minu jaoks. Kolmapäeval tuli sõpradega grillides jututeemaks tähtkujud. Teate ju küll kuidas inimesi saab kaheteistkümneks jaotada. Kuid alati juhtub nii, et ega kõik endale mõeldud kasti ei mahu ja nii me võtsime ette mõne konkreetse inimese, et kontrollida, milline ta on ja kas see klapiks ka teiste samal ajal sündinute iseloomujoontega. Võtsime teemaks skorpionid. Üks naine, keda ma esmakordselt nägin, suutis oma tuttava skorpioni kohta ainult kaks negatiivset joont välja tuua. Tegin naisele ettepaneku, et rääkigu selle inimese positiivsetest külgedest ka ja ainus, mida ta öelda oskas, oli et too mees oskab hästi raha teenida. Mina seda naist varem ei tundnud, kuid ma teadsin, et ta on edukas jurist.

Ja siis mulle meenuski psühholoogia algtõde, et inimene suudab teiste inimeste juures näha ainult neid iseloomujooni, mis on tal endal olemas. Kui mul endal mingit joont pole, ei oska ma ka teistel seda näha. Kehtib nii negatiivsete kui positiivsete külgede kohta.

Järgmisena rääkis skorpionist sugulasest see mees, keda ma juba mitu aastat tean ja kes mu jalgratast mudis. Ta ei ole kirjanik, ega pea üldse oma sõnaseadmisoskusega elus kuidagi tegelema, aga tema suutis oma tädi Niinal nimetada üle kümne positiivse joone. Ma sosistasin mehe jutu algul tema naisele kõrva: “Kuula kuidas su mees iseendast räägib.” Ja ta rääkiski. Ma ju tean teda, kõik need jooned, mida ta tädi Niinale omistas, olid tal endal olemas. Palusin mehel, et rääkigu nüüd Niina halbadest külgedest ka, aga selle ülesandega mees enam hakkama ei saanud.

Ma ei oska öelda, kas sellel mehel või tema tädi Niinal on halbu iseloomujooni või mitte. See mees räägib tihti, et tal on endaga need ja teised probleemid. Minu arvates on tal endast lihtsalt halb arvamus. Inimesed väga tihti ei oska endast adekvaatselt rääkida. Mõned ilustavad ennast, mõned näevad ainult halba. See annab ta enda enesehinnangust pildi. Kuid kui te tahate mõne uue inimese kohta teada, milline ta päriselt on, mõelge välja samasugune mäng, nagu meie tegime tähtkujudega. Me ei saanud eriti palju teada millised need skorpionid tähtkuju järgi olema peaks, aga me saime teada, millised on rääkijad. Õhtu kulgedes selguski, et too esimesena rääkinud naine suudab käituda nagu tõeline fuuria.

aegna1

Pildil kõndiv mees on illustratiivne ja kõnnib Aegna surnuaial

Ning endale õppetunniks on, et ära kunagi teisi kehva külje pealt kirjelda, kui sa teistele enda halbu jooni avaldada ei taha. Tegude arvustamine ei loe, klatš on lihtsalt mõnus ajaviide. Kuid kui sa oskad kellegi juures näha tema positiivse joonena, et ta oskab raha teha, siis see näitab, et sa oskad seda joont näha ja pead seda positiivseks. Automaatselt suure raha teenijana teiste nägemine sinu palganumbrit ei tõsta ja kui sinu palk on sinu arvates liiga väike, siis tegelikult ei ole.

3 thoughts on “Inimeste iseloomu teadasaamise kiirvariant

  1. Triin H (@Triin_H) 29. juuli 2017, 11:03

    Huvitav! Inimesed, kellega mul väga ei suju ja ühte jalga ei astu, otsin ma alati 1 hea omaduse, mida ma ka endale tahaksin. Nt on mul üks tuttav, kes oskab esitada oma arvamuse nii ümmarguselt, et ei saa üldse aru, mida ta nüüd arvab. Tõsine diplomaat. Mina nii ei oska, minul ikka pihtas, põhjas ja pilpad taga, isegi kui ma ei ürita. Väga tihti solvutakse.

    Like

    • Manjana 29. juuli 2017, 16:50

      ma arvan, et ma oskan mõlemat moodi. varem oli ka, et pidevad pilpad ja ringiga ütlemine võttis ettemõtlemist ja pingutust. need, kes diplomaatiliselt oma arvamust esitavad, need mõtlevadki pikalt ja põhjalikult. Need, kes viuh-viuh kõik välja ütlevad, võivad oma väljaütlemistega teistele liiga teha. Ma pakun, et diplomaatiline rääkimine on peamiselt seotud enne rääkimist oma jutu üle mõtlemisega ja seda inimesed ju ikka oskavad, aga ei viitsi. Või hoopis on ikkagi rahul kui pilpad lendavad…

      Like

  2. Triin H (@Triin_H) 30. juuli 2017, 16:51

    Olen minagi õppinud. Pigem oli mu tuttaval selline millestki mitte midagi arvamine, ümmargune, seisukohtade puudumine. Minul on alati seisukohad ja mulle meeldis väidelda ja diskuteerida, nüüd pigem meeldib mulle vestelda, väga ei taha kakelda. Ühesõnaga olen ma õppinud teatud olukordades väljendama ennast väga ümmarguselt.

    Like

Kommenteerimine on suletud.

