Kuidas juukseid pesta

Kuna Merje sai uue soengu tasuta, siis ta kirjutas postituse ja jättis õhku küsimuse, et kuidas siis ikkagi õigesti juukseid pesta. Ma ei tea, kas ta viitsib sellest ise kirjutama hakata, aga mul on kirjutamistuju ja see on hea teema.

Kõigepealt seda, et kui keegi juhuslikult usub, et need maailmakuulsad näitlejad, kes esinevad telekareklaamides oma uhkete kiharatega ja mõne Poolas masstoodanguna toodetava tuntud firma šampooni kiidavad, sellega ka päriselt oma juukseid pesevad, või on neid šampoone kordagi ise proovinud, siis te eksite. Mina lõpetasin nende šampoonide kasutamise ära pärast seda, kui mu lapse tundlik peanahk neid välja ei kannatanud. Kurjad naised saunas rääkisid, et Ida-Euroopa turule saadetakse ka nende vahendite kehvemad versioonid kui Lääne-Euroopasse. Neid külajutte ma kinnitada ei oska, aga ma võin kinnitada, et kui te ei saa kuidagi oma kõõmast lahti, siis võib see kahtlase šampooni viga olla. Teine versioon kõõma ja/või rasvaste juuste tekkest räägib, et te pesete pead valesti. Kolmas versioon, et teil on lihtsalt närvid läbi, stress tekitab ka halba nahka kogu pea piirkonnas. Või siis möllavad hormoonid.

Mina tarvitan praegu peapesuks erinevaid Venemaa tooteid. Näiteks Tsistaja Linia on väga hea sari. Ma olen kunagi, kui ma korralikult tööl käisin, ka erinevaid Lääne kolekalleid šampoone proovinud, aga muarust neil küll odavatega erilist vahet pole.

Kuid kuidas ikkagi pead õigesti pesta? Esimene reegel – šampoon on mõeldud peanahale. See tähendab, et hoolimata juuste pikkusest on vaja just nii palju, või õigemini vähe, šampooni kui suur su pea on. Mina lahjendan veel alati ka natuke veega. Ehk panen peopessa šampooni, natuke vett peale, segan ja panen pähe. Pea pesemine käib nii, et nühid näpuotstega oma peanahka. Kõikide näppudega nagu teeksid peamassaaži. Reegel kaks, mida paljud kuulnud pole on, et pead tuleb pesta kaks korda järjest. Et esimese korraga võtab šampoon nahalt jama lahti ja teise korraga pesed selle jama maha. Ehk pesed, loputad maha ja pesed veelkord. Kui sul on pikad juuksed, siis piisav hulk šampooni jõuab ülejäänud juusteni loputamise ajal. Nii nad seal koolitusel väitsid.

Kuidas kasutada palsamit? Erinevalt šampoonist, ei tohi palsam üldse peanahani jõuda. Üks teooria räägib, et palsamit pannakse neile juusteotstele, mis jäävad õlgadest allapoole. Kuid selleks, et palsam ikka juustele mõjuks, mitte märgadelt juustelt maha ei voolaks, peaks peale peapesemist ja loputamist juuksed rätikuga üle kuivatama. Et kuivatad rätikuga, mitte ei pigista niisama käte vahel ja siis paned märgadele juusteotstele palsamit. Palsamiga ei tasu ka liialdada, aga kogus sõltub juuste pikkusest ja paksusest.

Juustele tegelikult väga ei meeldi, et neid liiga tihti pestakse. See ärritab peanahka, kes hakkab kohe enda kaitseks veel rohkem rasu tootma. Koolitaja rääkis, et tema ei kasuta iga päev šampooni, vaid kasutab mõnel päeval ainult palsamit. Ma olen seda ka proovinud, aga minu juuksed muutuvad selle tulemusel imelikult pehmeteks, mida saab suvalisse kohta kammida ja nad jäävadki nii.

Vot ja ongi kogu juustepesu muusika. Selleks, et juuksed näeksid välja nagu kuulsatel näitlejatel, on tavaliselt vaja veel tervet hulka toredaid vahendeid ja osavaid käsi. Üldjuhul on rikastel USA näitlejatel oma juuksur ja nad isegi ei pese oma juukseid ise.

2002

Sel pildil olen jällegi mina aastal 2002. Ajal, mil mul veel oli oma juuksur, keda ma üle paari kuu külastasin. See foto ongi tehtud ühe külastuse järel. Ma kahtlustan, et ma lasin endale keemilised lokid teha, sest muidu on mu juuksed pulksirged. Need valged salgud on tehtud mingi juustevahendiga, mis tuli pesus maha.

Tagged:

13 thoughts on “Kuidas juukseid pesta

  1. Nell 8. september 2017, 18:50 Reply

    Mina julgen kinnitada, et meie poodides müüdavad poolakeelsete kirjadega šampoonid-palsamid ja samade toodete näiteks Skandinaaviast toodud versioonid on erinevad. Mingil hetkel avastasin, et senine lemmikšampoon ei mõju enam juustele nii hästi. Mõtlesin, et äkki juuksed on muutunud ja hakkasin muudkui uusi šampoone katsetama, et sobivat leida. Mingil hetkel olin kuulnud seda turgude erinevust ja lasin endale Rootsist kunagist lemmikšampooni tuua. Ja ennäe imet, toimis nagu vanasti. Hambapastadega sama, meie poodide Sensodyne teeb igemed hellaks, rootsimaine mitte. Pesugeeli tõime ka mingil perioodil väljamaalt kuna sealne vahend ei haisenud nii räigelt kui meil müüdav ning märksa väiksem kogus pesu pesu puhtaks.

    Like

    • Manjana 8. september 2017, 21:12 Reply

      Ma ise ei ole välismaalt šampooni ostnud, olin ainult kuskilt kuulnud, et selline vahe. Ja ongi! No näed nüüd!

      Like

  2. Klari 8. september 2017, 21:11 Reply

    Absoluutselt iga bränd on eri turusegmentides maailmas erinev. USAs toodetud Coca-Cola on ka täiesti teise maitsega kui meie oma ja sama lugu oli Marlboro sigarettidega. Või mis siin USAst rääkida, isegi Lätist toodud sigaretid olid täiesti teise maitsega kui meie poodides saadaolevad. Vanasti nimelt käidi Lätist odavat suitsu ostmas, sest see oli seal tõesti palju odavam kui meil. Ma isegi tegin kord selle vea, et ostsin sealt terve ploki sama Marlboro Lighti, mida ma kogu aeg suitsetasin. Jumal, kui rõve see oli, mul ikka andis seda plokki ära tõmmata! Pärast sain teada, et Eesti turule toodavad sigaretid toodeti hoopis kuskil täiesti teises riigis kui need, mida Lätti viidi. Maitseerinevus oli täiesti tuntav.

    See nüüd muidugi polnud juustega seotud. Juuste kohta ma ei oska midagi öelda.

    Like

    • Manjana 8. september 2017, 21:18 Reply

      Ma just hakkasin mõtlema, et nõuka ajal toodeti näiteks žiguli õlut erinevates liiduvabariikides ja müüdi ka ainult oma riigis, huvitav, kas neil oli ka suur maitsevahe. Ma siis õlut ei joonud.

      Like

  3. EneTimm 8. september 2017, 21:29 Reply

    Huvitav-huvitav… Ma pole kunagi väga õnnelik olnud šampoonidega, mida Ameerika mandril ostan Imestasin alati, kuidas Eestis olid palju paremad pesuvahendid 🙂 Tegelikult pole ma aga päris mitu aastat enam tavašampooni kasutanud, ainult Lush tahket šampooni. Mõlemad tütred ka selle usku. Kindlasti tasub proovida erinevaid, enne kui õige leiad. Aga kui leiad, siis on nagu teine maailm avanenud. Ma võin vabalt päevi pesemata juustega olla ja ei teki üldse tunnet, et enam ei saa, nii must ja vastik ja sügeleb peale selle. Vahel on tunne, et võiks vist jahedamal ajal vabalt üle nädala juustel rahulikult oma elu elada. Kui kunagi proovid, siis tuleb mõni nädal aega anda. Sest alguses lööb see juuksed “peast sassi”. Esialgu võib jääda mulje, et nad jäävad palju mustemad. Aga keha kohaneb ja su loomulikud rasvad saavutavad õige balansi. Seal on mingi teooria juures ja see on täiesti tõsi 😉

    Like

    • Manjana 8. september 2017, 21:33 Reply

      Mul sõbrants läks just Lushi tööle ja kiidab seda tahket šampooni taevani, ma pole veel proovinud.

      Like

  4. Liivi 9. september 2017, 12:54 Reply

    Rõõm lugeda, et ma pesen oma pead õigesti. 🙂 Kahjuks ei ole ma leidnud veel head šampooni, sest mu juuksed lähevad ikka kiiresti rasuseks ja samal ajal on mul kõõm. Mis aitab kõõma vastu, see paneb pea sügelema, mis ei pane pead sügelema, muudab juuksed kiiresti rasuseks, mis ei suurenda rasueritust, see muudab juuksed takuseks ja nii edasi. 😀 Praegu pesen Puhta Looduse toodetega. Tean küll, et need nii puhtad ei ole, aga ei ole raatsinud viimasel ajal katsetada järgmiste salongi- ja/või ökotoodetega. Madara toodetega jäin rahule küll, aga ka need pole päris nii ökod, et raatsiks neid täishinnaga osta. Madara pluss oli see, et kaotas igasuguse peanaha sügeluse, aga juuksed jälle kaua puhtana ei püsinud. Jama on see, et uued tooted võivad paar kuud olla nii head ja siis peanahk nagu harjuks nendega ära ja olukord muutub jälle endiseks.

    Ma siin nädal aega pesin ainult munaga. Pidin ikkagi selle aja sees 5 korda pesema ja viimase pesu järel olid juuksed juba imelikud, mingi kiht oli peal. Nägid küll puhtad välja, aga katsudes olid ebameeldivad ja pesin ikka tavalise šampooniga edasi. Ei ole ikka kerge see juukseomaniku elu. 🙂

    Like

    • Manjana 9. september 2017, 13:29 Reply

      Ma unustasin kirja panna veel ühe asja, mida ma olen kuulnud ja mida ma ka teen. Mul on alati kodus mitu erinevat šampooni ja ma ei pese samaga kaks korda järjest.
      Aga sinu blogilugejana ma arvan, et sul on ka päris stressirikas elu. Et su peanaha probleemid võivad ka sellega seotud olla. Ma oma kõõmaperioode viin tagantjärgi väga täpselt stressiga kokku.

      Like

      • Liivi 9. september 2017, 14:48 Reply

        Kas just stressirikas, aga stressivaba ka kindlasti mitte. 😀

        Seda kahe šampooni varianti olen ka kasutanud, kui üks šampoon pole eriti meeldinud, aga ma pole raatsinud seda ära visata või kui mu ainus šampoon on lõpukorral olnud ja olen pidanud mehe “pea ja õlad” keemiat laenama. Aga üldiselt on mul ikka üks šampoon, nii et võin vahelduseks küll pikemalt kahe erinevaga pesemist proovida.

        Like

  5. Paula 9. september 2017, 17:08 Reply

    See on väga ilus teooria, aga….
    Mul on 2 – 2,5 cm pikad juuksed. Ma ei ole veel avastanud, kuidas oleks võimalik ainult peanahka šampoonitada. Balsam veel kuidagi. Lisaks pesen ma iga päev pead, aastaid sama šampooniga, midagi ei sügele ega kõõma. Pead pesen mitte selle pärast, et must oleks, vaid ma olen hommikuti selline tuttpütt, et ilma vee ja föönita ei saa inimeste sekka lasta. 😀
    Lisaks mu juuksur blondeerib mind ja ma olen täiesti kindel, et mul on ilusad ja terved juuksed.
    Seega, kõik on väga individuaalne

    Like

    • Manjana 9. september 2017, 17:16 Reply

      kui sul 2-sendised juuksed, siis sul pole palsamit vaja, allapoole õlgu pole ju enam midagi 😀
      ainult peanahka, ei tähenda seda, et karvad ei tohi šampooniseks saada, vaid seda, et pole vaja võtta šampooni ja sellega oma poolde selga ulatuvaid juukseotsi eraldi nühkida.

      Like

  6. mx 16. september 2017, 19:55 Reply

    Pesin siis ka lõpuks pead õigesti. 🙂 Tavapoešampooni ei kasuta niikuinii ja enamikest nippidest olin ka varem kuulnud, aga seda mitte, et pead tuleb kaks korda pesta ja loputada. Aga seekord tegingi nii ja on see nüüd psühholoogiline efekt või mitte, aga täna, neljandal päeval pärast pesemist, ei sügelegi pea nii hirmsasti nagu varem. Tavaliselt pesen pead igal kolmandal päeval (nädalas 2-3 korda), aga kolmanda päeva õhtuks hakkab juba korralikult sügelema. Seekord vist nagu ei olnud nii hull.

    Lisaks šampoonile ja palsamile kasutan ka juukseõli, selle hõõrun siis kuivadesse allapoole õlgu jäävatesse juustesse. Ei tea, kas ka aitab, aga lõhnab igatahes jube hästi.

    Olen kuulnud ka sellist nippi, et juukseid tuleb pesta üsna jaheda veega.

    Like

    • Manjana 17. september 2017, 00:05 Reply

      Külma ja sooja veega oli mingi trikk, millele ma päris täpselt pihta ei saanud. Umbes nii, et alguses pesed ikka sooja veega, aga lõpus ehmatad külma veega karva pinna kinni tagasi, mille soe vesi lahti tegi. Aga võimalik, et see oli kauidagi teisiti.

      Like

Soovin lisada:

