Merivälja nõiad ja rahulolematud ulmikud

Eile oli pikk koolipäev ja õhtuks olin ma nii vaimselt väsinud, et otsustasin terve õhtu netist eelmiste nädalate saateid järgi vaadata. Esimese osa Meriväljat vaatasin juba nädal tagasi ära, kaks osa ootasid.

“Merivälja” kirjutas Indrek Hargla ja ta suhtleb samuti ulmefännide seltskonnas nagu minagi. Kohe peale esimese osa eetriaega läks netis hulluks tuleandmiseks – fännid olid servani pettunud, et mihandune jama nüüd eetrisse lasti. Ma ei ole Rauli ja teistega üldse nõus. Mulle “Merivälja” meeldib. Kõikide nende kohtade pealt meeldib, kus neile ei meeldi.

Kõigepealt meeldivad mulle kõik selle loo tegelased. Indrek tunneb inimesi. Ma tean seda juba päriselust. Kunagi ta ütles mulle paari lausega, mida ta mu ilmest ja olekust välja loeb. See oli pisut teravam arvamus, kui ma ise enda kohta kõva häälega välja tahaks öelda, aga see kirjeldus oli värviline ja tõepärane. Täpselt sellised on ka tema Merivälja tüübid. Nii naised kui mehed on kõik omaette väljapaistvad fruktid, kel on päriselus eksisteerivate inimeste nägu. Kuid päriselus on inimesed pisut hallimad. Selleks, et ekraanilt oleks tegelasi huvitav vaadata, peavad nad paistma selgemad ja teravamad kui tavainimesed. Esindama mingisugust sotsiaalset gruppi, kellega me oleme päriselt kokku puutunud. Ma ei oska ühtegi tegelast spetsiaalselt välja tuua, kes mulle kõige rohkem meeldis, sest kõik on väga head. Võimalik, et see poisi poolhull ema ehmatas mind kõige rohkem, sest mul on viimasel ajal olnud kokkupuuteid inimestega, kes väidavad, et nende ema on skisofreenik.

Nagu tegelased, meeldib mulle ka Merivälja ulmeline külg. Enamus kõvahäälseid eesti ulmikuid armastavad teadusulmet mitte fantaasiakirjandust. Ma ei tea, kas nad lootsid, et Indrek kutsub ekraanile hulga igavaid teadlasi, kes hakkavad Merivälja objekti füüsikalisi ja kosmosega seonduvaid teadusfakte arutama või ei, aga siiani seda veel juhtunud ei ole ja mulle nii meeldib. Ma olen ülirahul, et peast kuiva füüsiku asemel on peategelane pigem Marilyn Kerro tüüpi modellivälimusega tütarlaps, kes lahendab isiklikke ja kriminaalse maiguga probleeme hoopis vere tilgutamise ja voodoo nuku abil. Usun, et müstikat tuleb veelgi ja ootan huviga.

Raulile ei meeldi seriaali aeglane käik ja visuaalne külg. Mina ei kuulu “Kiirete ja vihaste” auditooriumisse, mulle rahulik tempo sobib. Kuhu mul kiiret. Sedatüüpi pisut kriminaalset ja fantaasiasugemetega põnevust ei saagi ülihelikiirusel vahelduvate kaadrite ja tuldpurskavate sportautodega edasi anda. Vahepeal peab jääma aega valesti mõelda.

Visuaalne külg on eesti filmitegijate rahanappust arvestades täiesti priima. Tegevus toimub üheksakümnendatel ja suurem osa atribuutikast on õige: sisustus, riided, tehnika. Mu sõbranna elab Meriväljal ja mul on tunne, et ma peaks talle külla minema ja tegema ekskursiooni “Merivälja seriaali radadel.” Just seriaali, mitte tolle müstilise ufoaugu pärast. Kuid mitte ainult vidinad pole head. Näiteks stseen, kus mees tarbib e-d ja sõidab autoga, on minu ühekordse tarbimise kogemuse järgi päris autentne. Pilt muutus ekraanil suht-puht sarnaseks nagu ma mäletan.

matus

Ülevalolev foto on tehtud “Merivälja” filmimisel augustis 2016. Käisin seal ühes surnuaia massistseenis. Praegu see veel eetrisse pole jõudnud, kuid Tarvo Krall pidas sarnase kõne, nagu juba eetris oli. Keegi võib ju arvata, et äkki mulle meeldib see seriaal, kuna ma ise ka osalesin, aga ei ole nii. Mulle päriselt meeldisid kõik need kolm osa, mis siiani on eetris olnud ja ma ei usu, edasi halvemaks läheks. Tegevus toimub ja areneb erinevates liinides ja kõik need on põnevad. Soovitan vaadata küll. Võimalik, et “Kiired ja vihased” fännid on pettunud.

Tagged:

2 thoughts on “Merivälja nõiad ja rahulolematud ulmikud

  1. Helena 21. september 2017, 21:58 Reply

    Tegevus toimub ikka üheksakümnendatel 🙂

    Like

    • Manjana 21. september 2017, 22:32 Reply

      ajaa, ma ei tea, mida ma mõtesin. aitäh, parandan vea ära.

      Like

Soovin lisada:

