Näo katmisest, peakatetest ja kommunismist

Kõigepealt tahaks Ethelit tänada, et ta postitas oma blogisse pildi, kus on kenasti pildid juures, mis on burqa ja mis ei ole. Mul kipuvad erinevad võõrkeelsed sõnad, millega mul otsest pistmist pole, segamini minema. Nii ka nende erinevate pearättidega, kuna ma kasutan pearätti ainult kaelas kandmiseks. Mu vanaema pani pearäti hommikul pähe, sidus lõua alt kinni  ja enne magamaminekut võttis ära. Ja ta ei käinud kunagi kuskil kirikus ega tegelenud muude usuriitustega. Miniseelikut ta ka ei kandnud, aga pikk põll oli alati ees.

Ma ütlen kohe alguses ära, et mina küll ei kritiseeri, mida inimesed seljas, peas või jalas kannavad. Ja ma eeldan, et teistel pole minu välimusega ka rohkem asja, kui et nad kiidavad mind, kui ma kena välja näen (kusjuures seda juhtub päris tihti). Mina olen end eluaeg pannud nii riidesse nii, nagu mu sisetunne ja kraadiklaas soovitavad. Kui ma tunnen, et täna oleks tore lühikeste pükstega ringi silgata, siis nii välja lähengi ja mutikesed võivad oma kadeda vingumisega kuu peale minna. Kui mul on tahtmine mütsi järgi, mis katab enamuse näost, siis panen sellise mütsi pähe ja pole teie asi palju mu nägu paistma jääb. Vot seepärast ei ole ma kunagi aru saanud, et mis värk on inimestel nende usuga seotud peakatete kandmisega. Eriti kui ise ei kanna.

Mu arust on kõige totram vabandus teise inimese burqa kallal vingumiseks, et nägu pole näha ja äkki polegi naine, vaid on kole habemega mees. Ja kui ongi, mis see sinusse puutub? Võõrast naist oleks kohe vägistama hakanud, aga meest ei julge?

Feministid väidavad, et naised ei peaks burqat kandma seepärast, et seda nõuavad mehed ja koraanis ei pidavadki sellist erinõuet olema. Moslemimehed nõuavad aga seepärast naiste kinnikatmist, et muidu nemad erutuvad kui paljast ihu näevad. Jälle jõuame vägistamise küsimuseni ja see pole probleem, kuna vägistamine on kuritegu ja karistatav. Miks peaks paksult riides olemine kuritegu olema? Või naiseks olemine on ka kuritegu, kuna ma olen hullumoodi ahvatlev ja kui näomaski kannan, ilmselt kavatsen midagi halba. Päikeseprille ma ju kannan selleks, et oma kurikavalat pilku varjata!

Ma ei saa neist naistevastastest feministidest aru. Muarust on nood naised, kes burqat kannavad, sellega rahul. Ja kui nemad ise on rahul, siis ei peaks teistel selle kohta midagi öelda olema. Burqa kandmine ei ole kahjulik ei füüsilisele ega vaimsele tervisele. Pigem on vaimsele tervisele kahjulik vinguda teiste inimeste riietuse kallal. Võtke oma tablett ära ja jätke teiste riietus rahule! Kui keegi burqa vastu võitleb, siis see, kes seda kannab, oleks ju loogiline? Nagu et ma kannan teksapükse ja siis käin protestimas, et ei taha neid  kanda.

Selle asemel, et suunata oma pahameel nende naiste vastu, kes burqat kannavad, võiksid need nn. protestijad mõelda, kuidas oleks võimalik erinevate uskude äärmustest lahjemaid variante teha. Ma ei ole ateist, ma ei võitle ühegi usu vastu, ma olen agnostik, ma tahaks, et erinevad usklikud omavahel ei kakleks oma lolli usu pärast.

Paljud teavad, et kui külma sõja ajal erinevates Lähis-Ida riikides võimutses NSVL ja ehitati kommunismi, käisid kohalikud naised riides tavalistes lühikestes kleidikestes, aga nagu USA kuskil oma võimu püsti lõi, olid kohe koos haige kapitalism ja äärmusislamistid ja naised kaeti üleni kinni. Toetage kommunismi ja teisi kapitalismivastaseid jõude ja burqa-probleem kaob. Lihtne 😀

ankara

Foto tehtud 2008 maikuus linnapea vastuvõtul, kui ma Ankaras käisin. Mina olen keskmine. Ma sain mõlema naisega jutu peale.

6 comments

  1. Minu suguvõsa fotodel on veel 70-datel daamidel kübarad ja lastel ning vanaemadel rätikud peas. Ma ei tea, kas see on seotud riigikorraga, aga midagi on kogu meie teadvuses muutunud. Nt ürita soliidset kapuutsiga mantlit leida- pole, sest eeldus on, sa käid palja peaga.
    Ma kannaks rätti väga hea meelega, ei peaks juukseid nii tihti pesema, soengut sättima, kaitseb tuule ja niiskuse vastu jne.,., Burkat vist ei tahaks, ebamugav liikuda.

    Meeldib

    • mu vanaema suri 1998 ja ta kandis kogu aeg rätikut ja põlle. ega vanaisa ka palja peaga õues ei käinud, tal oli ikka mingi müts. kuna mu esivanemad olid maainimesed, siis kübaraid polnud kellelgi, kui mõnel oleks olnud, siis oleks teda hulluks peenutsejaks peetud. aga mulle küll lapsepõlves, 70ndatel keegi rätikut pähe ei sidunud ja ma ei tea et ühelgi lapsel oleks rätik olnud.

      noh see burka ei pea ju maani kleit olema, neil, kes moslemid pole, aga nägu kinni katta tahaks, võiks selline lühem variant olla mida näiteks teksadega kanda saab 😛

      Meeldib

      • Meie maal oli sihuke komme, et abielunaisel peavad juuksed kaetud olema, kui abielus pole, võid lehvivate juustega käia küll.

        Meeldib

  2. Selle tableti võtmisega on nii, et kui minu vastas istuks järsku psühhiaater, kellel on kott peas, põrsamask ees või kasvõi samased päikeseprillid, siis taganeks ma uksest välja enne kui oma tabletiretsepti kätte saan – mõnes kohas on inimese visuaalse tuvastamise võimalus oluline.

    Meeldib

    • nojah, meil pole sellega harjutud, aga võiks harjuda ju. mõni päev on küll tunne, et läheks õue nägu kaetud, aga näe, ei saa, pole kombeks, inimesed hakkavad kiljuma 🙂

      Meeldib

    • vot seda ma ei kujuta ette, kui mul oleks psühhiaatri juurde asja, et kuidas ma põrsmaski suhtuks. see on juba liiga keeruline ülesanne. kõik psühhiaatrid, keda ma eraelus tunnen, on piisavalt kummalised, et nad võiks vabalt põrsamaskiga ringi käia.

      Meeldib

Kommenteerimine on suletud.