Lihtsad kõrvitsatoidud

Sain sel sügisel sugulase käest kõrvitsa. Suure, üle ei kaalunud. Suure. Pool tegin kohe ära oma lemmiksalatiks. Kõrvitsasalatiks, mis käib purki. Panin pildi instasse ka ja hašštag viis mind uute retseptideni. Hea mõte. Ülejäänud pool tuleks ju ka ära teha. Kuigi ma võin lemmiksalatit lõpmatuseni süüa, siis mitmekesisus ei tee kunagi halba. Panen siia mõned kõrvitsatoidu retseptid kirja, et kõigil oleks hea võtta. Kõik erinevates retseptides mainitud maitseained sobivad erinevate kõrvitsatoitude maitsestamiseks kasutada. Koguseid ma ei kirjuta, tehke kuidas endale parim tundub ja kui ennast ei usalda, ärge tehke. Kuna ma pole toidublogija, ei pea end mõõtmisega vaevama. Ma ise kasutan retseptis näidatud koguseid samuti harva.

Võimalik, et keegi ei tea, kuidas tavalist kodumaist kõrvitsasalatit ehk marineeritud kõrvitsat teha, siis kirjutan selle juhatuse ka siia. Ma koguseid ei pane, sest ma kogu aeg maitsen ja selle järgi teengi. Mulle meeldib, kui on hästi magus, aga hapu peab tunda olema.

Kõrvitsasalati ained:
Kaneelikoor. Paned riidetüki sisse ja peksad haamriga tükkideks
Nelk.
Söögiäädikas. See vana hea eesti oma, mis haiseb nagu põrguline, aga on päris odav. Maitse proovimist võib alustada näiteks veele poole supilusikatäie lisamisega
Suhkur
Valmistamine
Paned pool potti vett, kaneelikoore tükid, pilgu järgi nelki, no 10 tk võiks näiteks olla. Lisad alustuseks 1 spl äädikat.
Siis hakkad kõrvitsat tükeldama. Kõigepealt poolitad kõrvitsa, siis teed pooliku veerandiks ja lõikad sealt umbes sentimeeri-paksused viilud. Siis lõikad noaga ära keskmise pehme osa ja koore. Seejärel tükeldad. Ilus, kui tükid on ühesuurused, aga võib ka täiesti erineva suurusega tükid teha, ei juhtu midagi halba. Paned kõik potti, kuni pott saab peaaegu täis. Keerad potile kuuma alla. Lisad suhkrut. Näiteks pool klaasi. Kui vesi kuumeneb, hakkad vaikselt maitsma, kas vedelik on õigelt magushapu. Lisad kumba vaja: äädikat või suhkrut või mõlemat. Kuumenemise käigus läheb maitse kõrvitsa sisse ja õige maitse saab teada keetmise lõpus. Kõrvits on valmis enne seda, kui ta purunema hakkab, enne seda muutub ta välimus umbes nagu läbipaistvamaks. Kuuma salati tõstad puhastesse klaaspurkidesse ja sulged purgid kaantega. Ma keedan veekeedukannus kaaned üle, et neile kahtlaseid hallitusbaktereid ei jääks. Valmis!

Kõrvitsasalat

Praetud kõrvits
Kuumuta oliivõli pannil, lisa tükeldatud sibul ja kuumuta 5 minutit.
Lisa kõrvits, kata pann kaanega ja küpseta 10 minutit, aeg-ajalt segades.
Lisa sidrunimahla, pruuni suhkrut, tüümiani, soola ja pipart.
Kata kaanega ja kuumuta 5 minutit, siis võta kaas ära ja kuumuta aeg-ajalt segades veel 5 minutit. Serveeri kohe.

Praetud kõrvits
Kõrvitsa praadimine on umbes samasugune tegevus nagu kartulite praadimine, aga kiiremini saab valmis ja maitseb teistmoodi. Mulle maitses. Tagaplaanil on kõrvitsaseemned, millega ma alles pean plaane

Ahjukõrvits
Kuumuta ahi kuni 210° C. Kata ahjuplaat küpsetuspaberiga.
Valmista kõrvitsaviilud ja pane need suurde kaussi. Lisa õli, rosmariini, soola ja pipart. Sega tükke kausis, et kõik oled ühtlaselt maitsestatud. Pane nad ühekordse kihina küpsetuspaberile. Küpseta 15 minutit. Keera kõrvitsatükid ümber ja küpseta veel 5-10 minutit kuni kõrvits on pruunistatud ja pehme.

Ahjukõrvits
Kuna ma unustasin need tsut liiga kauaks ahju, siis läksid servad liiga tumedaks. 20-25 minutit kokku peaks norm aeg olema. Hapukoor ja ketšup kastmeks.

Panneeritud kõrvits
Tükelda kõrvits ja pane tükid kaussi. Lisa soola ja pipart, sega. Lisa nisujahu ja sega jälle, et kõik tükid oleks ühtlaselt jahused. Pane tükid eelkuumendatud õli või võiga pannile ja prae mõlemalt poolt, kuni nad on pehmed ja mõnusad.

Panneeritud kõrvits
Ohh, need olid eriti head! Lisasin tüümiani ka.

Nagu te aru saate, on mu viimased päevad kõrvitsaga möllates möödunud. Homme on plaanis teha üks ameerika kõrvitsapirukas, mille retsepti ma googeldades Mari-Liisi blogist leidsin. Kõrvitsapüree tegin juba valmis, millal pirukani jõuan, täpselt ei tea. Kusjuures see püree tuli ka mõnusa maitsega.

Kõrvitsapüree piruka jaoks
Paned potti natukese soolaga vee sisse keema kõrvitsatükid. Kui kõrvits pehme, kallad vee ära ja lisad riivitud muskaatpähkli, riivitud ingveri ja kaneeli. Kuna kõrvits on pehme tegelane, piisab püreestamiseks kahvlist, ma tarvitasin saumikserit.

Kõrvitsapüree

Selline kõrvitsajutt kaunisse nädalavahetusesse. Tundub, et olen kokkamissoonele sattunud.

2 comments

  1. Kingiti paar purki õunamahlaga marineeritud kõrvitsat. Maitses pisut hapum kui äädikaga variant. Lisaks nelgile tundus asjasse segatud olevat kaneel ja muskaatpähkel.

    Meeldib

    • Minu maitse järgi kõrvitsasalat on väga palju magusam, kui ma mujal olen saanud, Eriti need, mida poes müüakse, seal on, minu maitse järgi, suhkrut liiga vähe, kaugelt liiga vähe. Meie perekonna asi ilmselt. Ehk kui sa ütled hapum, siis minu salatis on hästi tugevalt tunda mõlemat nii äädikat kui suhkrut. Ma arvan, et ma õunamahlaga ei saavutaks seda tulemust, mida ma ootan, kuna see hapu ja magus on palju nõrgemad kui äädikas ja kuhjaga suhkrut.

      Meeldib

Kommenteerimine on suletud.