Brändikott, mida järgi ei tee

Eveliis kirjutab aegajalt moebrändidest. No teda huvitab ja ta teab neid riietevärke. Ma tean temast tunduvalt vähem. Nii palju tean, mida Insta mulle näitab. Ma jälgin seal mõningaid tuntumaid firmasid, kes väga tüütuks pole muutunud. Tüütuks muutuvad need, kel on kuskil moedemm ja siis nad postitavad üle kümne pildi järjest. Siis lähen vaatan, kas nende lehe viimastel piltidel on mõni kott või ei. Kotti pole – adjöö! Ehk ma olen muutunud eriti innukaks kotihuviliseks. Ja kui Eveliis kirjutas brändikottidest, tuli mulle üks kott meelde: Chanel 2.55. 

Ok, tegemist on ürgvana disainiga aastast 1929, aga miks nad siis viitsisid korralikke kotte välja mõelda ja tänapäeval küsitakse sama raha paari kokkuõmmeldud nahatüki eest? Mulle meeldib kott paljude vahede ja taskutega. No vaadake seda kotti all esimesel fotol! Milline ilus vooder! Keegi ei viitsi sellist kotti järgi tegema hakata, sest järgi modelleerimine ja õmblemine ei ole lihtne. Ma juba enam-vähem tean, kuidas nahast kotte tehakse, aga no sellise Chaneli järeltegemine oleks piin ja lollus, sest pole lihtsalt võimalik.

255

Ja nüüd toome võrdluseks õlakoti Hermeselt, millist firmat Eveliis mainis. Ilmselgelt on tegemist väga moodsa kotiga, sest see on nii lihtne, et isegi mina võin teile joonistada ja anda selle koti lõike. Kuna ma olen masinaga nahka õmmelnud umbes 20 minutit, siis ma ise õmblema ei hakkaks. Seda kullaga kaetud jubinat ma veel ei tea, kust saaks, aga ma võin pakkuda lahendusena perforeerida esiküljele suur H, mida Hermes ka kasutab. Aukude peksmisega saan ise hakkama. Võimalik, et õmblemisega ka, kui moodsama masina saaks kui meil nahaklassis.

roulis-23-bag-medium-model--068707CC89-front-1-300-0-579-579

See Hermese kott maksab nende lehel 7900 dollarit. Valisin koti selle järgi, et ta oleks ka väiksemat tüüpi kott nagu too Chaneli oma ja et sisu oleks pildil näha, aga ma alles hiljem avastasin, et enamuse hinnast vist moodustab see kullatud kaunistus. Mõlemad kotid on tehtud vasikanahast, mis omakorda näitab, kuivõrd erinevaid kotte saab sama looma kroomnahast teha.

Palju praegu see Chanel 2.55 maksab, seda ma ei tea, sest ma ei leidnud netist. Nende lehel hindasid pole. Võimalik, et tegemist on mingi kummalise müügistrateegiaga, mina neid peente firmade asju ei tea. Või neid enam ei müüda? Wiki väidab, et 2016. aastal maksis viis tuhat dollarit. Kasutatud kotte leidsin ma netist küll umbes 2500 euroga.

Kui nüüd hakata kokku võtma, et millist kotti ma ise tahaksin, siis mulle meeldiks see Chaneli sisu, aga see väline vatiteki muster on ikka liiga retro. Selle asemele võiks teha küll täiesti tavalise nahapinna, mida kaunistab ainult teping servades. Noh nii nagu Hermesel. Ja õlakott ehk crossbody. Kett koos rihmaga on praegu väga inn, kuigi siis peaks veel neete ka kaunistuseks lisama. Kroomnahast, et uut iseloomu ei omandaks. Ei pea vasikas olema, võib suur lehm ka olla. No ei müü keegi sellist!

PS! Ma alles praegu mõtlesin, et äkki see oli Eveliisil hoopis reklaampostitus. Mul küll ei ole, aga kui keegi tahaks mulle Hermese õlakotti kinkida, ega ma vastu pole. Ainult mitte krokodillinahast, mulle krokodillid meeldivad ja looma ei tohi ainult naha eesmärgil tappa. Aga firmakott oleks seepärast hea, et siis nood, kes armastavad firmakotte, oleks mu peale kadedad. Ma arvan, et see on vahva, kui keegi on kade. Pealegi tagavad sellised firmad kvaliteetse kauba, mis püsib samahea pikemat aega.

Advertisements

Tagged:

4 thoughts on “Brändikott, mida järgi ei tee

  1. Riina 28. detsember 2017, 16:11

    Ma lugesin nii pealkirjast kui ka esimesest lausest välja, et juttu tuleb brändi jaoks mõeldud kottidest. Ehk siis kotist, kuhu saab hästi brändipudeli paigutada 🙂 Lootsin just leida brändisõbrale sobiva kingiidee, aga kahjuks ei õnnestunudki…

    Meeldib

    • Manjana 28. detsember 2017, 16:23

      Mu kokkupuude brändi kui joogiga on kõvasti väiksem kui firmaasjadega.
      Ma unustasin oma kotikirjelduse juurde lisada, et mu lemmikotti võiks ikka paar purki õlut ka ära mahtuda 😀
      Ma kohendan seda esimest lauset, et brändisõbrad pahased poleks.

      Meeldib

  2. Eveliis 28. detsember 2017, 18:13

    Hahh! oleks vaid, et sellisel kombel reklaam(postitus) toimiks ja mulle potsataks lähiajal postkasti Hermes või Gucci käekott. Siis ma võiks reklaamposte vorpida küll:)

    Meeldib

  3. epp 29. detsember 2017, 02:11

    Tunnen survet kommenteerida, naha-inimesena =) Aga pole nagu midagi tarka öelda. Ok, püüan… See Chanel on muidugi tõeline kalliskivi, kuid nagu sinagi, stiililt eelistaksin iga kell Hermest.

    Ahjaa, üks asisem märkus siiski – pealtnäha vähenõudliku disaini ja väljapeetud viimistlusega toodet ei ole alati sugugi nii lihtne järele teha, ehk siis nn. branditoodet kopeerida. Luksus (loe: töömaht) väljendub tihtipeale nimelt välises lihtsuses. Puhas, ületöötlusest vaba ese on sageli tehniliselt raskemini teostatav kui nn. nikerdatud, paljude detailidega toode.

    Ai vai, nahaklassis vana õmblusmasin? Koonrid!

    Meeldib

Kommenteerimine on suletud.

%d bloggers like this: