Vaatan tulevikku ja minevikku

Täna Facebooki sisenedes pakuti, et kas ma tahaksin oma suvepiltide kokkuvõtet teiste seinale läbustada. Jah, täpselt niisugustes sõnastuses see pakkumine just polnud, aga mu FB pole eesti keeles ka, seega ma võin tõlkida just täpselt nii, nagu ma tunnen. Ja ma tunnen, et samade piltide korduv postitamine on läbustamine. Kui mind kellegi minevik huvitab, siis ma lähen ja stalgin ta fotoalbumit.

Kui tihti Teie käite oma FB-sõprade fotoalbumeid stalkimas? Sama tihti, ma pakun, kui lähete sõbrale päriselt külla ja kohe, kui kingad jalast saab võetud, nõuate, et hakkame nüüd su vanasid fotosid vaatama. Ei ole ju midagi toredamat, kui vaadata pool tundi järjest kellegi valesti kadreeritud ja võõraid inimesi täis igavaid pilte, kaspole? Ma ei teagi, kuidas tänapäeval see külaliste piinamine käib, kui keegi enam paberfotosid ei tee? Näidatakse oma telefonist pilte, mille puhul on kohe aru saada, et rasvane näpp veetis enne nupule vajutamist aega objektiivil? Kui raske on telefoni objektiiv enne pildistamist üle pühkida?

Tegelikult ma ei tahtnud pesemata kätest kirjutada. Ma tahtsin teada, et miks inimesed neid minevikupilte FB-sse postitavad? Ma vaatasin oma suvise pildirea üle ja nentisin, et tore suvi oli, aga mis siis. Suvi lõppes alles eelmisel nädalal, mul ei teki nii ruttu isegi nostalgiat. Oli tore suvi jah. Võimalik, et isegi toredam kui eelmised suved. Kuid miks inimesed neid pilte teistele (ja endale) uuesti postitavad? Enda veenmiseks? Kordamine on tarkuse ema. Kas võiks arvata, et need pildid on tegelikult vaid ilus roosa pealispind ja tegelikult oli inimeste elu suhteliselt sant? Et nad vaatavad noid ilusaid kaadreid, mis kohutavatel aegadel sai üles võetud ja veenavad ennast, et tegelikult oli kõik hästi?

Mulle meeldib ka aegaajalt omi vanu pilte vaadata. Noh ikka mitu aastat vanu. See tuletab meelde kogu tolle meeleolu, mis siis valitses. Enamasti ma ikka natuke mäletan, mis enne ja pärast kaadrit toimus, milline ilm oli, kuidas ma end oma riietes ja seltskonnas tundsin. Noh umbes nagu hüpnoosi saates hüpnotisöör viib inimesed minevikku tagasi. Seda saab ise ka ilma võõra inimese abita teha. Fotode abil. Mitte küll beebiaegadesse, sest sinna, mida üldse ei mäleta, sinna ma tagasi minna ei oska. Kuid see suvi oli alles üleeile, ma mäletan täpselt kõike.

Ma vaatan vanu pilte nii realistlikena kui võimalik. Minu jaoks on huvitav ka negatiivne minevik. Eriti kui on möödunud piisavalt palju aega. vanade fotode realistlik (üksinda) vaatamine annab võimaluse eneseanalüüsiks. Ma ju tean kui ilus tark ja osav ma olen, aga mis mul viga on, vot see on raskem küsimus. Ei-ei, ma ei arva, et ma oleksin nartsissist, ma arvan teistest sama hästi. Ma olen optimist ja üritan elada nii, et ma end pidevalt mõnusalt tunneksin. Endast ja teistest halvasti mõtlemine rikub ju tuju. Seepärast ongi vaja enda halbu külgi teada, et neist lahti saada.

Kuid tegelikult huvitaksid mind minevikupiltidest rohkem tulevikupildid. Tulevikupiltides ma tahaksin küll näha, kuidas kõik on tore ja helge ja põnev ja roosamanna. Mõnikord ma panen endale kaarte ja kaardid näitavad, et mitte midagi ei juhtu. Või et juhtub mingi halb asi. Mul kulus ikka päris mitu aastat kuni ma lõpetasin halbade kaartide headeks tõlkimise. Või noh – mis on üldse hea või halb? Ma olen aja jooksul õppinud ära nii optimistliku eluviisi, et ma suudan suvalise juhtumi positiivseks mõelda. Et negatiivne on pigem see, kui üldse midagi ei juhtu.

liblikad

Täna on jälle üli-ilus helesinise pilvitu taeva päev ja ma ei tea, mida ma peaksin tegema, et seda ära kasutada. Kas ma peaksin istuma kodus ja nikerdama oma uut kodulehekülge või jalutama väljas? Mõlemad tegevused tunduvad nii pointless. Kuna ma midagi teha ei viitsi, siis ma orgunningi endale päeva, mida võiks halvaks nimetada.

Soovin lisada:

