Ilusa blogija keskeakriis

Üks osa blogijaid (Mallukas – liiga kuulus, seega kole ja palju teisi väiksemaid) arutavad perekoolis püstitatud teemal millised blogijad on ilusad ja millised mitte ja kas kas ilusaid tohivad valida ainult modellivälimusega käod või võivad nõiavälimusega pereemad ka. Pisut vanemad ja tõsisemad blogijad arutavad teemal, et mis loom on keskiga ja millise riistaga seda sööma peaks: notsuRitsik ja Indigoaalane. Feispuuki rahvas arutleb Kenderi eriti jõhkra jutu pärast sõnavabadusest ja lapspornost (alaealistel palun mitte lugeda). Mina üritan kõiki teemasid jõukohaselt jälgida ja mõista.

Tegelt olen ma pisut kurb, et mina ei sattunud ei koledaks ega ilusaks blogijaks, sest kirjutan perekooli jaoks liigpikke ja titevabasid jutte, ma ei ole loetav. Samas tore ka, sest ma ei viitsiks oma blogikommides hullunud fännikarjaga maadelda, nagu tuntud blogijad peavad. Keskeast rääkimine on veel keerulisem, sest minu keskiga väljendub väga tüüpiliselt – ma üritan seda hoolega eitada. Mulle väga sobib juba viimased paar aastat kõige tihedamini pakutud vanus 32 ja elukutseks kunstnik. Selline ma oma keskeakriisis enda jaoks olengi.

Mis Kenderi juttu puutub, siis mina seda lõpuni lugeda ei suutnud. Mul on liiga hea kujutlusvõime. Ma tahaks näha, kes ütleb, et selles jutus on midagi seksuaalselt erutavat. Nii saab väita ainult täiesti eluvõõras inimene, kes arvab, et pedofiilid ongi täielikud värdjad, mitte tavalised inimesed. Jah, selline jutt võib vabalt avaldatud olla, sest seal räägitakse kui mõtetud on inimesed, kes sõltuvad seksist.

Aga samas arvan ma, et see prantsuse ajaleht ei oleks pidanud neid pilte avaldama, et see ajaleht oli sama loll kui too tüüp, kes piltide peale püssi võttis ja inimesi laskma hakkas. Mõnitamine ei ole sõnavabadus. Ei olnud juba siis kui taani padukristlik ajaleht mõni aeg moslemitest mõnitavaid pilte ilmutas. Maailm on vahepeal lihtsalt veelgi konservatiivsemaks muutunud ja näeb samu asju teistmoodi.

Ei ole olemas lollimat lauset, kui see, kus räägitakse, et noorena vasakpoolne olla on normaalne, aga vanem inimene ja vasakpoolne olla rumal. Kui inimene vanemaks saades ka aru ei saa, et materiaalne maailm ei paku sulle kunagi täielikku rahuldust ja raha järgi jooksmine on rumalus, siis mul on temast kahju. Ainult rumal inimene arvab, et ebavõrdsus teeb kõrgemal pulgal sitsijad õnnelikuks. Vaid skisofreenik tahab võimu üle laipade. Ja vanemaks saades peaks inimene seda juba taipama. Keskeakriisi edukas läbimine peaks õpetama maailma avarama ja sõbralikuma pilguga vaatama. Keskeakriisile allajääja jahib värsket liha, kortsuvaba nägu ja rahalaevu.

 

7 comments

  1. Kogu see nihilistide kamp murrab suure hurraaga avatud uksest sisse tbh, ma ise avaldasin eelmisel (v oli see üleeelmisel, ei mäleta) aastal Värskes Rõhus novelli, mis sisaldab muuhulgas stseeni alaealise ärakasutamisest. Midagi ei juhtunud, raha maksti ja kiita sain. 😀

    Meeldib

    • Tbh on päris paljud inimesed alalealiste ärakasutamisest kirjutanud, sh juba ammu-ammu Nabokov ja nii edasi, kõigega muidugi kursis ei ole. See, mis aga Kender tegi, on uus tase – tund aega lugemist ja kogu aeg, kui tundub, et enam hullemaks minna ei saa, läheb ikka. Selleni väga paljud ei küündi ning valukohale osutamiseks sobis tekst väga hästi.

      Meeldib

  2. Kahe käega poolt peaaegu igale lausele, mis siin postituses kirjas on (väike erand ehk Kenderi lugu). Eriti hästi on välja toodud see, et mõnitamine ei ole tõepoolest mitte mingil kujul sõnavabadus. Oluline on seegi, et tavaline kristlane ei saa mitte kunagi aru saamagi kui pühad on Muhammad ja Allah islamiusulistele. Kristlaste jaoks ei ole ilmselt ükski olend ega asi nii püha. Ja seetõttu näitab selline mõnitamine muuhulgas ka teadmiste ülimat piiratust (või siis on need mõnitamised tehtud teadlikult viha üleskütmiseks).

    Meeldib

    • Mina olen tavaline kristlane ja saan väga hästi aru, et Allah on islamiusulistele püha. Sama arvas ka Toivo Tänavsuu viimases Eesti Ekspressis, seega on meid vähemalt kaks.
      Jumal on kristlaste jaoks ka püha, aga kristlus ei luba usu nimel tappa (ristisõdades oli vist pigem poliitiline värk sellega), küll aga ise usu nimel surra.

      Meeldib

  3. Heh, siin ka üks nihilist. Kender pole veel midagi maksma pidanud, ta pole veel süüdi mõistetudki milleski. Uuritakse. Aga hea on lugeda, et sa oled ka selle poolt, et sellist asja võib avaldada. Ja minu arust on cool see, et hästi palju teisi nihiliste pani sellel skandaali päeval oma toetusloo üles. Minu jaoks on utoopia see, et ühed võivad ja teised ei või. Samamoodi on ju kasvõi uudistega mingitest pervertidest jms: seal kirjeldatakse samuti alaealisi seksuaalses olukorras ( samas asjas süüdistatakse Kenderit ka), miks siis lehes võib?

    Ja Kender on ajakirjanduses juba süüdi mõistetud, sest ülla-ülla, H.H. Luik on kõigi lehtede omanik ja Kender kirjutas eelmisel nädalal, mis mees see Luik tegelikult on.
    (Vaata: http://nihilist.fm/moned-sonad-untitled-12-kohta/ )

    Kui Kender süüdi mõistetakse, näitab see ainult seda, et meil ei ole sõnavabadust (jesuischarlie, tõepoolest ka või???) ning et suva see, et selline seadus on. Seadust saab tõlgendada nii, et see parasjagu niiditõmbajate jaoks kõige paremini sobiks. Nabokovi Lolita on kooliprogrammis by the way. Millest me räägime? 🙂

    Meeldib

Kommenteerimine on suletud.