Näidisvannituba põdejatele

Süsteem-balalaika
Süsteem-balalaika.

Lugesin täna Malluka piltidega postitust tema vannitoast ja ta väljendas seal õrna muret, kuidas ta vannituba pole piisavalt eestlaslikult askeetlik. Kuna minu vannituba-WC ehmatab tavalisel eestlasel kõhu pooleks aastaks kinni, siis mõtlesin sama teraapiat läbi neti proovida. Hallo, kõhulahtisuse käes vaevlevad esteedid, see lugu on teile!

Ma pole selle peale varem nii mõelnud, aga eestlaste jääkuninganna loomus väljendub vist tõesti kõige paremini nende vannitoas, kus kahhel kohtub kahheliga ja sobivates värvides käterätikud ripuvad täpselt pooleks voldituna poti kõrval. Malluka vannitoas on siiski ka isikupära, seega ei peaks ta üldse põdema, et Harju Keskmiseks ei kvalifitseeru.

Ülemine nurk vannikardinatoruga
Ülemine nurk vannikardinatoruga

Et te mõistaksite, miks ma sellise vannitoaga kokku elan, pean alustama eelmisest suvest. Ei, ma pole ebanormaalne, mul on üürikorter ja õnneks seda ei peeta enam ebanormaalsuseks. Eelmisel suvel toimus meie Kadrioru majas kapitaalremont mille käigus muuhulgas vahetati ära kõik torud. Nii sisse- kui väljavooluga tegelejad. Tänu torudevahetusele omandas minu vannituba tõeliselt uue ja põneva ilme, sest vanad torud tuli seinte pealt ja seinte seest välja kiskuda ja uutele torudele uued augud teha. Siin kõrval on pilt ühest vannitoa nurgast, kus neid torusid kõige rohkem leiab. Kuna nad on mähitud hõbedasse rüüsse, kutsun ma kogu toda ruumi staartreki vannitoaks. Siin fotol on ka näha minu tehniline taip. Jube probleem oli vannikardinat hoidva toru seismisega. Lahendasin selle väikese nööri abil, millega kinnitasin toru laes jooksva äravoolutoru külge.

Diip seinakompositsioon metallist riidepuudega
Diip seinakompositsioon metallist riidepuudega

Postituse esimesel pildil on aga näha mu korteriomaniku tehniline taiplikkus. Näete neid valgeid juhtmelaadseid värke, mis kraanikausi juurest vannikraani juurde jooksevad? Vot nii pandi sinna sooja- ja külmaveetoruasendajad 🙂 Ilmselt igaveseks. Muideks, mul on need veemõõdukid, mis oma näidud õigel ajal kuhu vaja saadavad. Need ümmargused valgete juhtmete juures.

Kuid minu leiutatud lahendusi näeb esimesel pildil veelgi. Näiteks on väga hea väikest oranži harjakest hoida seinal kahe toru vahele pressituna, mugav ja käepärane. See helesinine plastist riiul seisab vana soojaveetoru peal. Toru jäi seina, kuna ta ei jäänud kellelegi ette ja mulle sobis ta väga kenasti riiuli toetamiseks. Et riiul alla ei kukuks, on ta nööriga toru külge kinnitatud.

Kunagi ammu-ammu, kui inimesed veel kahhelit ei oskanud panna, plaatisid nad ära tolle vannitoa. Kuna remondi käigus kippusid mõned plaadid ära kukkuma, siis leidsin, et kahhelite ja krohvi maha koksimine on päris mõnus füüsiline tegevus.

Trollipesake
Trollipesake

Vot ja nii ma lõhkusingi kahest seinast kahheli kuni puitseinani ära. Sodi tuli meeletult palju, muidu oleks äkki isegi terve kahheli viitsinud maha lõhkuda. Vanasti pandi pahtlit kuidagi kavalalt seinale naelutatud puitribade peale. Nii jäidki seinale naelad, mille külge sai riputada metallist riidepuud, mida ma kasutan riiete kuivatamiseks. (Saadud keemilisest puhastusest, täielik taaskasutus, nähtav potipildil).

Ja viimasena näitan oma vannitoa alalist elanikku (ühte paljudest). Ta kolis sisse umbes kaks nädalat tagasi. Torumehed õõnestasid seina sisse täpselt õige suurusega augu, kuhu trollipoiss kenasti ära mahub. Salajasteks mängudeks kasutab ta suurt teokarpi sildiga Cyprus, mille ma kunagi Nicosiast Tallinna tõin. Ausalt, minu vannituppa sobib trollipoiss nagu valatult!

 

6 comments

  1. Ma võiks lisada veel pilte oma välikemmergust (sees meil majas sellist asutust pole). Sul on väga uhke ja isikupärane vannituba. Mul pole majas veevärkigi (kah üürikas)…

    Meeldib

  2. Välikemmerguid ma kardan, mu vanavanematel oli see ja ma alati kartsin, et keegi võib seal pimedas augus olla ja teadagi kust hammustada. Ma pigem kükitan üks kõik kus, kui välikemmergut kasutan.

    Meeldib

  3. Einoh, see on hipster advanced level – tänapäeval ongi nii, et ei saa enam aru, kas taoline interjöör on miskit sorti paratamatus või taotluslik.

    Meeldib

  4. Hea märkus! Kui mul oleks raha jalaga segada või see oleks minu korter, siis ma teeksin ikka seinad siledamaks jms, et pidevalt põrandale jama ei pudeneks ja koristada oleks lihtsam. Äkki disainiks isegi trolli pesa värviliseks vms 😀
    Mingi noormees, kellesse ma vaikselt armunud olin, kuna tal paistis ka puhtusega minule sarnane kiiks olevat, otsustas esimesel külaskäiguhommkul peale vannitoaukse avamist, et ta ikka ei taha dušši alla minna…. rohkem mul teda endale külla pole õnnestunud meelitada.

    Meeldib

  5. Oleks ma oma arvuti juures, vöiks lausa pilt-blogida paaris minu omanduses olnud/olevast vannitoast, mis oma erilisuses kindlasti väga löövad oleksid. Nagu praegune maamajas, kus vannitoa nurgas on pump ja muud toru-paagisysteemid, köik vast köva kolmkend aastat vanad. Pumba ootamatu valju lärinega käimahakkamine paneb lapsed potilt poole hädaga pagema ja teistel vöib dushi all köhu lahti ehmatada.

    Vöi värske remondiga yhelepoole saanud korterisse pani soss-sepp 2 veetoru asemel tema arust ainuvöimaliku yksteise ymber väänlevate ja pöimuvate torude ussipesa. Seda pilti näidates saab iga vähegi asja tundev töömees naerukrambid.

    Meeldib

Kommenteerimine on suletud.