Naised ei puuksuta ega kaka

Mulle meeldib Youtubest vaadata Mallu ja Kristina juhitud kanalit Salajutud. Erinevad põhjused. Esiteks on see varem järgiproovitud idee, mis töötab: inimesed saadavad neile oma salajutte, nemad loevad ette ja kommenteerivad. Selleks, et jutud eriti mahlakad oleksid, tehakse kirjutajatele lahke käega kingitusi. Ausalt, Mallu pole mulle midagi maksnud, et ma nende kanalit reklaamiks 😀

Ma olen kõik osad kenasti ära vaadanud ja mulle meeldib, et nad on väga efektiivsed ja uusi osasid tuleb päris tihti. Nad on kaamera ees mõnusalt vabad ja nende dialoog töötab. Aga ma vaatan neid söömise kõrvale. Mulle meeldib nii lõunat süüa, et ma istun arvuti ees ja vaatan söömise taustaks videot. Ma tean, et ma pole ainus, kellele nii süüa meeldib. Tiktok söömise taustaks ei sobi, sest liiga lühikesed videod. Kuid Salajuttudel on jälle teine probleem, miks ma olen pidanud oma fantaasiat taltsutama – neile saadetakse pidevalt igasuguseid kakajutte, mis esiteks pole hea söögi kõrvale ja teiseks – ma ei saa üldse aru Mallu ja Kristina reaktsioonidest. Ma varem juba ei saanud aru, miks räägitakse meestele/poistele seda, et ärge uskuge, et naised ei puuksuta ega tee number kahte. Nüüd aga Mallut ja Kristinat kuulates, olen korduvalt näinud, et nemad ongi nood naised, kes üritavad meestele/poistele jätta muljet, et naised on umbes ja läbi tilgub vaid natuke pissit.

Ma keeldun tunnistamast, et ma olen imelik, kui ei tunne piinlikkust, et olen naine ja iga päev käin regulaarselt kakal. Muarust oleks suur probleem, kui ma seda ei teeks, sest siis ma ju oleks haige naine. Sama on puuksutamisega. Mind on kasvatatud nii, et seltskonnas puuksutamine ei ole viisakas. Kuid kahekesi tuttava inimesega ma küll ei viitsi nii väiksest asjast probleemi tekitada. Üldjuhul ma olen viisakas ja teatan ette, mis mul on plaanis. Mõnikord käitun natuke lapsikumalt ja puuksutan ära ja pärast naeran, et näe kui toreda jamaga ma nüüd hakkama sain. Mallu ja Kristiina seda lauset lugedes ilmselt juba surid piinlikkusest. Muide – kui puuks vastikult haiseb, siis sa oled valesti toitunud. Üldjuhul haiseb kõige halvemini nende inimeste kaka ja puuks, kes liigselt alkoholi tarbivad. Kui toituda tasakaalustatult ja pidada piiri loomsete valkudega, on puuks suht lõhnatu. Vanasti öeldi, et salapeer läheb haisema ja mida kõvem pauk, seda väiksem hais. Ha-ha-haa!

Ma kunagi lugesin, et kui mees ja naine hakkavad käima, siis tõeline usalduslik suhe on neil sellest hetkest, kui nad julgevad teineteise juuresolekul puuksutada. Kas ma olen pervar, kui mul saabub see usalduslik suhte hetk väga kiiresti? Võimalik. Muide – arstid räägivad, et iga inimene peab päevas mitu korda peeretama, sest see näitab, et seedimine on korras.

Ma postituse algusesse linkisin selle salajuttude osa, mis mind kirjutama ajas. Selles osas oli Mallult piinlik jutt, kuidas ta kakas pesukorvi. Ja kõik ainult sellepärast, et ta elab kinnisideega, et mehed ei tohi teada saada, et naised kakavad. Nimelt oli tal korteris remondimees ja WC-l ei olnud ust. Ja Mallu tahtis kakale, aga ta ei saanud kakale minna, sest ta ei suutnud remondimehele öelda, et kuule, mees, mul on vaja vetsu kakale minna, äkki sa lähed ja ootad kuskil mujal niikaua kuni õhk puhas. Selle asemel tegi ta midagi väga kummalist, mida ma siin ümber kirjutama ei hakka, aga ma panen pildi, mille AI mulle joonistas:

Muarust on Mallu alati väga siiras olnud ja kõik, kes ta blogi loevad, teavad temast rohkem, kui nad oma sõpradest pruugivad teada, aga kuidas siis nüüd selline kummaline häbelikkus? PS! Ma ei loe tasulisi blogisid. Miks peaks, maailm on tasuta meelelahutust täis.

Ja kui juba nooremate naiste kritiseerimiseks läks, siis ma ei saa aru inimestest, kes avalikult räägivad, et nad teadlikult valetavad. Sa põed, kui pead tunnistama, et käid kakal, aga sa üldse ei põe, kui räägid, et valetasid kellelegi meelega. Ma võtsin mitu aastat tagasi endalt lubaduse, et valetan nii vähe kui vähegi võimalik. Alati võib ju ka valetamise asemel vait olla. Kristina rääkis selles osas kuidas ta süüdimatult valetab. Ma eeldan, et need inimesed, kes rahumeeles valetavad, nad valetavad ka mulle ja sellepärast ei tasu nende jutte uskuda. Nad ei ole usaldusväärsed. Ei ole nii, et inimene ühele inimesele valetab ja teisele mitte. Ei. Kui inimene on valetaja, siis ta on valetaja ja teda ei saa usaldada. See ei tähenda, et temaga ei tohiks suhelda. Ikka võib.

Muide, mul juhtus aasta tagasi selline juhtum, et mul oli tuttav, kes tahtis, et ma valetaks tema mehele, et ta oli mul külas, kuigi ta hoopis käis armukese juures. Ma vastasin, et mulle ei meeldi valetada ja ma ei valeta. Selle peale ta ütles, et siis ta minuga enam ei suhtle. No kui ei suhtle siis ei suhtle. Tegelikult oleksin ju mina võinud mitte suhelda inimesega, kes kõikidele oma tuttavatele valetab, aga mind see väga ei häirinud. Teda aga häiris, et mina ei valeta. Kõige tipuks postitas ta kohe pärast meie vestlust FB-sse sellise meemi, kus ta kohta öeldi, et ta on väga aus inimene ja peaks valetajatest eemale hoidma. Ma olin sügavalt üllatunud, et kuidas nii saama. Aga saama. Elu on põnev!

7 comments

  1. Läksin kohe ja vaatasin naatuke. Ei, liiga õudne. Labane ja nõme. Ma olen paar korda enne ka proovinud neid vaadata, aga ei ole minu formaat. Anu Saagimi “Hea tüdruk” oli vähe parem, temas on siiski mingit stiili ja väljapeetust, mida siin küll ei leia. Mitte, et ma mingit kõrgetasemelist meelelahutust taga ajaks, aga ei, jään oma krimisarjade juurde.

    Meeldib

    • Ma olen Saagimi kõiki videosid ka vaadanud, mulle meeldivad, kuigi mul on anuga väga vähe sarnast. Muarust on tema ja nende vahe see, mis tuleneb vanusest, elustiil on suht sama. Ma olin väga üllatunud, kui Anu tunnistas, et ta oli nooruses see naine, keda sõbralt sõbrale üle anti. Ma olin väga imestunud, et ta seda tunnistas, sest ma mäletan, kuidas sellistest naistest 90ndatel räägiti.

      Liked by 1 person

      • Oo, seda ma polegi Anust kuulnud, vaata aga. Aga ta on vinge, et tunnistab. Ma tean sedasama Kätlin Marani/Sõõrumaa/you name it kohta ja olen korra isegi näinud – ei olnud tore. Võib muidugi olla, et ma olen lihtsalt vana, Anust küll tsipa noorem, aga pigem tema põlvkond, kui Mallu ja Kristina. Ja ma ei tea, endameelest nagu eriline pirtspekk ei ole, aga kogu see jutt ja keelkasutus ja kõik on nii labane kuidagi. Peaks veel katsetama :-), äkki harjub. Parem oleks ikka harjuda, mitte omaette pirtsutada.

        Meeldib

        • Anu oma Heas Tüdruku osades on oma elu suht pulkadeks lahti rääkinud. Seal on palju üllatavat mu jaoks. Vanasti olid suurema vanusevahega inimesed sama põlvkond, kuna maailm ei muutunud nii kiiresti kui nüüd.
          Ma ei arva, et kui midagi tundub labane, siis peaks end sellega harjutama. See oleks ju samm tagasi. Enesearengu mõttes oleks loogiline, et kui keegi räägib liiga tarka/keerulist/arusaamatut juttu, siis õpid nii palju, et saad kõigest aru.

          Meeldib

  2. Tegelt jah, labasusega pole vaja harjuda. Mu lapsed on nendest natuke nooremad ja nad ei räägi nii, õnneks. Isegi mitte tütar, kes peale vaadates on täievereline tibi, aga viisaka käitumise ja kõnepruugi on kodust kaasa saanud. Üks sõbranna oli küll suvel siuke, et ma vanamoorina istusin nurgas ja pööritasin silmi. Teised sõbrannad olla pärast küsinud “mis su ema M-ist arvas”? Ehk olen omandanud noorukite hulgas karmi arvamusliidri rolli. Aga nad kõik tahavad ikka meil käia.

    Liked by 1 person

    • …Muide – arstid räägivad, et iga inimene peab päevas mitu korda peeretama, sest see näitab, et seedimine on korras…
      Jama. Tegelikult sõltub see toitumisharjumustest. Kui sööd lihatoite, siis püsib toit sul sees 2-4 päeva, mille jooksul see muidugi jõuab roiskuda, koos sellest tulenevate tagajärgedega ja gaasidega.
      Kui süüa toor- ja taimetoitu, siis käib kõht suht kiiresti läbi, ühe päevaga. Ja gaase ei teki. Isiklikult järgi proovitud. Proovige, kui ei usu.

      Meeldib

      • Ma pole arst, seepärast küsisin mida AI arvab.

        **Taimetoidu seedimise ja väljutamise aeg** varieerub sõltuvalt konkreetsest toidust, seedesüsteemi individuaalsetest omadustest ja muudest teguritest. Siin on üldine ülevaade:

        1. **Seedimine**:
        – **Taimetoidu seedimine** algab suus, kus süljes olevad ensüümid hakkavad tööd tegema.
        – **Mao seedimine** võib võtta umbes **2–4 tundi**. Taimetoidu puhul võib see olla kiirem, kuna taimed sisaldavad vähem keerulisi valke ja rasvu.
        – **Peensoole seedimine** võib võtta umbes **4–6 tundi**. Siin imenduvad toitained vereringesse.
        – **Jääkainete liikumine jämesoolde** võib võtta veel **12–48 tundi**.

        2. **Väljutamine**:
        – **Taimetoidu väljutamine** sõltub seedetrakti kiirusest ja individuaalsetest eripäradest.
        – **Kogu seedimisprotsess** võib kesta kokku **umbes 24–72 tundi**.
        – **Väljaheite liikumine jämesoolest** võib võtta umbes **12–48 tundi**.
        – **Väljaheite läbimine käärsoolest pärasoolde ja lõpuks väljutamine** võib võtta veel **6–48 tundi**.

        Kokkuvõttes võib taimetoidu seedimine ja väljutamine võtta **umbes 1–3 päeva**. Muidugi võib see individuaalselt varieeruda. 🌱🚽
        **Toore taimetoidu** ja **töödeldud taimetoidu** seedimisel on mõningad erinevused. Vaatame lähemalt:

        1. **Toore taimetoidu seedimine**:
        – **Toortoidu** hulka kuuluvad värsked puu- ja köögiviljad, seemned ning pähklid. Need toidud ei ole kuumtöödeldud, säilitades seeläbi oma loomuliku toiteväärtuse.
        – **Seedimine võib olla aeglasem**, kuna toortoidu seedimiseks on vaja rohkem energiat.
        – **Gaasid võivad esineda**. Toortoiduga kaasnevad mõnikord tugevad kõhugaasid, eriti kui seda tarbitakse suurtes kogustes.
        – **Soovitus**: Kui seedehäireid ja kõhugaase on palju, võiks toortoidu hulka vähendada. Näiteks võiks pool köögiviljadest olla töödeldud (keedetud, hautatud või aurutatud) ¹.

        2. **Töödeldud taimetoidu seedimine**:
        – **Kuumtöödeldud taimetoidu** hulka kuuluvad näiteks keedetud köögiviljad, aurutatud teraviljad ja muud töödeldud toidud.
        – **Seedimine võib olla kiirem**, kuna kuumtöödeldud toit on juba osaliselt eelnevalt lagundatud.
        – **Gaasid ei pruugi olla nii tugevalt esindatud** kui toortoidu puhul.
        – **Soovitus**: Töödeldud taimetoidu hulka võiks kuuluda ka osaliselt töödeldud köögiviljad ja teraviljad ¹.

        Kas inimene, kes sööb toortaimetoitu, ei peereta üldse? **Mitte tingimata**. Peeremine on normaalne füsioloogiline protsess, mis tuleneb soolestikus toimuvast gaaside moodustumisest. Toortoidu söömisel võib esineda gaase, kuid see ei tähenda, et inimene ei peereta üldse. Iga inimese seedesüsteem on individuaalne, ja gaaside teke sõltub mitmest tegurist, sealhulgas toidu koostisest, seedimisprotsessist ja soolestiku mikrofloorast ¹.

        Kokkuvõttes: **mõõdukus ja tasakaal** on olulised nii toore kui ka töödeldud taimetoidu tarbimisel. Seedimise heaoluks on soovitatav jälgida, millist taimetoitu süüakse ja kuidas seda valmistatakse. Gaaside vältimiseks võib olla mõistlik osa köögiviljadest töödelda ¹.

        Source: Conversation with Bing

        Liked by 1 person

Kommenteerimine on suletud.