Kuidas ratsa rikkaks saada

Hoiatus! Kui sa usud, et kõik, mis pole silmale nähtav, ei eksisteeri, ära edasi loe!

Eelmises postituses kirjutasin kuidas ma sel nädalal aktiivselt Feng shuiga tegelema hakkasin. Esmaspäevases Naabriplika seebis (mul telekas lihtsalt mängis, ma ei ole seda seepi jälginud) mingi naine läks oma eksile külla ja kukkus fengshuitama ja ma tahtsin ka. Feng shui oli iidsel ajal hiina filosoofia, aga lääne inimene on seda endale sobivaks kujundanud ja praktilisi huvisid teenima pannud. Ka normaalne põhjamaa inimene mõtleb ikka kõigepealt kuidas rikkaks saada, mitte kahtlastele mõõtmatutele väärtustele, mida naiivitarid jäävadki püüdma. Enamus neti feng shui lehekülgi õpetab kuidas Feng shuid rahateenimise raske vankri ette rakendada. Kuigi enamuse oma elust olen ma hariduse ja armastuse tagaajamisele kulutanud, on elu mind õpetanud, et raha kokkuajamine on palju kergem tegevus ja nii proovisingi kõigepealt rahameelitamise trikke. Ja need töötasid. Kohe. Järgmisel päeval. Ausõna!

Mida ma tegin? Lugesin seda eestikeelset lehte ja täpselt nii tegingi nagu seal kirjas. Õnneks olid mul kõik vajaminevad vidinad olemas. Kui seista välisuksel ja vaadata oma korterit (need kellel on maja, neile ma küll ei viitsi rikkakssaamist õpetama hakata), siis kõige tagumine vasakpoolne nurk on rikkuse kohalemeelitamise nurk. Mul asub see köögis aknalaual. Mul oli seal enne ilus suur aaloe, kuid aaloe pole rahalill. Rahalillel on ümmarguse kujuga lehed. Kuna mul on kõik aknalaulad lilli täis, siis kasvas mul magamistoas ka tüüpiline rahalill – eestikeelse nimega Ahvileivapuu. Tuntakse kahte tüüpilist rahalille: Crassula Ovata (ahvileivapuu, portulak-turdleht) ja Pachira Aquatica (õnnekastan, metsik kakaopuu). Mõlemat kutsutakse inglise keeles ka rahapuudeks, kuigi teisel on täiesti piklikud lehed, ma ei tea mis seal raha peaks meenutama. Talvetüdruk õpetas, et keera mündid punasesse paberisse ja pane lillepoti alla. Ma ei viitsinud rohkem midagi jamada – otsisin oma mündikogust välja erinevate riikide kehtivaid ja kasutuselt kadunud münte, keerasin need punasesse paberisse ja panin ahvileivapuu poti alla. Tehtud!

Veel oli köögi aknalauale vaja draakonit. Draakoniga on mul ka hästi. Draakon elas elutoa raamaturiiulis. Kunagi lapsele ostsime – nii nummi loomake! Viisin draakoni lillepottide juurde (kuna alpikannil on ka väga ümmargused lehed, viisin selle ka kööki). Laps järgmine päev küsis, et miks draakon sinna lendas. Ma enam ei mäleta, kas ma rääkisin talle midagi või mitte, sest mu teismeline peab mind selle feng shui pärast napakaks.

Minu sinine draakon. Teoreetiliselt peaks roheline olema, aga mul rohelist ei olnud.
Minu sinine draakon. Teoreetiliselt peaks roheline olema, aga mul rohelist ei olnud. Ma terve oma rahanurga pilti ei pane, aga see on väga nummi. Hoopis kaunim kui vanasti too aaloe üksinda.

Kui inimesel pole üldse mingit usku mütoloogiasse, siis on tema jaoks ju täiesti ükstaspuha, millisel aknalaual on milline lill ja kas draakon on elutoas või köögis. Täiesti süütu tegevus on paigutada lilli ja loomi vastavalt mingile mütoloogiale. Minu lilleliigutamine ei muutnud mind halvemaks inimeseks ja kui keegi ratsionalist midagi arvab, siis usub ju hoopis tema, et mütoloogilised asjad muudavad inimesi rumalamaks või targemaks.

Kuid ega raha ikka lihtsalt aknast sisse ka ei lenda. Ma olen alati pidanud natuke tööd ka tegema. Peamiselt teenin ma raha raamatupidamisega, aga kuna loomingulist raamatupidamist ei vaadata alati hea pilguga, tegelen oma õrnema külje arendamise eesmärgil vanade fotode restaureerimisega. Mul on kodulehekülg ka ja aegajalt inimesed kirjutavad ja helistavad, et fotosid tuua. Kuid kuna ma muud reklaami pole teinud, siis neid soovijad eriti palju pole. Sel aastal pole ühtegi olnud ja tavaliselt ongi umbes üks soovija paari kuu peale.

Oma rahameelitamise nurga sain ma valmis esmaspäeva õhtul ja teisipäeva lõuna ajaks olin ma saanud ühe telefonikõne kliendilt, kes tahtis pilte restaureerida (tänaseks mul pildid juba valmis ka) ja ühe e-maili teiselt potentsiaalselt vana foto kliendilt, kellega kohtun esmaspäeval. Muidugi võib see kokkusattumus olla, aga miks ma ei või maagiasse uskuda? Eriti kui maagia on positiivne. Positiivsetesse asjadesse uskumine ei tee kellelegi kahju. Teiste inimeste rumalateks pidamine vihjab uskuja kehvale iseloomule ja alaväärsuskompleksidele.

Mul on üks kummaline lugu veel, kuidas feng shui on mu elu mõjutanud. See juhtus mu ühes eelmises üürikas, kus ma seina ära värvisin ja feng shuist midagi ei teadnud. Kuid mis selle tulemusena juhtus, kirjutan juba mingi teine kord.

2 comments

  1. Aitäh, väga põnev, ootan järge! (mida paganat üks seinavärvimine küll teha võis..?)

    Meeldib

  2. […] Eelmisel nädalal lubasin, et kirjutan kunagi jutu, mis juhtus ühes minu eelmises üürikas, kui ma seina ära värvisin. Alustuseks pean jälle ütlema, et kuna maagia on silmale nähtamatu, ei oska ma täpselt kinnitada, et just seinavärv mängis kogu loos peaosa. Võimalik, et kõik on vaid tühipaljas kokkusattumus ja mina üritan siin hiirest elevanti organiseerida. Kuid lugege ja otsustage ise. […]

    Meeldib

Kommenteerimine on suletud.