Mida ma kahe nädalaga koolis teada olen saanud

Ma üldse ei arva, et mu lugejaid huvitaks täpselt teada saada, mida ma olen koolis õppinud. Käsitöö vist ei ole eriti popp tegevus võrreldes näiteks raamatute lugemise või kokkamisega, kuid ma tahaksin ikkagi panna kirja mingeid teadmiseid, mis võivad suvalistele inimestele kasuks tulla. Selliseid teadmiseid, mille kohta olen ma ise jõudnud mõelda, et kuidas ma küll varem selle peale ei tulnud, mu elu oleks targemana palju lihtsam olnud.

stt-10-425-2Esimene tööriist, milleta ma oma edasist elu enam ette ei kujuta ja mis septembrini lihtsalt sahtlis roostetas, on murtavate teradega nuga. Mul ei olnud aimugi, mida temaga teha on võimalik ja kasutasin rumala peaga sirgete pikkade lõigete jaoks kääre. Kuid isegi siis, kui sa oled üliosav kääride kasutaja, tulevad sisse kahtlased nõksud, mis tuju ära rikuvad. Jutt käib paberi, papi, naha jms sellise sirgelt seisva materjali lõikamisest. Seda nuga kutsutakse vist ka vaibanoaks. Ma olen isegi poes näinud, kuidas sellega vaipa lõigatakse, aga ma arvasin, et proffide värk, mis mina nüüd. Tegelikult on vaja ainult metallist joonlauda, sellist teravat nuga ja alust, mille peal lõigata ning pikad sirged lõiked käivad siuh-säuh. Täiesti töötava noa hind jääb alla kümne euro, mina ostsin 2-eurose. Esimesena ostsin suure paksu tüki pappi ja lõikasin sellest välja paspartuu, et ma saaksin oma maali lõpuks ära raamida.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Peitlid

Teiste nahatööriistadega on sellised lood, et mõned on neist ka näiteks puidutöös kasutusel, aga teisel otstarbel. Näiteks peitel. Peitlit ma endale osta ei raatsinud, sest ta oli poes päris kallis ja ma pole väga kindel, et mul seda selle raha eest tarvis läheb. Kuid kui kellelgi seisab peitel niisama kodus ja roostetab, siis te võite selle mulle kinkida.

Mida peitliga teha saab? Peitliga saab naha sisse teha konkreetse laiusega ühesuguseid auke. Ma ei saa kiidelda, et ma nende aukude tegemisel esimesel korral üleliia osav oleksin, aga all näete mu teist proovitööd. Instas on esimene proovilapp, kus me harjutasime ühendamist. Sel nädalal me jätkasime punumist. Pruunil proovitööl on näha ühte servapunumise tehnikat ja ühte naha kestele tehtavat, mis on mõlemad mõeldud eelkõige kaunistava elemendina. Kuid rohelisel tükil on naha sisse lõigatud peitliga 3-sentimeetri laiused lõhed, mis on omavahel nahkpaelaga kokku punutud. Nagu näha, siis hoidsin ma peitlit pisut viltu ja seepärast on pildil alumise serva lõiked osaliselt läbilõikamata jäänud. Ma üritasin küll noaga kodus järele aidata, aga see pole ikka see.  Mul kodus pole 3-sentimeetri laiust peitlit ja ma hoidsin seda käes esimest korda.

2proov

Selleks, et naha sisse saaks ilusaid ümmargusi auke, nagu pruunis nahas, on vaja spets augurauda, millega saab korraga teha ainult ühe augu. Need aukude löömise vidinad ostsin endale juba eelmisel aastal, kui mul tekkis plaan teha neetidega nahast käevõrusid. Vot selline esimene praktilise käsitöö teemaline postitus täna. Ilmselgelt tuleb neid tulevikus veel.

Tagged:

4 thoughts on “Mida ma kahe nädalaga koolis teada olen saanud

  1. FIXX 14. september 2017, 22:37 Reply
    • Manjana 14. september 2017, 22:45 Reply

      ma kahtlustan, et selle hinna eest pole võimalik korralikku teravat tööriista saada. sellised odavad komplektid on suvaliste tööriistade puhul tavaliselt lihtsalt raha maha viskamine.

      Like

    • Manjana 14. september 2017, 22:49 Reply

      aga minu viga, et ma googeldasin peitlit ja sama komplekti pildi panin sisusse süüvimata.

      Like

  2. r 17. september 2017, 11:13 Reply

    Mu meelest on käsitöö Eestis ülipopp ja on seda olnud juba aastaid. Ega polegi õige eestlane kui pole mõnda mööblit restanud või seepi keetnud 😀 Kokkamine on muidugi seal samas rivis… Nii, et pole vaja peljata – küll lugejaid leidub, pigem tekib neid veel juurde 😉
    Minul kutsub järjekordne “meister” esile kerge allergiapuhangu, aga see on minu personaalne puudjääk 😀 Elan üle 😉
    On tore, et inimesed teevad…ma jään meeleldi mittetegijate leeri esindama, sest eks keegi peab maailmas ka tasakaalu hoidma 😉

    Like

Soovin lisada:

