Saingi borrelioosi ehk Lyme’i tõve 50 varjundit

Nagu mäletate, käisin kuu aega tagasi Aegnal ja sain kaks puuki jala külge. Nädalavahetusel käisin saarel, esmaspäeval leidsin puugid. Imelik, ma käisin vahepeal dušši all ka, aga umbes seal kus sokiserv lõpeb, nad mul kenasti reas istusid. Ühe sain kiirelt kätte, teisel jäi osa sisse ja välja ma seda ei saanudki. Urgitsesin nõelaga ja jootsin talle viina, aga kätte ei saanud. “Ahh, tühja kah, küll välja mädaneb,” mõtlesin.

Haava kohale tekkis väike koorik, kuna ma ju urgitsesin seal tükk aega. Täpp on umbes poolesendise läbimõõduga ja on seal praegugi – sama suur, roosakas, ei midagi erilist. Teise puugi jälg oli juba järgmisel päeval kadunud. Kuid reedel hakkas mul nohu, mis kestis nädal aega. Viis päeva peale puugi välja tõmbamist reedel. Ma olen üldiselt jube terve inimene ja nohu tähendab, et midagi on viltu. Seda ma ei tea, kas mul palavikku on olnud, mulle ei meeldi ennast kraadida. Ma ei taha teada, et mul on palavik, teadmine võib olemise kehvemaks ajada. Aga mul ei olnud eriti kehv olla, suht tavaline, ainult nohu oli nõme.

Kuid umbes siis, kui mul oli nohu, jäi mul õlg valusaks. Täiesti ilma põhjuseta, lihtsalt vasak õlg valutab. Mitte kogu aeg, vahetevahel. Enamasti mitte. Naljakas see, et õla valutamise vastu aitab väga hästi hantlitega vehkimine. Lisaks õlavalule hakkasin ma öösiti higistama, mis on ka ilmne vihje, et tervis pole korras. Aga õues on ju soe ja tuba ka paar kraadi soojem kui tavaliselt.

Kõik need näitajad panid mind borrelioosi ja ensefaliiti guugeldama. Loomulikult pole ma end ensefaliidi vastu vaktsineerinud, sest mul on elu jooksul mitmeid kordi puuke olnud ja alati on õnneks läinud. Sain netist teada, et ensefaliiti ravida niikuinii ei saa. Et vahet pole, aga borrelioosi mure jäi. Borrelioosi ehk Lume’i tõve kohta kirjutatakse igasuguseid asju. Kõige rohkem meeldis mulle see, et kaal peaks langema hakkama. See oleks ju tore küll! Kolm korda võite arvata, kas mul on kaal langenud. Muidugi ei ole. Pea mul ka ei valuta, mul kunagi pea ei valuta. Pilt on nõks udune. Närviline pole ma tavaliselt mitte kunagi.

Väsimuse kohta ma ei oska täpselt öelda, sest ma olen kogu aeg kuldmagaja olnud. Võimalik, et ma nüüd magasin veel rohkem, sest päevaunesid pole ma peale kohvijoomise lõpetamist enam vajanud, nüüd olen ka päeviti maganud. Lisaks ei suutnud ma enam midagi süvenemistnõudvat teha. Tööd, õnneks, samahästi kui ei ole, aga ma hakkasin lugema ühte ingliskeelset raamatut hüpnoosist ja seda ma mingi hetk enam edasi lugeda ei suutnud. Ainult blogisid loen ja ka vaid siis, kui väga igavalt ei kirjutata.  Raamatuid ka lugeda ei saa, kohe jään magama.

Eelmisel nädalavahetusel käisin Estconil ja seal üks tuttav rääkis, kui kole asi on borrelioos. Ikka jummala hirmus, et elu läheb täiega pekki ja mul hakkas mure. Temal avastati borrelioosi veres mitu kuud hiljem, aga jubedad valud liigestes ja peas hakkasid tal suht kohe. Ta valutas üleni mitu kuud järjest. Ma ei ole valutaja tüüpi, aga kes teab, mis tulevikus juhtuda võib. Normaalset borrelioosi rõngast nahal ei ole, aga mingid kummalised tundemärgid ju on. Otsustasin, et panen perearstile aja kinni ja kontrollin üle. Eile käisingi verd andmas. Täna õhtul helistasin talle ja sain teada, et jah, mul on värske borrelioos, kuigi erilisi tundemärke pole.

Arst kirjutas mulle e-retsepti ja käisin tõin kohe apteegist rohu ära. Mõnus tuulepea perearst oli kirja pannud 20 tableti asemel 200 ja apteeker vaatas mind hirmunud pilguga. Jõudsime otsusele, et arsti näpukas ja sain ikka 20 tabletti, et nädal aega neid võtta. Tundub väga võimas rohi olevat – antibiootikum nimega doxycyclinum, 3.51 maksis. Internet räägib, et sellega saab ravida nii varast Lyme’i tõbe, kui muid bakteriaalseid haiguseid nagu akne, koolera, klamüüdia ja süüfilis. Enda teada mul neid ei ole, aga kui oleks, saaks kõigest korraga lahti. Eks nädala pärast näe, mis juhtub, kui kõik bakterid korraga pildi taskusse panevad. Äkki langeb siis mu kehakaal ka.

tool

Apteegist koju tulles leidsin tee äärest tooli, mis kenasti mu klienditooliks passib. Tassisin ta sooja tuppa ja pühkisin lapiga puhtaks. Peaks vist värvi ja kangahooldust ka tegema. Eks näe, milleks ma võimeline olen, kui roidumus ära kaob ja ma jälle vähem magama hakkan. Ahjaa, rattaga täiskiirusel sõitmist ja nädalavahetusel öö läbi pidutsemist mul küll borrelioos ei seganud, ainult alks hakkas jube hästi pähe.

12 thoughts on “Saingi borrelioosi ehk Lyme’i tõve 50 varjundit

  1. Haldjapiiga 2. august 2017, 21:53 Reply

    borrelioosi 50 varjundit – soovin Sulle tervenemist! Päriselt tervenemist, mitte nii, et võtad rohud ära ja siis mingi aja pärast lööb jälle välja. Nii nad räägivad, nagu nohu, ravi palju tahad aga kui ilm kehvaks kisub kipub ikkagi vahest ennast meelde tuletama.

    Like

  2. Agnes 2. august 2017, 22:02 Reply

    Ma sain enda tüdrukuteõhtult puugi jalale. Ja nii, et nädal hiljem sinna reaalne suur punane kuumav rõngas ümber tuli. Ma olin täiesti kindel, et borrelioos. Aga mida polnud, seda polnud. Ma algul arvasin, et äkki vereproov veel ei näita vms, aga hiljem ka ei tulnud. Ma kusjuures tean lugu, kus borrelioosi saanu oli nii nõrk, et vaevu autos turvavööd kinnitada jaksas.
    Aga tool on äge. Ma värviks valgeks ja maaliks mingid lilled vist toolikorjale peale ja uues riie. Mõtlesin kohe pilti nähes, et äge tool ja alles siis jõudsin jutuni, et leidsid. 5+

    Like

  3. Kats 2. august 2017, 22:18 Reply

    mul piisas sõbrannal sellest, et puuk oli temast üle jalutanud, muidu ei saanud aru aga väsimus ja hirmsad peavalud, sõitis otsejoones Merimetsa kus võeti analüüsid ja jäeti kohe ööseks sisse 😦 loodan, et antibiootikum aitab ja soovin kiiret paranemist!

    Like

  4. külli 3. august 2017, 08:50 Reply

    Mu elukaaslase ema jäi borrelioosi tagajärjel invaliidiks. Aga see on juba üle 10 aasta vana lugu, kus lihtsalt ei osatud borrelioosi üles leida, perearst soovitas depressiooni ravida – seni, kuni inimene enam iseseisvalt neelatagi ei jaksanud. Kui diagnoosi kätte sai, turgutati üles, aga lihas- ja närvikahjustused on nii suured, et päris terveks ei saa enam kunagi.

    Like

  5. elutants 3. august 2017, 10:13 Reply

    mu meelest seda antibiotsi võetaksegi kuu aega, mitte nädal… aga võib-olla pidi sõbrants seepärast nii pikalt võtma, et tal avastati mitu kuud hiljem ning siis ongi pikem kuur ette nähtud? kuna tookordsest ravist ei aidanud, siis nüüd (ca aasta hiljem) sõi veel mitu nädalat antibiotse

    Like

  6. maurus 3. august 2017, 10:31 Reply

    Mul on 4 puukborrelioosi olnud ja iga kord on kuu aega AB-d peal. Ja ega vist päris terveks ei saagi.

    Like

  7. Manjana 3. august 2017, 11:07 Reply

    Teil on päris õudsad jutud. Ma usun küll, et ma saan nädalaga terveks. Infolehel on kirjas, et kui seda ravimit kasutada üle 21 ühe päeva, tuleb kontrollida, et mingit jama pole. Pikaajalise borrelioosi raviks on teised tabletid. Teoreetiliselt ei ole ma ju praegu ka eriti rivist väljas. Keskmine inimene ei saaks arugi, et midagi on viltu. Eile võtsin ühe tableti, pärast seda oli päris imelik olla, aga õlg pole enam valus.

    Like

  8. jumbu 3. august 2017, 13:34 Reply

    Ega su perearst juhuslikult dr.L ei ole. Mul on L.,kohutav tuulepea. Enamasti unustab üldse digiretsepti ära saata…olen ka borrelioosis olnud 5 a tagasi ja 10 päeva haiglas.

    Like

    • Manjana 3. august 2017, 14:42 Reply

      Ehh, on küll L, aga L-e võib palju olla. Ta on eesti perekonnanimega venelane.

      Like

  9. jumbu 3. august 2017, 15:59 Reply

    siis on erinev L:-) Edu paranemisel!

    Like

  10. FIXX 4. august 2017, 01:36 Reply

    Vananemine käib läbi haiguste, muidu nii esoteeriline, aga kutsub endale võõraid toole tuppa. 🙂

    Like

    • Manjana 4. august 2017, 13:17 Reply

      sel toolil on minuga sobiv aura, ega ma ju igat tooli ei kutsukski 🙂

      Like

Soovin lisada:

