Kuidas kõigile meeldida

Klikid ja laigid on need, mis maksavad, onju? Kui su blogil on palju jälgijaid FB-s, instas, twitteris ja ma ei tea kus kõik veel, siis nende numbritega saab raha teha. Nende laikidega saab meelitada erinevate firmade turundajaid sulle reklaamiraha andma. Kuid selleks, et su blogi nullist ülipopiks saaks, on endal turundusoskuseid vaja ja mitte ainult.

Lugesin täna FB blogide reklaamigrupist leitud Pille postitust kuidas instagrammis endale palju jälgijaid saada. Selleks on olemas spetsprogrammid, tema kasutas tasulist, ilmselt on ka päris tasuta variante olemas. Nagu te teate, siis mina olen instafänn ja täiesti isiklikust huvist. Ma päriselt ka vaatan seal pilte, sest mulle pakub huvi. Mul on praegu seal 80 jälgitavat (following) ja need kõik on hoolega valitud. Paljud neist on mu tuttavad, aga enamus ei ole. Kui keegi liialt läbustama kukub, siis ma teda enam ei jälgi, sest insta on minu meelelahutus, mida ma tahan rahulikult nautida.

Ja vastupidi ka. Mulle meeldib pildistada ja pilte näidata. Sahtlisse pildistamine ei ole nii huvitav, ma olen ikka liputaja tüüpi. Viimastel aegadel on mu jälgijate arv kiirelt kasvama hakanud ja on ka umbes 80 inimest, enamus neist võõrad ja ilmselgelt mingite programmide lisatud. Mõned neist ka kommenteerivad ja ma teadsin, et nad tulevad hasstagide peale. Aga ma panen piltidele hasstage, et vaadata, mida teised on sama teemaga postitanud, nii võib huvitavaid kontosid leida. Ma räägin, ma olen insta fänn. Ma ei hakka kedagi võõrast sellepärast tagasi jälgima, et tema seda tegi, sellist kirjutamata reeglit pole olemas. Isegi tuttavate kohta kehtib see ainult teatud vanuseni.

Kuid miks ma jälle nii pika jutu instast kirjutasin, kui paljud mu blogilugejatest arvavad, et insta on mingite pervode selfarite kogunemiskoht ja nemad endale küll sinna kontot ei teeks? Sest ma ei saa aru, kas firmade turundajad siis ei tea, kuidas on võimalik laike koguda? No tavaliselt on ühed turundajad need, kes pakuvad oma teenust teistele firmadele, et neile feimi ja sulli koguda ja teised turundajad, kes üritavad oma firma kaupa klientidele päriselt meeldivaks teha.  Huvitav, kas need kaks ei puutu omavahel kokku? Seepärast too, kes oma firmat turundab ei teagi, et teised turundajad on käinud näiteks mõne blogija kontodest mõne programmiga üle ja numbrid kõrgeks tõstnud?

kaktus
Mu ema aknalaual õitsev raipekaktus – väga ilus, aga jubeda haisuga.

Nüüd võiks arvata, et ma olen kade või midagi. Võimalik, et ma natuke isegi olen, aga ma ei saa oma insta kontot ära rikkuda! Ja tegelikult ma ei saa ka päris täpselt aru, miks keegi viitsib end spetsiaalselt läikima lüüa, selleks et kõigile meeldida. Muidugi on päris tore, kui hobiga on võimalik raha teenida. Et kui mu hobi on blogi kirjutamine ja mu jutud päriselt tuhandetele meeldivad ja ma tänu sellele saan turundajatelt pakkumisi, et nad toovad mulle suure kotiga raha, siis on tõesti tore. Kuid sellega kaasneb ka päris palju ebameeldivaid asju. Rahal on kena komme haiseda. Loete ju Malluka blogi, siis teate, et suure hulga fännidega kaasneb ka kenake kogus heitereid. Mida kuulsam oled, seda rohkem on heitereid ja kõik laikijad, kes sõbraks ronivad, pole päriselt sõbrad, vaid arvavad, et sinu kuulsuse paistel on vahva peesitada. Ning suvalistele kaupadele nunnusid reklaamartikleid kirjutada on ka nõme, sest ilma valetamata ei saa. Ja nii edasi.

Et siis kokkuvõte. No ma ei tea, kasutage neid programme, kui endale suuri numbreid ilma päris fännideta soovite. Nii vist on mõnusam, kui päriselt kuulus blogija või instagrammikuulsus olla. Ma üritan ka tulevikus raha raamatupidamise ja teiste õpitud oskustega teenida. Aga kui keegi turundaja tahab mulle kotiga raha tuua, siis ma olen alati kodus ootel!